cerdal

Ønsker full shine utvendig på e61 09 modell (m&r)

Har en sort bmw 5-serie stasjonsvogn som trenger en full shine utvendig før vinteren kommer til norge for fult. Kunne også tenk meg rengjøring invendig med behandling av lyst skinninteriøst i tillegg, men dette er ikke like viktig da det lar seg letter gjøre selv av en som e uerfaren.

Bilen er ganske skitten utvendig nå da det ikke er gjort så mye med den siden den ble importert i november i fjor, endel vaskeriper osv. Kan komme med bilder i starten av neste uke da jeg er bortreist på jobb frem til da.

Kommer fra Åndalsnes og kan hjelpe til dersom det er ønsket, men er uerfaren.

Endret av cerdal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med hmsilset, han er veldig dyktig og i nærheten :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får sende han en pm :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Dag :) Jeg trenger ikke bilder av bilen.Er på jobb på plasto 17 timer på lørdag, så stikk gjerne innom da.Jeg liker best at eieren er med, og gir uslåelig lave priser for 10-14 timer detail.Prisene om jeg holder på aleine er satt opp for at folk ikke skal ha råd til det, hehe.Jobber nok alene, så viktig at eier er med noen ganger.. Jeg leier inn en til å ta seg av alt i interiør så vi får full fokus på lakken! Avtal videre på pm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kurs/opplæring og full detail på 10 timer er ikke verst..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kurs/opplæring og full detail på 10 timer er ikke verst..

Må huske at det ofte tilsvarer 20-30 timer når det er 2-3 stk som holder på :)Var 4 stk kun på eksteriør i rundt 10 timer en dag i vinter.Helt ok resultat, men ikke strøkent. Og tempoet er bra når jeg har fått gjort sånne jobber mange ganger i året.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke mange effektive timer på de du har med deg som ofte aldri har polert en bil før :)

På de bilene jeg tar så er somregel 18-19 timer tung korrigering og de siste 7 timene finpolering og voks samt detaljer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke mange effektive timer på de du har med deg som ofte aldri har polert en bil før :)

På de bilene jeg tar så er somregel 18-19 timer tung korrigering og de siste 7 timene finpolering og voks samt detaljer..

Pluss vask/tørk/clay/ og maskering.... før poleringsstart...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje jeg ikke gjør det bra nok da.Finkorrigeringa blir gjort like etter grovkorrigeringa, og jeg har ofte med noen til å ordne felger,hjulbuer,ruteforsegling osv, så ordner kun voks selv til slutt. Vel, jeg føler det fungerer.Har bevist det temmelig lenge nå.Det å bli nøye kommer mer og mer med tiden.Jeg har med flere og flere detaljer og lærer meg å behandle en og en ting og da holder jeg meg til de tingene på jobbene senere.Er glad jeg ikke var pirkete i begynnelsen :)

Har lært mye av dere som skriver inn her nå! Takknemmelig for det! Men metoden min trivest jeg veldig godt med siden jeg ikke kan ha biler i ukene.Jeg har også helt andre priser enn detailere flest og gir en mulighet for de som vil ha en fin bil uten å betale mye! At en annen detailer bruker 5 timer mer på samme jobben som vi utfører, kan ikke jeg la gå innpå meg! De tar gjerne 100% av alle RDS og jeg kanskje 80%.De som har maskinpolert en del vet at tidsbruk på 80% og 100% ripefri lakk er mange timer.

Endret av hmsilset
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det å bli nøye kommer mer og mer med tiden.Er glad jeg ikke var pirkete i begynnelsen.

Er ikke det poenget med Detailing da "detaljering"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det poenget med Detailing da "detaljering"

Stemmer, det kommer med tiden :) Noen er veldig flinke fra første stund, og noen lærer litt og litt.Ser ingenting galt i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes du er meget flink hmilset!:) Og ser ofte at du har med deg folk på jobben. Skjønner at du vil ha med deg noen, og det virker som om du er flinkarbeidsleder:) Jeg skal ikke blande meg inn i "diskusjonen" men som nevnt går det mange timer om man skal "tung" korigere en bil, og etterpå kommer finpoleringen. Er jo et ganske stort prosjekt, som tar tid og dermed koster litt:)

Du har sikkert lært opp mange kompiser, og eiere. Hvilket nivå de på vet jeg ikke, men at de har lært noe er jeg sikker på!

Nå er det jo noen her inne som leverer high end detailing, og det står det respekt av!

Jeg har også tilgode å se en dårlig S&S/jobb fra deg også:)

Dette ble mye rabling på kort tid:) Sug og svelg, god helg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var da veldig hvor kritiske enkelte skulle være! Jeg hadde satt STOR pris på å få være med å se hvordan man går frem for å behandle bilen skikkelig å hvordan holde den pen. Synes du har gjort en knallgod jobb på alle bilene som du har gjort sålangt, og kjempemorro at du tar med deg eigerene å viser dem litt. Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for støtten :) Er helt i orden med litt kritikk!Det tåler vi her på DCN ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive