Gå til innhold

S&S: Volvo V70 R AWD 1997


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Enda en ny jobb fra meg, men snart over for denne sesongen.

Denne gangen var det duket for en Volvo som har rullet litt over 250.000km, og dette viste godt på lakktilstanden til bilen.

Kort sagt så satt ripene ganske godt, og det skulle svært mye til for å få bukt med alt. Noe ble det igjen, men både eier og bilen ble svært fornøyd!

Kan fortelle litt om vaskeprosessen da jeg mangler bilder.

Bilen hadde sett bedre dager, mye av skitten satt svært godt og jeg tror ikke jeg har brukt så lang tid på klargjøring før polering noen gang. Nedre del av dørene var som sandpapir: skitt satt godt fast, og det skulle mye produkter til før man begynte å kjenne det løsnet. Iron-X var et must på denne, i tillegg til en god runde med clay.

Noen stemningsbilder før behandling:

DSC_3870.jpg

DSC_3871.jpg

DSC_3872.jpg

DSC_3873.jpg

DSC_3874.jpg

DSC_3875.jpg

DSC_3876.jpg

DSC_3877.jpg

DSC_3878.jpg

DSC_3879.jpg

Fikk forøvrig min pakke fra scandicshine! Nye kluter :)

DSC_3880.jpg

DSC_3881.jpg

Før arbeidet kunne begynne var det å fyre igang peisen. Steg ganske fort opp til "brukstemperatur" i garasjen. Godt isolert :)

DSC_3882.jpg

DSC_3883.jpg

Så var det EU-kontroll av lakk. Her ble samtlige paneler målt for å finne ut litt mer om hvordan det var å jobbe på den. Fant ut at det var svært tykk lakk over hele bilen. I ettertid så jeg at det stod "Blå - Flerfarget" i vognkortet. Bilen har noe lillaskjær i seg, noe som kanskje har med den tykke lakken?

DSC_3884.jpg

DSC_3885.jpg

DSC_3886.jpg

DSC_3887.jpg

DSC_3888.jpg

DSC_3889.jpg

DSC_3890.jpg

DSC_3891.jpg

DSC_3892.jpg

DSC_3893.jpg

DSC_3894.jpg

DSC_3895.jpg

DSC_3896.jpg

DSC_3897.jpg

DSC_3898.jpg

DSC_3899.jpg

DSC_3900.jpg

DSC_3901.jpg

DSC_3902.jpg

DSC_3903.jpg

DSC_3904.jpg

DSC_3905.jpg

DSC_3906.jpg

DSC_3907.jpg

DSC_3908.jpg

DSC_3909.jpg

DSC_3910.jpg

DSC_3911.jpg

DSC_3912.jpg

DSC_3913.jpg

DSC_3914.jpg

DSC_3915.jpg

DSC_3916.jpg

DSC_3917.jpg

DSC_3918.jpg

Testet Først scholl S17 på orange pad og roterende, men denne tok for lite. S03 på orange var også for dårlig og S17 på lilla ble for svakt. Endte på lilla scholl pad og S03 på flex roterende maskin.

DSC_3919.jpg

Før man kan ta i bruk kluten er det viktig å få bort merkelappen! :)

DSC_3920.jpg

DSC_3921.jpg

DSC_3922.jpg

DSC_3923.jpg

De første 50-50 bildene av volvoen. Her var det mye godt arbeid, og lakken ble svært varm!

DSC_3924.jpg

DSC_3925.jpg

DSC_3926.jpg

DSC_3929.jpg

DSC_3930.jpg

DSC_3931.jpg

DSC_3932.jpg

DSC_3933.jpg

59-60 grader på maskinen. Panelene får kjøle ned til ca. 35 før avbuffing. Ingen sjanser på denne da jeg slet en del med holos på forrige volvo jeg tok: LINK TIL XC90

DSC_3934.jpg

DSC_3935.jpg

DSC_3936.jpg

DSC_3937.jpg

Sterk slitasje på hjulbuekant. Før og etter.

DSC_3938.jpg

DSC_3939.jpg

DSC_3940.jpg

Flere bilder av lakk-korrigering følger:

DSC_3941.jpg

DSC_3942.jpg

DSC_3944.jpg

DSC_3945.jpg

DSC_3946.jpg

DSC_3947.jpg

DSC_3948.jpg

DSC_3949.jpg

DSC_3950.jpg

DSC_3951.jpg

DSC_3952.jpg

DSC_3953.jpg

DSC_3954.jpg

DSC_3955.jpg

DSC_3956.jpg

DSC_3957.jpg

DSC_3959.jpg

DSC_3960.jpg

DSC_3961.jpg

DSC_3962.jpg

DSC_3963.jpg

DSC_3964.jpg

DSC_3965.jpg

DSC_3966.jpg

DSC_3967.jpg

DSC_3968.jpg

DSC_3970.jpg

DSC_3971.jpg

DSC_3972.jpg

DSC_3973.jpg

DSC_3974.jpg

DSC_3975.jpg

DSC_3976.jpg

DSC_3977.jpg

DSC_3978.jpg

DSC_3979.jpg

DSC_3980.jpg

DSC_3981.jpg

DSC_3982.jpg

DSC_3983.jpg

DSC_3984.jpg

DSC_3985.jpg

DSC_3986.jpg

DSC_3987.jpg

DSC_3988.jpg

Hvilepause. Begynner å bli sliten i kropp og sjel. Da er det på tide med en rask shine av interiøret, før man setter igang med DA.

DSC_3990.jpg

DSC_3992.jpg

DSC_3993.jpg

DSC_3994.jpg

DSC_3995.jpg

DSC_3996.jpg

DSC_3997.jpg

DSC_3998.jpg

DSC_3999.jpg

DSC_4000.jpg

DSC_4001.jpg

DSC_4002.jpg

DSC_4003.jpg

DSC_4004.jpg

DSC_4005.jpg

Alle matter fikke en runde med Mimoen da disse var ganske så møkkete.

Ruter fikk SV Crystal

Dashboard fikk SV Quick Interior Finish

og ventiler ble renset.

Siste rest før jeg gir meg for denne kvelden. DA - Orange scholl pad og S17.

DSC_4006.jpg

DSC_4007.jpg

DSC_4008.jpg

DSC_4009.jpg

Under avbuffing av S30 fikk jeg et skikkelig smell i ryggen! Har vært plaget med muskelplager i korsryggen den siste tiden. Kommer av feil arbeidsstilling (muligens under korrigering), og ble ganske så lammet. Fikk ikke gjort så mye mer enn å kjøre hjem å ta meg en høneblund den kvelden.

Søndagsmorgen satset jeg på at alt var i tipp top stand igjen. Dro ned til garasjen og fikk tatt meg en kald pepsi. Nå var det på tide med voksing av bilen.

Rett før jeg fullførte hele bilen (manglet en liten stripe på taket) smalt det i ryggen igjen, og jeg klarte ikke bevege meg i det hele tatt.. La meg paddeflat på gulvet og tok meg en blås. Ringte så en kompis å spurte om han ville komme å fullføre arbeidet på bilen under min kommando.

DSC_4010.jpg

Godt med god hjelper!

DSC_4011.jpg

Sjefen måtte jo selvfølgelig frem å gnikke litt på vinduene...

DSC_4012.jpg

DSC_4013.jpg

DSC_4014.jpg

DSC_4015.jpg

DSC_4017.jpg

DSC_4018.jpg

DSC_4020.jpg

DSC_4021.jpg

Litt dårlig dokumentert på siste rest...

Rullet bilen ut og spylte av støv og div. Regna jo sidelengs uansett så vasken gikk jo unna. Ble ikke så mange ferdigbilder på denne da ryggen ikke stod til lengre. Får ta med eier en annen dag å knipse flere dersom han ønsker! :)

DSC_4022.jpg

DSC_4023.jpg

DSC_4024.jpg

DSC_4025.jpg

DSC_4026.jpg

DSC_4027.jpg

DSC_4028.jpg

DSC_4029.jpg

DSC_4030.jpg

DSC_4031.jpg

DSC_4032.jpg

DSC_4033.jpg

Takk for meg!

  • DCN Poeng 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Dette ble bra! Denne fikk et skikkelig løft! Men som det er blitt sagt ovenfor her, så burde du ta en hvilepause med ryggen så du ikke for et helv.. når du blir gammel!

jeg så du fikk tatt veldig mye på bakfangeren, har du noen gode tips der? Prøvde med roterende i helga, men fikk ikke vekk så mye som forventet. Kjørte gul scholl og s03g. Det ble veldig varmt, så var redd for å brenne lakken.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bra jobbet på sliten Volvo. Synd at ryggen ikke ville være med lenger; kjenner følelsen... Ta det med ro fremover og spander på deg noen timer hos fysioterapeut slik at du kommer i gjenge igjen. Du har bare én rygg, og du skal ha den resten av livet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cred gitt, bra løft av en bil som er nesten identisk med min, så det kjentes godt å se litt mer friskhet i lakken!

Hva brukte du som beskyttelse på listene under rails og nedover langs frontruten? Eller er det bare regnet som gjør at det ser så svart og fint ut på ferdigbildene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Cred gitt, bra løft av en bil som er nesten identisk med min, så det kjentes godt å se litt mer friskhet i lakken!

Vi trenger å ta en runde på bilen din, og du trenger å lære å kjøre Flex DA. :)

Meringdal: Siden du gikk hardt på med S3 Gold og lilla, var lakken her veldig hard? Ble det mye hologrammer etter runden med roterende?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger å ta en runde på bilen din, og du trenger å lære å kjøre Flex DA. :)

Absolutt! Tenkte jeg skulle la være å nevne det, men når du tar det opp selv synes jeg du bruker mye tid på DCN i forhold til tiden du burde brukt på å tegne og få bygget en romslig garasje på tomten du overtok i går :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Absolutt! Tenkte jeg skulle la være å nevne det, men når du tar det opp selv synes jeg du bruker mye tid på DCN i forhold til tiden du burde brukt på å tegne og få bygget en romslig garasje på tomten du overtok i går :thumbs:

Å henge her er det nærmeste jeg kommer detailing på en stund, tror jeg... og garasjen får jeg ikke gjort noe med før til våren, så jeg skal rable litt i vinter :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Synes dette ble veldig bra!Var jo temmelig sliten når du begynte på den :) Cred for flott jobb!God bedring med ryggen!!

Tusen takk for det Silset! Den kom seg betraktelig1 :)

Strøkent som alltid, Magnus! God bedring! :)

Tusen takk for det David :)

Ser veldg bra ut :) Men, ang ryggen er det veldig godt å ta seg en fjelltur å slappe av noen dager. Ingentng å spøke med.

God bedring :)

Har fått slappet av (utenom jobb) hele uka og kjenner ingenting lengre. Er eneste at det kan komme raskt tilbake, men jeg er jo snart ferdig for sesongen så jeg får utsette det til da! :)

Takk for tilbakemelding!

Det var en sliten R. Ble et godt løft som varmer en "fellow R-eier". ;)

En godt brukt R dette ja! :=)

Dette ble bra! Denne fikk et skikkelig løft! Men som det er blitt sagt ovenfor her, så burde du ta en hvilepause med ryggen så du ikke for et helv.. når du blir gammel!

jeg så du fikk tatt veldig mye på bakfangeren, har du noen gode tips der? Prøvde med roterende i helga, men fikk ikke vekk så mye som forventet. Kjørte gul scholl og s03g. Det ble veldig varmt, så var redd for å brenne lakken.

Jeg kjørte med laveste hastighet med ikke så altfor mye produkt på pad. Lite press, men jobber på hele overflaten om gangen. Flere ganger frem og tilbake til man synes det er nok. Deretter kanskje en runde til :)

Bra jobbet på sliten Volvo. Synd at ryggen ikke ville være med lenger; kjenner følelsen... Ta det med ro fremover og spander på deg noen timer hos fysioterapeut slik at du kommer i gjenge igjen. Du har bare én rygg, og du skal ha den resten av livet.

Det er notert, Christer!

Jeg skal nok ha mange flere biler inn i garasjen så det er best å passe seg litt.

Cred gitt, bra løft av en bil som er nesten identisk med min, så det kjentes godt å se litt mer friskhet i lakken!

Hva brukte du som beskyttelse på listene under rails og nedover langs frontruten? Eller er det bare regnet som gjør at det ser så svart og fint ut på ferdigbildene? :)

Tusen takk for det.

Jeg testa bare bones og Black Wow, men jeg syntes ikke det ble store forskjellen. Det virker som om det er skikkelig missfarging på disse. Kan være polytrol ville tatt det, men usikker. Dog så er det jo mulig å bruke varmepistol.

Vi trenger å ta en runde på bilen din, og du trenger å lære å kjøre Flex DA. :)

Meringdal: Siden du gikk hardt på med S3 Gold og lilla, var lakken her veldig hard? Ble det mye hologrammer etter runden med roterende?

Tja., Det ble litt holos etter hardkorrigeringa, men her var det tross alt svært mye press. Etter DA var det lite, eller ingenting igjen å se i lakken.

Kjempe bra resultat :) ja det tar på for ryggen ditta her!

Cred!

Tusen takk for det! Ja om det blir for gale så sender jeg samtlige biler til Skodje fremover! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa bare bones og Black Wow, men jeg syntes ikke det ble store forskjellen. Det virker som om det er skikkelig missfarging på disse. Kan være polytrol ville tatt det, men usikker. Dog så er det jo mulig å bruke varmepistol.

Jeg har prøvd mye rart og aldri blitt fornøyd med mine. Men jeg har tenkt på den som gummi i alle år og først nå nylig innsett at det antagelig er mer plast enn gummi... Så polytrol er neste jeg skal prøve i hver fall :)

Problemet med disse listene bortsett fra at de blir misfarget og stygge er at det oppstår små sprekker, vann siver inn og så bobler det opp.. og til slutt flasser det av. Lurer på om ikke riktig vedlikehold kunne forhindret disse "attraktive" boblene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg kjørte med laveste hastighet med ikke så altfor mye produkt på pad. Lite press, men jobber på hele overflaten om gangen. Flere ganger frem og tilbake til man synes det er nok. Deretter kanskje en runde til :)

Tusen takk for svar! Nå husker jeg det til neste bil som skal tas ;)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Veldig flott løft på en velbrukt bil. Mange gode 50/50's også. :thumbup: Tar på kroppen dette her. Må prøve å ta vare på seg selv midt oppe i all detailinga. Jeg er i gang med en 212 E-klasse nå i kveld og skuldra sa tidlig i fra, så det blir konsekvent avbuffing med den andre armen en stund fremover for å avlaste litt. :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra løft på denne bilen :thumbup: :thumbup: cred fra meg. God bedring med rygg, vet alt om dårlig rygg.

Hvordan gikk du frem langs hjulbuene mye eller lite produkt? hvilken hastighet og press. Var det mye lakk der?

Ser det er mange som bruker lilla scholl pad, er denne grovere enn ull?

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Tusen takk for det Silset! Den kom seg betraktelig1 :)

Tusen takk for det David :)

Har fått slappet av (utenom jobb) hele uka og kjenner ingenting lengre. Er eneste at det kan komme raskt tilbake, men jeg er jo snart ferdig for sesongen så jeg får utsette det til da! :)

Takk for tilbakemelding!

En godt brukt R dette ja! :=)

Jeg kjørte med laveste hastighet med ikke så altfor mye produkt på pad. Lite press, men jobber på hele overflaten om gangen. Flere ganger frem og tilbake til man synes det er nok. Deretter kanskje en runde til :)

Det er notert, Christer!

Jeg skal nok ha mange flere biler inn i garasjen så det er best å passe seg litt.

Tusen takk for det.

Jeg testa bare bones og Black Wow, men jeg syntes ikke det ble store forskjellen. Det virker som om det er skikkelig missfarging på disse. Kan være polytrol ville tatt det, men usikker. Dog så er det jo mulig å bruke varmepistol.

Tja., Det ble litt holos etter hardkorrigeringa, men her var det tross alt svært mye press. Etter DA var det lite, eller ingenting igjen å se i lakken.

Tusen takk for det! Ja om det blir for gale så sender jeg samtlige biler til Skodje fremover! hehe

Hehe nei eg er for fersk i dette her, i går gjekk eg meg på en smell, så vart litt betenkt på hele Polerings arbeidet :(

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...