Lfc4ever

Nye vinterfelger, hvilken voks?

Hva er den annbefalte metoden å gå frem, før en setter på nye vinterhjul?

Dere kan godt tipse om produkter og fremgans måte.. ;)

Disse felgene ble bestillt av Blankbil, og kommer om ca 4 uker med Hakkapeliitta R SUV dekk.

post-4654-0-05836000-1349602201.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse felgene er vel såpass pene når de kommer, så trenger vel ikke mer enn en pre-wax uten slipemidler. Før du setter de inn med f.eks autobahn fra swissvax..:)

Om det er noen merker etc.. kan du jo vurdere å polere litt, men de er vel nye og da trengs sikkert ikke det:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått rett på f.eks collinite 845 eller autobahn hvis felgene er helt rene. Gå evt over med litt apc og klut først for å sikre at evntuellt fett osv fra dekkmontering er borte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobahn er på vei i posten, trenger jeg bruke Cleaner Fluid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville for uansett brukt cleaner fluid før påføring av voks på felger.

Autobahn er forøvrig gode greier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobahn er på vei i posten, trenger jeg bruke Cleaner Fluid?

Hvis du leser svaret til cocos, sier han at det kan være lurt med Cleaner Fluid.

Hvis du leser svaret til Mighty sier han at du ikke trenger Cleaner Fluid på felger som er helt rene. Men gjør de rene fra omlegging først.

Hvis du leser svaret til Roy Inge sier han at du bør bruke Cleaner Fluid uansett.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil være en grei cleaner her ? Green clean er vel mer innside, men finnes det noe lignede for utside? Eller er det snakk om mer wipedown clener ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil være en grei cleaner her ? Green clean er vel mer innside, men finnes det noe lignede for utside? Eller er det snakk om mer wipedown clener ?

En hvilken som helst APC - (All Purpose Cleaner) på eventuelle rester fra dekkomlegging hvis behovet er der.

Så:

Cleaner Fluid

http://www.swissvax....er-fluid-250-ml

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner fluid inneholder en pre-voks som gjør at voksen binder seg bedre, og voksen varer lenger.

Mange som kun ser på denne som en hvilken som helst rens, men det er den pre-voks delen som skiller den fra andre gode renser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Green clean først (kan jo alltids ta en runde med carpro eraser etter apc), cleaner fluid deretter, og autobahn til slutt er en vinner altså..;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at cleaner fluid og andre liknende produkter gjør at voksen binder seg bedre og holder lenger er vel noe som har blitt mer eller mindre motbevist i flere tester det siste året. Jeg får best holdbarhet med voks rett på helt ren lakk. Både på bil og felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det at cleaner fluid og andre liknende produkter gjør at voksen binder seg bedre og holder lenger er vel noe som har blitt mer eller mindre motbevist i flere tester det siste året. Jeg får best holdbarhet med voks rett på helt ren lakk. Både på bil og felger.

Men kontra en oksidert gammel ss-lakk er det jo ikke tvil om at resultatet blir bedre holdbarhet. Lite beading etter kort tid på en gammel sliter jeg testet på.

Når du skriver ren lakk mener du vel ferdigpreppet lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg å gå over med lakkrens først, eks Cleaner Fluid ol

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel blitt bekreftet at CF ikke inneholder noe mirakeloljer som gjør at voksen binder seg bedre, og det har vel blitt bekreftet at voks hefter bedre på nyrenset lakk enn på sliten lakk. CF renser lakken, og vil dermed gi voksen et bedre utgangspunkt for god heft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man legger ikke voks rett på f.eks oksidert lakk. Her var det dog snakk om nye, ubrukte felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man legger ikke voks rett på f.eks oksidert lakk. Her var det dog snakk om nye, ubrukte felger.

Sant, men min erfaring er at ubrukte felger gjerne kommer med noe transport/lagerfett (for å unngå korrosjon) og tilsvarende som isåfall bør fjernes først. Jeg mener ihvertfall at man har noe igjen for å gjøre litt forarbeide fremfor å smekke voks rett på. Om det blir CF eller om det blir noe annet mener jeg er mindre viktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive