Gå til innhold

Kan dette fikses? Klarlakkslipp


Popp

Recommended Posts

Lurer på om hvordan det er best å fikse dette, slipe ned hele nedre del av døra før man legger nytt lag klarlakk?

Kommer til å bruke lakkerer, men vil vite litt før jeg drar dit :P

Nedre del av dør:

Passat-2783.jpg

Passat-2782.jpg

Forran hjulbue bak:

Passat-2781.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok påregne full lakkering på nedre del av døra. Alle "slippanvisninger" må slipes ut og sprøytes med filler før base og klarlakk. Om bakskjermen er bra ellers burde det gå an å få et billigst og greit nok resultat ved å sprøyte ut et stykke opp på skjermbuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gå til en "lakkerer" Så mener jeg de kun lakkerer hele døra. De er ikke glad i å ta bare deler av døra. I hvertfall det jeg får høre :)

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gå til en "lakkerer" Så mener jeg de kun lakkerer hele døra. De er ikke glad i å ta bare deler av døra. I hvertfall det jeg får høre :)

Har lakkert såpass mye hos den lokale svartmalern til at jeg får tatt kun nedre del om jeg vil.

Spekulerte mest i om d går å slipe bort klarlakken på hele nedre del til det blir jevnt, vil helst slippe å legge ny base med tanke på fargeforskjeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok på med ny base. Med riktig teknikk burde ikke fargeforskjell være noe stort tema. Mulig å få til grei utsprøyting når skaden er så langt bak på døra.

Tror det bikker over til å bruke litt ekstra kroner på skikkelig lakkfirma da, ha jeg bruker er flink, men føler ikke for å være helt detailernazi mot venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok på med ny base. Med riktig teknikk burde ikke fargeforskjell være noe stort tema. Mulig å få til grei utsprøyting når skaden er så langt bak på døra.

Er du sikker på at det er teknikken til lakkereren som utgjør hvor store fargeforskjeller det vil bli? Min lakkerer sa det hadde mere med f.eks. temperatur og luftfuktighet å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting som spiller inn. Riktig nyanse er vel strengt tatt det viktigste. Avstand mellom dyse og objekt, lufttrykk inn i sprøyte osv har masse å si på mange farger, spesiellt sølvfarge. Ikke mange psi som skal skille for å få to vidt forskjellige resultat med samme lakken på sølv... Riktig teknikk vil medføre at en farge som er litt feil ikke er særlig lett å se at er feil, da er det snakk om "tilstøtende farge" , eller utstøving av fargen for å få en jevn overgang som lurer øyet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bøttefylla igår, og på tur hjem så ble jeg plukka opp av en lakkerer(flaks skal man ha! :thumbs: ), så vi fikk sett på det og diskutert, så vi skal prøve så godt det går å slipe ned all klarlakk på nedre del samtidig som vi bruker PTG for å sjekke at vi er på noen lunde samme nivå på hele panelet, for så å lakkere over med klarlakk.

Han mente det skulle gå, og om ikke så lakkerer vi opp hele driten med base og alt :P Eneste dumme er at jeg ikke husker om når vi avtalte at vi skal prøve :P

Ikke pust på lakken når du har drikki Nestea.. Du lærer jo aldri.....

Ikke min skyld at det er ufattelig morsomt å se på at lakk plutselig begynner å etse "ut av ingenting" :D

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...