Steinar33

Bilen fikk plutselig uendelig med piggstøv på seg.

Skulle ta litt en lett innendørs vask på vinder da jeg beit meg i merke at taket hadde rustflekker (piggstøv) og massevis... henta ei flaske med iron x og påførte fremste delen av taket som umiddelbart fikk mange 100, om ikke flere 1000 små lilla "elver". Påførte deretter ironx over hele taket, sparte ikke på produktet, pøste på som om det var siste gang jeg skulle få bruke produktet.

Rustflekker over hele fordømte taket.

Tok så panser, begge sidene og bakluka. Det rant lilla OVER ALT. 1000vis på 1000vis av oksiderende rustflekker.

Jeg stod som et spørsmåltegn og tenkte hvordan har dette skjedd.

Bilen fikk full "overhaling" for 3 mnd siden med avfetting, iron x, forvask, håndvask, claying, polering og voksing og har vært vasket ca. 3 ganger i mnd. etter dette.

Følger nøye med på lakken alltid. Vips på en, to og tre så festet det seg uendelig mange jernstøv i lakken. Noen som har opplevd dette? har ikke kjørt spesielt mye, 2000 - 3000 km, litt bykjøring og mest landevei/motorvei Trondheim. For å si det slik, så var det flere jernpartikler i lakken nå, enn det var etter 6 mnd med vinter... det er underlig og gir ikke mening.

Eneste løsning jeg kan se er at det har vært et direkte "regn" av metallpartikkel støv men fra hva..jeg skjønner det ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs også på hvor man parkerer, feks i nærheten av jernbane, jernbinderi osv så fester det seg fort..

Vinkelsliper i nærheten av bil synes også fort...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste offentlige parkeringen jeg tar sjansen på er den på jobb, det er et høyt tak og 30 meter unna veien.

På sidene nedom er det ikke mye skal kunne produsere piggstøv, gang og sykkelsti og grøntareal på ene siden og noe lastebil mottak på andre siden der det leveres trevarer. Merkelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være bremsene dine som lager en god del støv.Om de henger litt.Sjekk om en eller flere skiver og klosser ser likt slitt ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en til å demontere og sjekke bremsene for 4 mnd siden, årsak var at ene bremsen hylte endel ved bremsing i lav hastighet (pinlig og plagsomt) var ikke noe som tydet på at noe var slitt eller i faresonen, han anslo gjenstående levetid til 2 år /30.000 km.

Det ble pusset vekk endel overflatetrust på noen av delene rundt bremsene og påført noe hvit klissete som jeg ikke vet navnet på, på alle klossene.

Pleier også å bremse minst mulig for å slippe unødig bremsestøv :rolleyes:

Mulig det der forblir et mysterium men dette må overvåkes med argus øyne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive