Gå til innhold

Bil bestillt: Mercedes A 250 Sport AMG


Bjerknez

Recommended Posts

Da har jeg for noen dager siden bestillt meg ny bil siden Audi'en skal leveres inn om 6 mnd. En bestillingstid på den nye på 6 mnd. passet derfor ganske bra :)

Det ble da altså en Mercedes A 250 Sport AMG denne gangen. Bilen min blir identisk med den under, men da i fargen sort:

amg.jpg

Det ble selfølgelig også en god del utstyr som ble valgt ved siden av, men det meste er med i sport/AMG-pakken. Av det jeg kommer på i farten har jeg tatt med:

- Panorama soltak

- Lys/sikt pakke

- Harman Kardon stereo med 12stk. høytalere

- Skinnseter (sportsstoler)

- BiXenon m/LED

etc etc.

Litt tekniske data (som jeg har i hodet):

Motor: 2.0T 211HK'er

Dreimoment: 350NM

Aksellerasjon 0-100km/t: 6.6sek. (Denne er noe forbedret i AMG utganven, men hvor mye det utgjør vet jeg ikke)

Sluttsummen på hærligheten ble til slutt 560.000,-

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Hadde egentlig bestemt meg for en HELT annen bil, men etter at jeg ved en slump kom over den nye A-klassen på nettsiden dems, så kikket jeg bare mer og mer på den og ble regelrett forelsket, hehe.

Den er rett og slett griserå og knuser i mine øyne BMW 1-serie og Audi A3 på utseende.

Skal prøvekjøre en i dag (selv om den allerede er bestillt) men da en A 180 med en 122HK'ers bensin. Det er andre gangen jeg prøvekjører den og jeg syntes den var utrolig fin å kjøre :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er rett og slett griserå og knuser i mine øyne BMW 1-serie og Audi A3 på utseende.

Enig

Skal prøvekjøre en i dag (selv om den allerede er bestillt) men da en A 180 med en 122HK'ers bensin. Det er andre gangen jeg prøvekjører den og jeg syntes den var utrolig fin å kjør

Anbefaler du meg også å prøve selv om det ikke er tid for ny bil enda? :D

Digresjon: min forrige bil var en B-klasse, der har desverre ikke den nye løftet noe særlig. Var ikke helt fornøyd med kvaliteteten på den, men MB er MB, det er noe helt eget :)

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil Bjerknez :) Ganske kule disse! Har savnet en konkurrent til A3/Golf fra MB..

Kan en sette opp sin egen bil hos forhandler og få leasingtilbud på den?

Trudde det alltid var "ferdigplukka" biler som ble tilbudt for leasing eg?!

Du kan sette opp bilen akkurat slik du gjør når du skal kjøpe ja :)

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvekjørt den nye A 180 en gang og skal prøvekjøre den igjen i dag (for morroskyld, for bilen er jo bestillt) og inntrykket jeg sitter igjen med er at A 180 blir litt for dvask rent motormessig. Motoren drar greit hvis man holder turtallet høyt, men i mitt hode så blir er CDI (TDI) mer riktig med slike små motorer siden jeg anntar denne virker mer frisk på lave turtall.

A 200 derimot må være et mer fornuftig valg. 156HK'er gjør seg nok godt i denne bilen tror jeg.

Jeg prøver den dog ikke på grunn av motoren, men grunnet bilen i seg selv. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Herlig bil! Denne traff MB midt på blinken med :) Gratulerer med ny og sprek bil!

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fantastisk er at den er gjennomført hele veien. (Vertfall min subjektive mening).

Man får en veldig kompakt følelse og det virker ikke som det er spart på noe som helst. (bortsett fra plassen i bagasjerommet kanskje....?).

Jeg skulle så gjerne fått kloa i en A 250 AMG Sport og prøvd, men disse blir vel neppe tatt inn som demobiler vil jeg tro :)

Det eneste minuset er at man (vertfall foreløpig) ikke får den med 4x4. Har kjørt en Touran med over 200HK'er og DSG med bare forhjulstrekk og det går jo helt fint, men å legge fjøla i vater fra start er nytteløst. Men fra 30km/t går det fint :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Gratulerer med ny bil! Jobber rett ved merceds, og der har det stått en rød en som jeg synes er ganske tøff. Men tror den blir finere i sort. Har synes mercedes har vært litt kjedelige innvendig, men det har forandret seg. Så en S&S på DW, det var en c-klasse som var rød, og hadde meget kult interiør. Det var sydd med rød tråd i seter/ratt osv, kuleste mercedesen jeg har sett innvendig:)

Du har jo dratt på med motoren, og bilen blir sikkert en drøm å kjøre:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i skrivende stund en rød A 180 med AMG styling stående på utsiden av huset som skal leveres i morgen tidlig :)

Desverre er det for mørkt til at jeg gidder å ta noe bilde.

For å få disse røde detaljene (sømmene) samt røde detaljer på utsiden så må man så langt jeg har skjønt velge A-250 samt AMG styling pakke + Sportpakken. (Det er det jeg har gjort)

Vet ikke om du får valgt disse røde sømmene ellers...?

Men A 180 med 122 hesters bensin går faktisk helt greit og er mer enn nok til vanlig bruk hvis man ikke er så opptat av motor, men vil ha en liten og tøff bil. Litt turtall kreves, men draget er så absolutt tilstede, selv om den ikke river skinnet av pølsa :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det MikaelØ :)

Ja, det er en direkte konkurrent til BMW 1-serie og Golf samt Audi A3.

Tja, hva den koster kommer jo ann på motorvalg og utstyr, men mitt eksemplar kom til slutt på rundt 540.000,-

Her er en screenshot fra nettsiden dems:

prisliste.png

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny fin bil ja. Denne kom ut rett etter nye V40 og synes den har mange likhetstrekk så jeg så på den som en direkte konkurrent mot oss. :P Nei men nye A-klassen er tøff den, eneste jeg ikke liker helt er grillen. Synes det svære emblemet blir litt vel massivt på denne. Men det går det vel an å gjøre med hvis du synes det samme. ;)

Gratulerer med ny bil! Jobber rett ved merceds, og der har det stått en rød en som jeg synes er ganske tøff.

Hehe akkurat samme her. Jobber rett ved MB og det har stått en rød der, og en hvit, tror jeg. Ser bra ut IRL, men som sagt ville jeg endra på grillen.

Bilder kommer så klart, når tiden er moden for selve bilskiftet. men det er ennå 6 mnd. igjen :)

Såpass ja. Var ikke litt tidlig å lage tråd allerede? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...