Larsen

Mazda MX5 NC (3. gen) Nyeste eller med lavest km?|

Er i ferd med å handle nr 2 bil til husholdningen og har litt vansker med valget :mellow: .

En bil er fra 2007 med ca 80k på meteret, som trenger stell og nye bremser. Importert, har gått litt i trafikk til Oslo, året rundt. Forhandller har gitt meg et godt tilbud, som skal ta høyde for dette.

Den andre er 2 år eldre, har etter eiers utsagn kun gått om sommeren, 50k på meteret,, fått jevnlig lakkbeskyttelse og ligger 10 000 over i pris, dog uten at jeg har sett kjøretøyet eller prutet.

Hva mener dere skal vektlegges? Selger på første kjøretøyet ønsker seg en beslutning i dag, men jeg er ikke redd for at bilen skal forsvinne over helga akkurat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de hadde jeg først sjekket den som var 2 år eldre. Bil med godt stell er å foretrekke. Men ikke handle før du har sjekket ut begge grundig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss og minus.. Men det kommer vel litt ann på hvor lenge dere planerer å ha bilen også? 80 000km er jo ikke såå mye, men det kan vel være litt dyr 90 000 service om det skal byttes registerreim og sånt? (om det er reim? ev om det byttes senere?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge en sånn blir i husholdningen vet en jo ikke men jeg regner med det er verdens mest solgte toseters sportsbil for en grunn. Var god å kjøre og jeg fikk skikkelig traktorfølelse når jeg satt meg i V50n igjen..

Regreim er på ca 90k som du sier, kjenner ikke prisen på den men den er nok ikke gratis.

Går litt på følelsen også, den jeg har prøvekjørt hadde masse ekstra juggel i form av "krom"pynt her og der. Når du trenger masse bling, felger som er for store og ikke ser bra ut på bilen og heller ikke har stelt med lakken...

Håper på godfølelsen på neste prøvekjøring :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kjøpe min :) 2009 (men NC1 versjon, de uten smilefjes) Mørkeblå, hardtop, eibach senket og godkjent, 17"felger. Mazda org styling pakke, front leppe, sideskjørt og hekkskjørt. Smart top modul installert - gjør at man kan ta ned tak i fart i 60km/t. Ny effektanlegg/eksos,k&n luftfilter, clearglass windbreak, nye IL Motorsport anti-kreningstag (større, kraftigere men også lettere enn org.) Nye bremser og klosser følger med i deler+øyelokkr+1 ekstra clearglass windbreak. Bil i god stand, bruker ikke olje, trenger ny service på 74k km, trenger å lakke om 1 dør - vet ikke hva som har skjedd der. Kjempegod bil å kjøre, sitter som klister i svingene :)

Selges pga ny unge kommer i januar :D Må da 4 seter cab.

og mx5nc har vel ikke reim, mener de har register kjede, har ikke hørt om at man skal bytte den på 90.

Ligger ett par bilder av detail på den hvis du ser i signaturen min.

Endret av code13
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

09 blir fort i dyreste laget, sikter i området 150k da det er så mye det er i lommeboka om dagen .. Hva slags pris tenkte du forresten , blir selvfølgelig litt nysgjerrig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai jeg hadde tenkt å legge på ca. lik pris med de andre biler med hardtop men uten de nevnte oppgraderinger ovenfor. ca 210 kanskje.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=36280748 feks.

150k er jo fin pris, men hardtop er kjekt å ha syns jeg, blir helårsbil :) Men du skal oppgradere med senk, styling, felger, eksos og slikt så kommer du fort opp 30-40 000 til. Må ha oppgraderinger er senk og eventuelt Smarttop. Kjekke biler uannsett! jeg og guttungen på 2år elsker mx5 og finværsdager :D selv om det er få av de. Men skal ha CAB igjen en gang i fremtiden :) Lykke til med valg av bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve den som helårs med softtop tenkte jeg, satser på å få et par gnistrende vinterturer, sidelengs med taket nede :thumbs:

Som du sier er jo senk og effektanlegg på lista, den fortjener litt mer lyd enn originalen gir og de vanvittige hjulbuene må nærmere bakken. Ser mest ut som Paris-Dakar stuk originalt.. LSD fra Quaife har jeg på lista også, ca 6.000,- før moms og frakt men vil gjøre underverker for kjørefølelse og fremdrift på glatt føre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive