Gå til innhold

Forslag til felgrens


svenrik

Recommended Posts

Jeg har nå lenge brukt Meguiars Wheel Brightener. Men har lyst til å prøve noe nytt, så hadde vært fint med noen erfaringer.

Har sett på P21S Power Gel og Scholl RIM 7.

Wheel Brightener fungerer jo, men jeg synes den ikke tar så mye bremsestøv og vanskelig møkk, så bruker som regel iron X i tillegg. Sier ikke her at jeg skal slutte med iron X, men vil helst finne en jeg kan bruke både ved nedvasking og vedlikeholdsvask.

Takk på forhånd, og ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Holthe

Jeg bruker Sonax, sin, fra f.eks claeser'n. Syns den fungerer helt greit. Har ikke gjort noen store tester med den, men den blir lilla og fin når den står og jobber, så det ser jo ut som det skjer ting hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også i for "fælgsju"

Jeg har flere andre men de har bare blitt stående i hylla i det siste.... året eller så

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sonax, sin, fra f.eks claeser'n. Syns den fungerer helt greit. Har ikke gjort noen store tester med den, men den blir lilla og fin når den står og jobber, så det ser jo ut som det skjer ting hvertfall.

Kan svinge innom å kjøpe ei flaske for å prøve :)

Rim7 :)

Tar meg en tur til ås en dag, så kan jeg kjøpe en 5L. Pleier å ha det på lager?

Skal ha litt annet diverse også, så kan evt ringe på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tar meg en tur til ås en dag, så kan jeg kjøpe en 5L. Pleier å ha det på lager?

Skal ha litt annet diverse også, så kan evt ringe på forhånd.

Ring de på forhånd du, jeg sluttet der for ca 3mnd siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg bruker wheelbrightener på jobben, og der er det spray på felgrens, vente et par minutter og skylle. Ikke noe berøring altså..

Jeg prøvde en gang å ta med egen rim7 for å teste mot meguiars. Må si resultatet ikke var som jeg trodde, meguiars banket scholl, men dette var uten berøring. Meguiars er vel en del sterkere og bør kanskje være mer forsiktig med den. Rim7 er jo veldig fin å bruke sammen med børster etc..

Synes også Sonax sin er meget god!

Men scholl har vel en felgrens til som er litt mere lik wheelbrightener, ifølge pirex..?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg vet ikke jeg, har lest at den er syrebasert, og jeg harlest at den ikke er det.. Norsk prol sa den ikke var syrebasert, men skulle tro det, ettersom den er meget effektiv.

Uansett kan det være greit med en skånsom felgrens som renser godt(rim7 etc..)

Er det noen som har hatt problemer med wheelbrightener, utenom ev på meget exlusive felger eventuelt?

Jeg bruker selv, rim7, bilberry,espuma,smartwax,deoirezer, etc.. liker å bruke børster også. Men om man skal ha en felgrens som er meget effektiv uten berøring er det wb. Om man bruker den med "huet" skal det vel litt til for at den gjør skade? eller tar jeg helt feil:)

Jeg mener ikke å rakke ned på de "vanlige" felgrensene på dcno:)

Eneste jeg fortsatt ikke har fått et klart svar på er om wb er syrebasert, men jeg har vel en følelse av det..:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det står på Norsk Prol sin (norske) nettside at Wheel Brightener er syrefri. Fant det britiske produktarket men jeg kan ikke nok kjemi, det var i hvertfall ingenting som het "acid" der.. :unsure:

Det er forøvrig ikke syre bare fordi pH er lav... De fleste her har vel drekt opp mer enn et glass cola i sitt liv og pH der er rundt 2,5

På akvariespråket kaller man det rett og slett surt når det er under 7.0 og basisk når det er over.

  • DCN Poeng 1

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...