dajusnes

Skade på felgkant, korrusjon/roser.

heisann, har kommet korrusjonsmerker på felgene mine!

tenkte få fikset det, noen som har tips? senter på felg er sort og helt pent, men kantene er det verre med, er falske skrudde men ikke noen skader på den ringen, dem er ikke polerte, er lakkert med klarlakk, hva vil være best? ta av alle skruer og pusse ned hele? eller pusse helt ned til den ringen?

Legger ved bilde av felgene så kan dere se, vurdert litt å glassblåse hele å skifte farge på senter.

DSC01642.jpg

IMAG0099_zpse9b97bf8.jpgIMAG0100_zps16387bcb.jpg

Noen ideer om letest måte å gå frem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest ganske mange felgoppussingstråder av gromme dyre felger opp igjennom og de fleste har dratt ut i det vide og brede. Er nesten et evighetsprosjekt og mange blir aldri fornøyd med siste finishen. Jeg snakker da om å strippe klarlakk og høyglanspolere felgbanen. Ville gått for hellakkering av felgen i så fall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kalles i dekkbransjen for "makk" i klarlakken, å oppstår pga steinsprut, som går igjennom klarlakken, så kommer det fuktighet under.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest ganske mange felgoppussingstråder av gromme dyre felger opp igjennom og de fleste har dratt ut i det vide og brede. Er nesten et evighetsprosjekt og mange blir aldri fornøyd med siste finishen. Jeg snakker da om å strippe klarlakk og høyglanspolere felgbanen. Ville gått for hellakkering av felgen i så fall :)

Jeg har hatt samme problemet på mine vinterfelger, aluminium med kun klarlakk på. Disse blir i disse dager strippet helt ned og lakkert opp med farge. Bakgrunnen for denne avgjørelsen er at min bror hadde strippet ned sine felger også lagt på kun klarlakk, det ble ikke fint siden merkene etter makken sitter igjen i godset og da er synlig gjennom lakken...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, shit vist jeg må hellakkere, håper bare jeg klarer berge alle "skruene" i såfall, skal prøve meg litt fram så får man se:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive