Gå til innhold
Northhomie

Maskinpolering av Ford Mustang 2012 - Fremg. måte?

Recommended Posts

Northhomie    461
Northhomie

Hei! Har sett litt rundt, og har ikke funnet akkurat det jeg har lurt på. Dermed har jeg et kanskje litt vel dårlig spørsmål..

Skal polere en Sort 2012 Ford Mustang, usikker på lakk kode men har hørt lakken skal være ganske bløt og sticky. Hvilke poleringer burde passe her? Lakken er rimelig hel og pen, sett bort fra swirls og litt waterspots.

Hadde tenkt å starte med Megs Fine cut cleaner på megs burgunder pad, for så å fortsette med megs 205 på gul megs soft buff pute.. Har Megs DA. Burde dette gå bra, eller bør jeg gå for noe med noe mindre cut i slutten?

Takk på forhånd!! :)

/Northhomie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Burde dette gå bra, eller bør jeg gå for noe med noe mindre cut i slutten?

Takk på forhånd!! :)

/Northhomie

Det finner du ut selv når du holder på, det finnes ingen fasitsvar i dette "faget"...

Prøv deg frem og se, det er også det du lærer av og også utvikler deg videre på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Megs DA er vel ganske lik kestrel DA ? Tror isåfall at du har en perfekt maskin til den jobben! Pads og produkt må du finne ut av som Bernhard sier(på en måte) :) Jeg har S&S på en sånn mustang.Gikk lett det! Men jeg var ikke så nøye for ett år siden, så er neppe perfekt :)

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    461
Northhomie

Tusen takk for svar, begge to! :-)

Jeg gikk for å starte med burgunder pad og fine cut cleaner, deretter gul soft buff pad og #205.. Resultatet ble som følger

IMG_1270.jpg

Kommer til å lage en S&S innvendig og utvendig av denne jobben, når jeg har fått sortert bilder osv. Stay tuned :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    461
Northhomie

Trodde også det, helt til jeg tok den ut i sola.. holohelvette!! Lakken er visst myk, det er det ingen tvil om!

Kan ta bilde i løpet av morgendagen, så håper jeg på respons evt tips på hvordan å rette dette opp :P Det er ikke lite holos akkurat..

Prøvde med #205, gul soft buff pad og trinn 4 på megs DA, med veeeeldig sakte bevegelser.. overlappet ca 6 pass, fortsatt akkurat likens.. :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    461
Northhomie

Tenker å prøve Ultimate Compound i morgen, hvordan ligger denne an på cut-skalaen i forhold til #205?

Så på denne... ( ser tilnærmet likt ut ) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Sikker på at det er hologrammer? Jeg tipper mer at det er microswirls du lager av DA maskinen.. På sort lakk uten metallic, altså sort solid, så bruker jeg alltid roterende for å få det bling bling og det fungerer, men du må nok over på en litt mer oljete polish og heller wipe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    461
Northhomie

Ja det er mye mulig Bernhard! Jeg ser liksom holo-lignende spor som ser ut til å gå i samme retning og lengde som det jeg har kjørt med maskinen.. Mistenker for grov combo og for lite trykk med for lite hastighet, eller?

Får ta etpar prøverunder senere i dag, med litt forskjellig av polisher jeg har liggende for å se hva som gir det beste resultatet.. forhåpentligvis er det ikke sååå langt unna :)

Kan en mulig grunn til dette være at jeg ikke har polert lenge nok? Tenker på nedbrytning av kornene i selve poleringen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

#205 brytes vel ikke ned så vidt jeg erindrer.

Stemmer det, den er oppgitt Non-diminishing. Bør nok kjøre den ut til gjennomsiktig og oljete likevel. På følsom lakk ville jeg byttet den gule Soft Buff polishputa med sort/beige Soft Buff finishpute.

Kan jo sjekke grovere steg med DA først, mulig ikke finishsteget klarer å rydde opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig