Gå til innhold

Valg av vinterbeskyttelse


Gremlin

Recommended Posts

Hei hei,

Det nærmer seg vinter og jeg har begynt å tenke på hvilken voks jeg skal starte høsten/vinteren med.

Utvalget vokser har etterhvert blitt ganske mange (samples, bytte med venner etc etc). BIlen er en sparkling graphite BMW 3-serie.

Her er kandidatene:

Poorboys Natty blue - Ser bra ut, men ganske dårlig holdbarhet

Zymol Glasur - Prøvd før. Veldig bra utseende, men aldri testet holdbarhet.

Scholl The Rock - uprøvd

Scholl Vintage - uprøvd

Collinite 845 - uprøvd på bil

Swissvax Shield - Vellprøvd, sikker vinner, men ønsker å teste noe nytt :)

Swissvax Concorso - uprøvd

Swissvax Glacier - For hvite biler, men kan være artig å teste på sparkling graphite

CG Jetseal 109 - Brukbar holdbarhet, men litt kjedelig :)

Endret av Gremlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Av de du har nevnt ville jeg helt klart gått for Collinite 845 som de over sier.

Men har du lyst til å prøve noe nytt så er Bilt-Hamber Finis Wax noe av det bedre jeg har prøvd, er helt rå på holdbarhet og ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg har flere typer voks på bilen min bla. Swissvax crystal rock, shield og concourso. Inntil nå er det ingen vesentlig forskjell på dem utseende messig, og med tanke på beading. men dette ble lagt på bilen min 12.08 så har ikke ligget så lenge enda heller, men kommer nok en oppdatering i s&s'n på bilen litt lenger utpå høsten/vinteren

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller litt imot 2x Jetseal på hele bilen i bunn, så 2x Scholl Vintage på halve bilen og 2x Scholl The Rock på andre halve.

Lyst til å få testet disse opp mot hverandre, samtidig å sammenligne de med andre vinterbeskyttelser jeg har brukt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir det et dobbeltlag med Wolf Chemicals Hard Body, muligens med et lag Swissvax Shield på toppen. Shield bare fordi jeg har lyst til å prøve sampleboksen min :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...