Gå til innhold

sprekker/farge lyst skinn


H_c

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

swisswax.no,der kan du bestille skinnfarge.

Du sender inn en liten bit av skinnet i bilen og du får 100% farge treff.

Regner med Dag fra swisswax kommer med en litt bedre uttallelse etter hvert her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Ja, det stemmer - vi har et unikt system for å farge opp skinn. Det er ekte skinnfarge som trekker ned i skinnets porer og blir der - ikke kliss som ligger oppe på overflaten. Kvaliteten er meget god og det varer. Har man andre farger en svart (som kun er en farge) så er det, som Arne sier, en fordel å sende med prøve slik at vi får hundreprosent fargematch (det måles elektronisk/optisk). Leveringstid 2-3 uker under normale omstendingheter :) fåes hos oss eller SS.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax skinnfargen fungerer bra den.

Her er mine stoler før og etter.

dce78302.jpg

deca5ecd.jpg

Problemet, er at den kun farger skinnet, den fyller ikke igjen noe.

Jeg prøvde å slipe ned litt før jeg farget:

46d1886c.jpg

04619d7d.jpg

76e4c522.jpg

Overflaten ble mye gjevnere, men det ble litt ugjevn farge der jeg hadde pusset mest.

Men jeg prøvde bare 2 strøk med farge. Det kan hende det blir bedre hvis man gjentar det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Overflaten ble mye gjevnere, men det ble litt ugjevn farge der jeg hadde pusset mest.

Men jeg prøvde bare 2 strøk med farge. Det kan hende det blir bedre hvis man gjentar det flere ganger.

Det stemmer Yngve, det må flere strøk på der du har pusset ned (og derfor har svakere farge på skinnet), på samme måte som om skinnet var mer slitt et sted i forhold til et annet. Det skal mettes helt til fargen matcher (så godt som) og det kan bli endel strøk om det er slitt - men flasken er jo drøy og resultatet blir bra :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yngve, setene dine ser iallefall på bildene nesten like stygge ut som de var før du begynte. dette resultatet er IKKE GODN NOK for at jeg skal gidde bestille middelet du anbefaler.

Noen som vet om noen andre måter??

hvorfor legger ikke fargen seg I sprekkene og skjuler dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Nå velger du jo heldigvis å hande det du selv har lyst på :)

Når det er sagt så gir våre produkter et veldig bra resultat på skinn(seter), du kan søke på blant annet bmwccn.no - der finner du resultat av en som har gjort prosessen med nok lag med farge.

Farge vil på ingen måte skjule sprekker (men de blir mindre synlige), da trenger du filler (lærfyll) som legger seg i sprekkene. Dette kan du kjøpe av salmakere, møbelsnekkere el vil jeg anta - vi leverer det ikke.

Helt nye seter blir det uansett ikke, men de vil bli mye, mye bedre.

Eller så kan du kjøpe nye seter ;)

Lykke til!

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på bilde nr 3 og 5 vil jeg si det er en forbedring....Det er uansett bare ikke å knipse i fingrene og tror det blir bra...

Skal man få bra resultat så tar det som regel litt tid og man må gå over noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Synes det er en stor forbedring jeg, blir litt til at man må ta det for det det er også, det er skinnfarge og ikke en ny skinnstol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kan ikke det smitte av igjen?

Har du testet det?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg testet mange ganger, det smiter av hvis du ikke "buffer" det skikkelig etterpå, det vil si, la det gjerne stå på over natta og så gå over med bommulsklut dagen etterpå til det blir blankt fint og grommt, da smitter det ikke av mer.

dette er jo tjutriks nr 1! har dere virkelig ikke hørt om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nytt for meg det der... kommer nok ikke til å teste det, men funker sikkert greit om du vil "spare" noen kr.. Eneste jeg har hørt av skinn opplegg er å vaske setene med lano som er ph nøytral før du tilfører de "næring" igjen.

Men fin info uansett H_c.

noen liker blankt skinn andre matt, jeg liker faktisk ikke skinn generelt jeg i bil ;) Er jo kaldt, glatt, sprekker og fr sår om noen herjer med de... stoff funker bedre syntes jeg he he... Men pent å se på er skinn da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
noen liker blankt skinn andre matt, jeg liker faktisk ikke skinn generelt jeg i bil ;) Er jo kaldt, glatt, sprekker og fr sår om noen herjer med de... stoff funker bedre syntes jeg he he... Men pent å se på er skinn da...

Egentlig helt enig med deg truls ;) Heller recaro stoler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Skokrem er fine greier ja, spesielt sommerstid når bilen har stått i sola og setene begynner å svette gørr...

Men billigst er såklart best. :D

Skinn er digg uansett. Skulle jeg absolutt hatt stoff måtte det isåfall blitt bøttestoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Bare for å avklare det med en gang - skokrem kan på ingen måte sammenlignes med den ekte skinnfarge! Skokrem er et gammelt triks for å fikse opp skinn, men fargen i skokremen ligger kun i øverste lag i læret og er ikke en såkalt ekte farge. Dette er jo et gammelt bruktbilselgerknep. Vi har levert mye farge blant annet til Autostrada, med eks Ferrari, Maserati og MB, som har gitt tilbakemelding på at er veldig bra :)

Jeg har hørt om folk som syns skokrem funker fint, og jeg har hørt om folk som har forbannet svetting og merker på klær som Lee sier over. Men igjen, vi lever i et fritt land og velger det det vi har lyst på. Og det betyr at jeg slipper å velge stoff til bilene mine Truls, for jeg vil ha skinn hehe ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...