Popp 59 Skrevet 29 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Lurer på om hvordan det er best å fikse dette, slipe ned hele nedre del av døra før man legger nytt lag klarlakk? Kommer til å bruke lakkerer, men vil vite litt før jeg drar dit Nedre del av dør: Forran hjulbue bak: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THolandsli 92 Skrevet 29 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Må nok påregne full lakkering på nedre del av døra. Alle "slippanvisninger" må slipes ut og sprøytes med filler før base og klarlakk. Om bakskjermen er bra ellers burde det gå an å få et billigst og greit nok resultat ved å sprøyte ut et stykke opp på skjermbuen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ustrucks 67 Skrevet 29 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Hvis du skal gå til en "lakkerer" Så mener jeg de kun lakkerer hele døra. De er ikke glad i å ta bare deler av døra. I hvertfall det jeg får høre Siter BMW F30 320D 2012 M-Sport Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline Seat Toledo 1.6 SR 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 29 September, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Hvis du skal gå til en "lakkerer" Så mener jeg de kun lakkerer hele døra. De er ikke glad i å ta bare deler av døra. I hvertfall det jeg får høre Har lakkert såpass mye hos den lokale svartmalern til at jeg får tatt kun nedre del om jeg vil. Spekulerte mest i om d går å slipe bort klarlakken på hele nedre del til det blir jevnt, vil helst slippe å legge ny base med tanke på fargeforskjeller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THolandsli 92 Skrevet 29 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Må nok på med ny base. Med riktig teknikk burde ikke fargeforskjell være noe stort tema. Mulig å få til grei utsprøyting når skaden er så langt bak på døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 29 September, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Må nok på med ny base. Med riktig teknikk burde ikke fargeforskjell være noe stort tema. Mulig å få til grei utsprøyting når skaden er så langt bak på døra. Tror det bikker over til å bruke litt ekstra kroner på skikkelig lakkfirma da, ha jeg bruker er flink, men føler ikke for å være helt detailernazi mot venner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 29 September, 2012 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Ikke pust på lakken når du har drikki Nestea.. Du lærer jo aldri..... Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 29 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 September, 2012 Går an å matte ned å blåse klarlakk over skaden, men det vil synes at det er gjort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 30 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 September, 2012 Må nok på med ny base. Med riktig teknikk burde ikke fargeforskjell være noe stort tema. Mulig å få til grei utsprøyting når skaden er så langt bak på døra. Er du sikker på at det er teknikken til lakkereren som utgjør hvor store fargeforskjeller det vil bli? Min lakkerer sa det hadde mere med f.eks. temperatur og luftfuktighet å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 30 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 September, 2012 Mange ting som spiller inn. Riktig nyanse er vel strengt tatt det viktigste. Avstand mellom dyse og objekt, lufttrykk inn i sprøyte osv har masse å si på mange farger, spesiellt sølvfarge. Ikke mange psi som skal skille for å få to vidt forskjellige resultat med samme lakken på sølv... Riktig teknikk vil medføre at en farge som er litt feil ikke er særlig lett å se at er feil, da er det snakk om "tilstøtende farge" , eller utstøving av fargen for å få en jevn overgang som lurer øyet litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 30 September, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 September, 2012 (endret) Var på bøttefylla igår, og på tur hjem så ble jeg plukka opp av en lakkerer(flaks skal man ha! ), så vi fikk sett på det og diskutert, så vi skal prøve så godt det går å slipe ned all klarlakk på nedre del samtidig som vi bruker PTG for å sjekke at vi er på noen lunde samme nivå på hele panelet, for så å lakkere over med klarlakk. Han mente det skulle gå, og om ikke så lakkerer vi opp hele driten med base og alt Eneste dumme er at jeg ikke husker om når vi avtalte at vi skal prøve Ikke pust på lakken når du har drikki Nestea.. Du lærer jo aldri..... Ikke min skyld at det er ufattelig morsomt å se på at lakk plutselig begynner å etse "ut av ingenting" Endret 30 September, 2012 av Popp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.