Gå til innhold

Subaru-lakk - sticky og mykt alt sammen?


kenset

Recommended Posts

Det ser ut som det går mot Subaru på meg når jeg får solgt bilen jeg har nå.

Leste en annen tråd om en Forester som hadde myk og sticky lakk. Er det slik med all Subaru-lakk? Eller er enkelte farger bedre enn andre?

Har svart Passat nå som er relativt enkel å avslutte holofritt på med roterende. Er det bare å selge roterende og kjøpe DA?

Litt lyst på svart på neste bil, men ikke hvis den er myk som såpe tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Nei, Subaru har forskjellige lakker, men jeg hører ofte om sticky når det gjelder det bilmerket.STI f.eks skal være både hard,tynn og sticky har jeg hørt, og var krevende.Uansett hva du velger så vil du nok finne noe som fungerer.Du trenger ikke bytte maskine.Kan heller finne produkter som passer.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai.

Blir ikke STi på meg i denne omgang. Legacy eller Outback tror jeg. Helst mørk grå eller svart, evt sølvgrå hvis den utmerker seg på andre områder..

Blir nok en ordning skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper (og tror) at ikke all Subaru-lakk er like ille som min. Men det kan se ut til at vi har funnet en kobo som fungerer.

Riktignok må det kjøres 3-stegs for å få det bra. (Om både riper og holos skal forsvinne uten å bruke enda lenger tid enn vi har gjort til nå). ;)

Men ut ifra det jeg har lest på forumet her så er 2003 STI og Forester ikke de enkleste lakkene å ha med og gjøre ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min -09 forester, obsidian black tror jeg den heter har utrolig myk lakk. DA og S40 på orange scholl tar så å si alt av riper. Men det varer jo ikke lenge da, for det kommer nye riper med en gang. Kan bare droppe roterende på denne i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06 blå Outback var helt fin å korrigere ihvertfall - pads glei fint over lakken, og S30+ korrigerte ganske mye (orange über og scholl med roterende). Men pass uansett på varmeutviklingen med roterende - blir fort "morsomme" kjørespor som ved feil teknikk i oppryddingen etterpå kan være litt klundrete å fjerne

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det bare å prøve seg fram ser jeg.

Har ikke bestemt farge enda..ikke bil heller for den del. Skal se litt om jeg får solgt min privat før jeg evt bytter den inn.

Blir forresten 3M her i gården da det er det jeg har brukt hittil. Blå 3M har iallfall ikke skuffet meg enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du handler en bil med lik lakk som på min Forester, så kommer du ikke langt med 3M dessverre.

Jeg måtte avslutte med Scholl S40 på orange Scholl. Da ble det knallbra. S30 fikk det ikke bra.

Laveste hastighet på DA med lite press.

Avsluttet poleringen av min bil i dag, så nå gjenstår bare voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...