tekstmelding

Beste rute for prøvekjøring av bil i Oslo

Jeg har begynt å vurdere om jeg skal bytte ut bilen, og ser da frem til en periode med prøvekjøring for å finne noe jeg liker. Til dette kunne jeg tenke meg en fast rute med varierte veiforhold, for å "føle på" hvordan bilen oppfører seg. Ruten bør inneholde motorvei, svingete landevei (gjerne lite trafikert så man kan kjøre litt "inspirert") og småvei med fartshumper. Hele ruten bør kunne kjøres på under 2 timer med utgangspunkt i Oslo/Ring 3.

Min umiddelbare tanke er E18 til Kjelstad, Rv285 og så E16 tilbake til Sandvika. Som regel ikke noe problem å finn noen småveier i Oslo i tillegg.

Noen som har bedre forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å kjøre ut til sandvika, videre til solihøgda og mot utøya. Når du er er ved utøya tar du av og kjører langs vannet mot Drammen og tilbake mot oslo. Er jo noen alternativer på tilbakeveien også:)?

Skjønte du Hva jeg mente?

Er kanskje ikkenoe bedre rute, men inneholder varierte forhold:)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslaget, men blir ikke det i praksis samme vei som jeg foreslo, bare motsatt vei? Eller er det en vei der jeg ikke har fått med meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppfølging på denne. Jeg fikk en anbefaling om Gamle Mossevei. Kjør E18, ta av til Ingierstrand og kjør av hjertens lyst ut til Tusenfryd. Mye svinger, 60- og 80-soner og lite trafikk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp mot Holmenkollen også samt over mot Røa og mot Østerås, sving av mot skytterbanen der så får du testa demperne også (og generell knirke-test). Maridalsveien og videre utover - fint å sjekke litt drag i bilen, og hvordan den ligger i svingene utover der

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive