Gå til innhold

Vokse i regnvær?


Are G

Recommended Posts

Er det noen vokser eller QD som er fine å bruke på våt bil/i regn?

Har:

CG v7

Victoria wax QD

Finish Kare 425

Pluss par vokser, Collinite 476/845/915, Victoria Wax Concours/Mayhem og sikkert noe mer liggende...

Skal vise frem en bil for salg i ettermiddag og tenkte at det hadde vært kos med et lag voks, den beader ikke så pent nå og det regner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke igjen noen av de du har, men du kan jo prøve en liten flekk på forskjermen eller noe?

Har prøvd Dodo juice Tropical Mist, og Turtlewax quickwax på våt bil og det funket forsåvidt greit.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg også litt bekymret for men er jo opphold i ny og ne så kan vel ta et panel eller to når det er opphold? :D

Så satser vi på at hele bilen blir tatt før ettermiddagen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Så lenge du gjøre det mens det er opphold og får av voksen før det begynner på igjen, dvs at det er tørt under prosessen så bør det jo funke bra :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Finner du ikke ett sted med tak over du kan stå da? Parkeringshus eller vaskehall. Men ja, det finnes flere QDer som kan brukes på våt bil, av de jeg har selv så kommer jeg på Carpro Relaod akkurat nå. Vil tro at en av de du har vil også funke, men å gjøre det mens det regner er kanksje ikke så lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, tror jeg skal "gi opp" plan 1 og gå for alternativet.

Har en liten garasje uten strøm som jeg sikkert kan bruke.

Bare få kjørt bilen ned der så får jeg dure over med 476 tenker jeg..

Eller kanskje jeg skal prøve 845, den er vel rask og grei å legge på?

Må buffes like fort som 476/915 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påfører 845 på hele bilen, venter en stund eller to, og buffer av igjen.

All voks som skal "haze" til en hvit hinne ville jeg ikke prøvd å påføre i regnvær, prøv i værste fall med en QD om du ikke får tak over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sjølv prøvd å påføre FK 425 i lett regnvær, og det opplevde eg eigentleg som heller kranglete. Følte ikkje eg fekk den til å ligge skikkeleg. Kjørte bilen i garasja, tørka den, og la på på nytt, så veit ikkje korleis resultatet hadde blitt viss ikkje. No var jo også bilen i utgangspunktet voksa, og beada fint på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

845 er wax on wax off. Iflg flasken trenger den ikke mer enn 5-8 minutter liggetid, dvs du får rasket over panser, skjerm og en dør før du kan buffe av. Det er dog ikke noe problem å ta hele bilen før du buffer, hvis værgudene ser i nåde og gir deg en halvtimes oppholdsvær :)

476 funker på mye samme måten, men den kan fort lugge litt hvis du legger for tykt, noe det er lett for å gjøre hvis man har dårlig tid. "Kliner på litt her sånn og så går det sikkert bra, jaaada!" -> au i armen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

Jeg bruker Lahega Hydrowax til våt voksing/boosting av voks. Hvis bilen har bittelitt grunnlag får den nesten beading og sheeting til nyvokset nivå. Varer en stund også. Denne påføres enkelt på nyvasket våt bil med en MF svamp, for så bare å spyle av en ekstra gang før tørk. Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

ONR funker vel bra, har ihvertfallbrukt denne som QD selv med stort hell. :)

Har ONR evne til å booste voksen? Trodde den hovedsaklig har vaskeegenskaper. Lahega Hydrowax kjenner jeg er en slags tyntflytende voks på en måte, når jeg legger den på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...