Gå til innhold
CrZyWiz

Hva gir den mest holdbare "forseglingen"?

Recommended Posts

CrZyWiz    18
CrZyWiz

Jeg skal muligens ta inn noen Taxi'er for lakk detailing etterhvert. Og lurer i den sammenheng, hvilken forsegling vil gi lengst holdbarhet?

Dvs, i denne sammenheng går holdbarhet framfor shine :)

Helst en som kan påføres med DA maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

De jeg kjenner til som varer noenlunde lenge og legges med DA, er Meguiar's #21. En annen er Mark V Poly ... noe, som skal (bør) legges med roterende og en del varme for maksimal varighet (18-24 mnd). Ellers er det ting som GTechniq C1/EXO, Wolf's Chemicals Body Wrap/Hard Body, Optimum Opti-Coat, 22PLE Glass Coating som gjelder, men disse legges for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

De fleste forseglinger kan du vel bruke med da.maskin.Og det går ann å ta f.eks shield å påføre en pad, før man ev bruker paden på lakken:) (da-maskin)

Men deter kanskje litt pes, og duvil kanskje ha flytende.?

Meguiars #21 f.eks

Ev menzerna powerlock?

Ev en collinite voks:)

Blandt mange:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Menzerna Powerlock tenkte jeg også på, men husket ikke navnet. Collinite 845 er jo en slags hybrid mellom voks og forsegling. Dodo Juice har også en "machine stick" av Supernatural Hybrid-voks/forseglingen sin, som er laget som en deodorant med tanke på å legges med maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Mange fine forseglinger ja:)

Ev om du vurderer coating, som vel gir en del lengre beskyttelse..

Drosjer får jo ofte juling, med en børstevask i døgnet for å toppe det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 033
rogersolmyr

Menzerna PowerLock har blitt min favoritt i alle fall. Varigheten tør jeg ikke å gå god for ennå, men helt utrolig enkel å påføre og buffe av. Har lagt PowerLock på Volvon og på et par Mercedes jeg har tatt i det siste, så vi får se til våren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CrZyWiz    18
CrZyWiz

Har forsåvidt ikke bestemt meg helt enda.

Hva vil en coating si?

Disse taxi'ene her får så og si aldri børstevask nei :) Men spyles stortsett daglig med høyttrykk\taxi program i automat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

RejeX holdt veldig lenge her, den fungerer supert sammen med DA også, samt er lett å buffe så fremt du ikke overdosserer den, Alternativt Duragloss 111 eller Meguiars MG21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CrZyWiz    18
CrZyWiz

Ender vell opp med en MG21 bestilling ved neste bestilling over havet :) Er det noen som selger MG rimelig i Norge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 876
Tommy

Kan også gå god for MG#21, til dette formålet. Har brukt den på lastebilen min, å den får en del kjemikalier i vask, å her har den holdt bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ender vell opp med en MG21 bestilling ved neste bestilling over havet :) Er det noen som selger MG rimelig i Norge?

Personlig synes jeg collinite 845 er langt mer holdbar enn MG21 2.0, men det er det sannsynligvis delte meninger om, men den er ihvertfall billigere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Personlig synes jeg collinite 845 er langt mer holdbar enn MG21 2.0, men det er det sannsynligvis delte meninger om, men den er ihvertfall billigere ;)

Hvordan er 845 å legge med maskin? Kan ikke det fort bli litt mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Litt mye hva for noe?

I.fht mg21?

Legger ikke LSP med maskin her, men har brukt både mg21 og 845 og ser ikke helt hvorfor de skulle være så forskjellig i bruk (med maskin). En av argumentene for å legge LSP med maskin er jo at det blir lagt tynnere og jevnere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

845 går finfint å legge med DA :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CrZyWiz    18
CrZyWiz

Kan også gå god for MG#21, til dette formålet. Har brukt den på lastebilen min, å den får en del kjemikalier i vask, å her har den holdt bra

Bra å høre! :)

Ja, du sier noe der. Ser at Bilnerden selger disse billig.

Endret av CrZyWiz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Litt mye hva for noe?

I.fht mg21?

Legger ikke LSP med maskin her, men har brukt både mg21 og 845 og ser ikke helt hvorfor de skulle være så forskjellig i bruk (med maskin). En av argumentene for å legge LSP med maskin er jo at det blir lagt tynnere og jevnere.

Jeg la litt for mye 845 med foampad en gang, og synes det var vanskelig å buffe av igjen, tenkte av en eller annen merkelig grunn at det kom til å bli for mye produkt når man legger med maskin. Takk for oppklaringen hvertfall :)

845 går finfint å legge med DA :)

Okei! Det er jo kjempemessig :)

Endret av Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CrZyWiz    18
CrZyWiz

Det ble forresten 845, nettopp pga tilgjengelighet og pris.

Testet den først på min 1-serie, og den har fungert MEGET godt sålangt i vinter. Å børste snø er en fornøyelse!

Veldig enkel å legge på\buffe av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Det ble forresten 845, nettopp pga tilgjengelighet og pris.

Testet den først på min 1-serie, og den har fungert MEGET godt sålangt i vinter. Å børste snø er en fornøyelse!

Veldig enkel å legge på\buffe av.

Børste snø?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig