Gå til innhold

Torque Pro for Android -- Så ble det iPhone


John A

Recommended Posts

Har noen prøvd Torque Pro eller lignende applikasjoner for Android?
Alle erfaringer og tips mottas med takk.

Legger til spørsmål om iPhone i eget innlegg.

Endret av John A

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd pro versjonen, men har den gratis versjonen, sammen med min Elm327 OBD II leser, og den fungerer meget bra.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne appen har jeg brukt i lang tid til å lese av feilkoder samt nullstille service indikatoren.Har riktignok opplevd en del problemer med tilkobling til enkelte biler av nyere slag, hvor jeg kun får lest av turteller uten tilgang på feildiagnose.

Dette ser ut til å skyldes dårlig kvalitet på den trådløse OBD pluggen som jeg kjøpe fra Kina. ( Har kjøpt ny )

Applikasjonen er vell fungerende og var den best utviklede som jeg kunne finne til min telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det, jeg bare landet på Pro først jeg...

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt en slik dings.

07 Pajero'n fått ny eier og jeg har en 2012 i garasjen, håper jeg ikke får de problemene som elmof beskriver.

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lightversjonen fungerte ikke bra på min tlf, så jeg kjøpte pro versjonen som hadde oppdaterte bug-fixes

Jeg fikk riktignok ikke testet gratis versjonen, men går utifra at det finnes flere funksjoner i pro versjonen

Vet iverfall at pro versjonen blir oppdatert med jevne mellomrom.

John A

Ikke testet tilkoblingen til pajero, men den har fungert på andre biler fra Mitsubishi.

Jeg sliter med å koble til biler fra Fiat og noen skoda'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John A

Ikke testet tilkoblingen til pajero, men den har fungert på andre biler fra Mitsubishi.

Jeg sliter med å koble til biler fra Fiat og noen skoda'er

Takk for info elmof og takk til dere andre også.

Er det flere som har erfaringer så er det fint.

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker greit til å lese av feilkoder i motorstyring, mitt inntrykk er at den dessverre ikke støtter feilkoder fra andre enheter som girkasse, abs, ac osv.

ELM327 bluetooth kan kjøpes på ebay.com levert hjem i postkassa for 110,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg betalt litt for mye men det får gå.

Er det andre apper som kan lese feilkoder fra ac, gearkasse, osv ?

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Torque pro fungerer supert her, leser av feilkoder ol lett og du har det meste av info fra den. Det å lese av kjørerute når en bruker den med gps.

Koster jo ikke allverden hverken den eller en obd kontakt. Har handlet den lille OBD her til evon..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg ikke har funnet på gratisversjonen, er resetting/programmering av service. Har pro versjonen dette (har bare testet på BMW og Mini)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Realtime info

check fault codes

map view

torque scan

test results

graphing

adapter status

Det er det som kommer på starskjermen på telefonen her, free utg har vel ikke mye av dette. den er en del enklere, om en trener alt det andre vet jeg ikke, men Pro koster vel 27 kr eller noe sånt, så ikke noe som knekker økonomien :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Babelfisken

Skulle gjerne hatt noe sånt til Ford også, noen som kjenner til en utgave som funger bra med 2012/13 modellene?

Jeg skal ikke være 100% skråsikker her men min forståelse er at alle biler skal støtte en del minimum på ODBII.

De fleste av disse BT Dingsene støtter det samme med mer. Hvor mye som fungerer på din bil kan du enklest sjekke selv.

Kjøp på Ebay eller DX og test. Hvis det ikke funker er det sikkert en kompis som kan bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...