Gå til innhold

ja vel gutter, vaskehanske og håndkle


H_c

Recommended Posts

Ja, nå har jeg vert og kjøpt meg en sånn vaskehanske, Turtle sin, og et sånnt supersugehåndkle til å tørke bilen med ( meccwwwiiiars) , så nå skal vi se da, om det er så bra som dere sier. Kommer tilbake med rapport om et par timers tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med utstyr.. Megs sin WM er ikke det beste, bare så du vet. Og det blir bedre etter ett par vask!

Husk når du vasker det, ikke bruk noe annet enn vann (eller bittelitt milo)! Happy washin'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at WM ikke er den beste i klassen, men mye bedre enn vanlig pusseskinn.

Har ikke prøvd Turtle sin Mitt men den er garantert mye bedre enn den vanlige svampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-524-1226501002_thumb.jpg

Ja vell, da var to biler vasket og tørket..

Vaskehansken var TUNG!! sugde til seg nesten en halv bøtte vann, og var tung å jobbe lenge med.. så den kan jeg ike bruke på flere enn to-tre biler i strekk, ellers blir jeg gåen i armen..

Resultatet og tiden det tok var bra!. MEEEN!!, fikk flere "helligdager" enn jeg pleier få med svamp, da får jeg ingen.. syns det var litt vanskelig å se hvor jeg hadde vert eller ikke.. ,men det er nok en vanesak..

Følte den hadde godt grep ogh tok med seg bra med dritt, men det gjør jo svampen også.. så. hvorfor fortsette å bruke en? tja, si det.. Nå var den dyr, og nå har jeg den, så da blir den vel brukt tenker jeg, men elesr så likte jeg bedre vanlig svamp..

Så til tørkeren, jeg fant ut at den tørket bedre når den var våt.. og funket på akkurat samme måte som pusseskinnet. så da kastet jeg nalen i søppla og kommer til å bruke denne eller pusseskinn fra nå av, alt etter hva som er reint og til vaske etc..

det var det, testen FOR og AV mannen i gata er unnagjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gull med mikrofiberutstyr vs. svamp og nal/pusseskinn, det er at du har mye mindre sjans for å få "swirls" (kan godt hende du vet det jeg sier men..) Det med at du kan få "helligdager", det kommer seg sikkkert neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svamp er laget av cellulose. Og det er som kjent papir. En svamp vil istedenfor å løfte møkka vekk fra bilen din, dra den med seg rundt. Og da riper du opp bilen. Den er tung fordi den drar med seg mye såpevann, og det er bra! Prøv tørkehåndkleet Scandic Shine selger, det er myyyye bedre enn WM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

"hoved" forskjell på svamp og en mitt er at mitten slipper møkka bedre en en svamp gjør, svampen holder på møkk mens mitten slipper det lettere når den skylles.

Du ser nok ofte ikke noe sinsyk forskjell på lakken din etter en vask, men personlig vasker jeg såpass ofte bilen min at det vil bli fportere riper om jeg benytter svamp 1-2 ganger i uka en en mitt, uansett er du nok ikke skånet 100% for å ikke få riper i lakken din uansett hva du benytter, men odsen for å få riper er mye mindre med en mitt en en svamp uansett hva du har av utgangspunkt når du starter vaskinga. er du veldig nøye med forvask (såpe pålegging og høytrykk) fjerner du det meste av møkk, spyler du bare over bilen din med en hageslange først er det større/stor sjanse for å få riper i lakken da det sitter mye mer møkk på bilen din.

Den mitten du har der har jeg ikke vært borti før, men vet noen av de er tyngere å jobbe med når de blir tykkere, men Ullmitt, mikrofibermitt, chenillemitt er noe lettere å holde. at de drar med seg mye vann er jo et pluss, da skyller det vekk mer møkk og du har bedre glid under vasking.

Om du er glad i konseptet svamp er waschpudel fra Swissvax en bra sak, det er en "svamp" som er trukket med chenille... snadder den også..

Husk også å vaske både mitt og WM i maskinen, bare hold deg unna skyllemiddel på de, det ødelegger mikrofiberen. Syntes selv WM ble bedre etter at den var vasket noen ganger i maskin, fjerner litt "produksjons" rester som kommer på mht bearbeidingen av fibrene bla...

Beste tørkehåndkle er Cobra Guzzler syntes jeg, de suger bra godt, men jeg liker WM også jeg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Er ofte mye forskjell på de forskjellige hanskene, jeg har cobra sin vaskemitt og en som nesten ser helt lik ut som ble kjøpt på europris for 40kr mener jeg det var. og den fra Cobra er mye! bedre. Den blir ikke så tung og glir mye bedre på lakken. Den fra cobra tørker også 10 ganger fortere etter bruk.

Vil også som truhaa anbefale deg Swissvax sin chenille svamp. Den trur jeg du vil like veldig godt ;) den kan linte litt de første gangene men etter det er den gull.

Swissvax sin er min favoritt :)

Hvis du ikke har lest den står det en del om den her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Ikke ha hånden i vaskehansken, men hold den som en svamp. Mye bedre å jobbe med!

Enig der, liker å holde ting som en svamp :P , men bruker som regel hanske på de nederste panelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
Synes egentlig vaskehanske passer best som vaskehanske jeg men :P

Ja er vell egentlig det :P Liker man ikke å bruke vaskehanske er det bare å gå for Swissvax sin chenille svamp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den "bone"-saken fra Chemical Guys, den syntes jeg ikke var noe wow-bra.. Skummet fra bøtta ble liksom ikke med "svampen" over på bilen..

Er det likt med puddelen fra svissw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også vaskehansken til Turtle, synes den er veldig bra. Liker veldig godt at den tar med seg "halvparten" av vannet i bøtta. Til felgene pleier jeg å bruke noen kjempebillige (10 kr) langflossete vaskehansker fra Europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee
Foam or Suds - back when laundry was done with soap flakes, suds level was an indicator of cleaning performance. So, many people today think that a good rich level of suds is necessary for clean laundry. However, this is no longer true. Today's detergents are formulated to have any suds level desired without affecting cleaning performance. "They make the removal of dirt easier by reducing the surface tension between the water and the paint surface.

In reality suds (a chemical foaming agent or coconut oil) do absolutely nothing to clean, they are simply a structure that a portion of the solution had taken due to being mixed with air. The amount of foaming produced has nothing to do with its cleaning efficiency (although it does provide a means of encapsulation as well as acting a cushion between the paint surfaces and cleaning tool) They are there simply because we are so engrained with the idea that soap suds do the cleaning that it is impossible to use anything else. In most all detergents the suds are made by a foaming agent, not by the cleaning agents in the detergent. In fact, industrial cleaners usually have no foaming agents and specialized users do not want suds. Think of a hand degreaser, there are no suds yet it sure does the job

DetailingWiki

Men liker du skum så kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
DetailingWiki

Men liker du skum så kos deg.

Har også hørt det der, har alltid synes Autoglym såpen er bra, og den skummer så å si ikke. Men fjerner det meste av møkk. Men sluttet å bruke den da jeg fikk intrykk av at når det ikke skummet var det dårlig hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...