VwType1

CG's Lava over MG 21, går dette bra?

Hei.

Som topic antyder så lurer jeg på om Chemical Guys sin Lava kan legges oppå MG 21?

Har maskinpolert bilen og lagt to lag MG21, siste skal stå til imorra (søndag) så tenkte jeg at jeg skulle legge ett, kanskje to med Lava.

Er det greit å legge voks oppå rett etter, eller burde den herdet en stund først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordel å vente til forseglingen er ferdig herdet, som i dette tilfellet er 24t ca.

Burde ikke være noe problem å legge CG Lava over

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel generelt lite poeng i å legge voks over sealer, særlig når du allerede har lagt to lag sealer. Da er du godt nok beskyttet.

Men selvsagt - det går helt fint an å legge voks over sealer (men ikke omvendt). Ett lag er som regel tilstrekkelig, to lag kan være greit om du tror du har oversett noen områder og vil være sikker på at du får 100% dekning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel generelt lite poeng i å legge voks over sealer, særlig når du allerede har lagt to lag sealer. Da er du godt nok beskyttet.

Men selvsagt - det går helt fint an å legge voks over sealer (men ikke omvendt). Ett lag er som regel tilstrekkelig, to lag kan være greit om du tror du har oversett noen områder og vil være sikker på at du får 100% dekning.

Vet det ikke er nødvendig, men er for å se om den får litt ekstra glød :) men mulig jeg venter siden den må stå 24 timer.

Takk for kjappe svar folkens. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det ikke er nødvendig, men er for å se om den får litt ekstra glød :) men mulig jeg venter siden den må stå 24 timer.

Takk for kjappe svar folkens. :)

Rent objektivt har det nok lite for seg å legge voks på toppen av to lag forsegling. Men hvis det gir glede og godfølelse å legge mange lag med diverse beskyttelse, er det verdt tiden det tar. Vi duller jo med bilene våre fordi vi liker det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Ja vi liker jo det, bare synd at jeg ikke får tid så ofte som jeg bør. :)

Noen som vet holdbarheten på MG 21?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvordan vil du si effekten er og legge voks over sealer øhn?

tenkte jeg skulle gjøre dette selv før vinteren.. men vil du få full effekt av voksen om det ligger en sealer under egentlig?

sorry om jeg stjeler topicen din litt her wvtype1

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint, vil gjerne ha flere innspill. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvordan vil du si effekten er og legge voks over sealer øhn?

Jeg har ikke oppdaget noe annen effekt enn "peace of mind" over å ha lagt lag på lag med LSP. Kan ikke si jeg merker at man får noe generell lengre holdbarhet.

Glatt maskinkorrigert lakk og å vaske med mildest mulig vaskekjemi, bevarer vannskrekken best synes jeg. Ett enkelt grundig lag voks funker fint da.

Hvis man ikke har maskinpolert, blir bilen noen ganger finere jo mer man gnukker og gnir. Da kan det ha noe for seg å gå over bilen mange ganger. Men om laget med forsegling/voks blir tykkere for hver gang, tviler jeg på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive