Geir

Valg av LSP før vinteren - Valgets kval!

Tjena!

Denne helga skal jeg vaske og forsegle det som vaskes og forsegles kan, og i den forbindelse trenger jeg hjelp til valg av LSP. Foreløpig evner jeg ikke å bestemme meg.

Jeg skal legge LSP på alt, dvs utvendig karosseri, inne i dører, inne i panser, inne i bagasjelokk og plasten i motorrom. Felger ble forseglet da de ble tatt av før sommeren, så de er klare.

Jeg har følgende å velge mellom:

Swissvax Finesse

Swissvax Shield

Swissvax Glacier

Swissvax Concorso

Swissvax Autobahn (lite igjen :()

CG Pete's 53

Collinite 476s

Collinite 915

Wolf's Chemicals Body Wrap

Wolf's Chemicals Hard Body

Foreløpig er jeg på dette:

Utvendig: Shield eller 476s

Innvendig: Wolf's Chemicals BW eller HB

Plast: Autobahn

Kom med tips! Jeg har ikke god nok erfaring med alle disse LSP-ene, men fokuset gjennom vinteren er holdbarhet og atter holdbarhet. Skal legge LSP i morgen, så jeg krysser fingrene for litt argumenter for det ene og det andre i løpet av dagen :D

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo helgardere utvendig meg 476 først, deretter et lag Shield. Slå slipper du valgets kval og har en beskyttelse gjennom vinteren og vel så det. ^_^

Har selv tenkt å gå for 476, da jeg har god erfaring på begge bilene mine fra tidligere vintere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville byttet om på innvendig/utvendig prioriteringen; dvs Wolf´s HB/(BW) på utvendig lakk/trim og voks "innvendig".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte litt på det. Grunnen til at jeg tenkte HB innvendig er den ripebestandige effekten. Grei å ha når man er borti lister e.l. med sko osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God erfaring med Autobahn på plast? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jeg har ingen andre alternativer. Jeg har tidligere sett folk bruke Autobahn på motordeksler her inn, og tenkte å prøve det samme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de bruker det på lakk/krom/børstet alu i motorrom, ikke plast :) Kan jo hende det funker på plast, har bare ikke hørt om det før...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat lagt Wolfs HB som lsp for vinteren.. Den virker meget lovende mtp på smussavvisning og beading. Ser også bra ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går den veien for min del også. Er akkurat ferdig med motor- og bagasjerom. Det ble HB begge steder, og nå skal kanalene også få det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive