Tommy

Swissvax detail på Porsche 996 GT street S TechArt

40 innlegg i emnet

Fikk en forespørsel om å friske opp denne lekre saken litt. Dette er en Porsche 911/996 GT2, som har fått en liten makeover hos Tech Art. Det har bakhjulstrekk, og en 3,6 liter på ca 650hk under hekkspoileren, å utenom ABS, så er tekniske hjelpemidler helt fraværendes.

Her er noen bilder fra ankomsten.

IMG_0375.jpg

IMG_0376.jpg

IMG_0377.jpg

IMG_0378.jpg

IMG_0379.jpg

IMG_0380.jpg

IMG_0381.jpg

IMG_0382.jpg

IMG_0383.jpg

IMG_0384.jpg

IMG_0385.jpg

IMG_0386.jpg

IMG_0387.jpg

Startet som vanlig med P21s på felger, og prickbort fra vinduer og ned, som fikk virke i ca 10 min

IMG_0388.jpg

IMG_0389.jpg

Etter dette var avspylt, og litt luft tørking, så ble det påført ironx på hele bilen

IMG_0390.jpg

Å den finner en del å jobbe med

IMG_0391.jpg

IMG_0392.jpg

IMG_0393.jpg

IMG_0394.jpg

Ironx ble avspylt etter 5-6 minutter, så ble bilen skumlagt med CG c+wg, som fikk virke 8-10 min

IMG_0395.jpg

IMG_0396.jpg

IMG_0397.jpg

Dette etterfølges av berøringsvask, med Swissvax carbath og washpudel

IMG_0398.jpg

blander og skummer opp såpen

IMG_0399.jpg

Berøringsvask, fra tak og nedover

IMG_0400.jpg

Etterfulgt av MG apc og detailbrush i kriker og kroker.

IMG_0401.jpg

IMG_0402.jpg

IMG_0403.jpg

IMG_0404.jpg

IMG_0405.jpg

IMG_0406.jpg

Felgene fikk en runde med felgbørste, og en washmitt

IMG_0407.jpg

Så var det avspyling

IMG_0408.jpg

Her ligger vannet helt flatt, så det er ikke tegn til noe beskyttelse på lakken.

IMG_0409.jpg

Så var det en runde med Swissvax paintrubber (clay)

IMG_0410.jpg

Men det var ikke mye å finne. Her er etter halve bilen.

IMG_0411.jpg

Så ble bilen tørket med miracle dryer, å allerede nå kunne jeg kjenne at lakken var meget tørr.

IMG_0412.jpg

Etter tørk, ble bilen trillet inn, å jeg startet på interiøret, og som vanlig, så er det støvsuging først

IMG_0416.jpg

Så var det vindusvask, å her støtte jeg på en liten utfordring.

IMG_0413.jpg

Men med litt godvilje og noen bevegelser som sikkert går under kamasutra for viderekomne, så klarte jeg å jobbe meg bakover til bakruta.

IMG_0420.jpg

Plast fikk en runde med APC

IMG_0421.jpg

Det var en del alcantara i bilen, å dette ble renset med Swissvax Alcanta, som jobbes inn med en børste, og tørkes rent med en MF

IMG_0422.jpg

Her er etter rens av rattet.

IMG_0424.jpg

IMG_0425.jpg

Hele taket var også alcantara, så det var litt å jobbe med.

IMG_0426.jpg

Skinn ble renset med Swissvax leather cleaner, med tilhørendes børste

IMG_0428.jpg

Og etterbehandlet med Swissvax leathermilk, som fikk stå å trekke inn over natten.

IMG_0429.jpg

Lakkerte flater i interiøret ble renset med Swissvax cfp

IMG_0431.jpg

Buret fikk også samme rens

IMG_0432.jpg

Så ble det en runde med Swissvax Zuffenhausen voks

IMG_0433.jpg

Bakside av stoler

IMG_0434.jpg

Buret ble vokset med Swissvax Opaque

IMG_0435.jpg

Tepper beskyttet med CG fabric guard

IMG_0436.jpg

IMG_0437.jpg

IMG_0438.jpg

Stolene var ikke lette å få støvsugd, så her ble en klesrulle tatt i bruk for å få tatt siste rest

IMG_0439.jpg

Protectin matt på plast

IMG_0440.jpg

Oppbevaringsrommet foran fikk samme behandling som interiør

IMG_0441.jpg

IMG_0442.jpg

IMG_0443.jpg

IMG_0444.jpg

Så ble bilen maskert

IMG_0445.jpg

Sjekker lakktykkelse, å det er ganske gjevne verdier, å det ser ikke ut som noen av panelene har vert opplakkert.

IMG_0446.jpg

IMG_0447.jpg

IMG_0448.jpg

IMG_0449.jpg

IMG_0450.jpg

IMG_0451.jpg

IMG_0452.jpg

IMG_0453.jpg

IMG_0454.jpg

Så noen tilstandsbilder av lakken, å det var for det meste swirls og holos, og et par små rds (er ikke lett å ta bilder av hvit lakk)

IMG_0455.jpg

IMG_0456.jpg

IMG_0457.jpg

IMG_0458.jpg

IMG_0459.jpg

IMG_0460.jpg

Var en del carbon på denne bilen, som også var ganske matt

IMG_0461.jpg

IMG_0462.jpg

IMG_0463.jpg

IMG_0464.jpg

Her var det et lite område med ganske tynnslitt lakk, så jeg vet ikke om noen har vert her med maskin tidligere, eller om det er noe annet som har forårsaket dette.

IMG_0468.jpg

Så var det tid for litt kombo testing. Prøvde først cfp på lilla scholl pad på roterendes, men det tok ikke nok.

IMG_0465.jpg

Så da gikk jeg over til cleanerfluid strong på samme pad, å det ga et bedre resultat.

IMG_0466.jpg

Så da ble det slik

IMG_0467.jpg

Men fant fort ut at denne lakken var meget sticky, så jeg blandet in litt cfp, for litt mere glid/kjøretid. Denne komboen ble kjørt litt, men ettervert så byttet jeg til scholl orange vaffelpad, med samme polish, å den virket enda bedre på denne lakken. Startet med å spre ut på 600rpm, gikk opp til 12-1500rpm, kjørte 2-3 pass, og gikk rett av.

IMG_0469.jpg

Vingen bak ble demontert for bedre adkomst

IMG_0470.jpg

Her er forsøk på noen 50/50

IMG_0471.jpg

IMG_0472.jpg

In action

IMG_0473.jpg

Var en liten dup ripe på førerdøren

IMG_0474.jpg

Denne ble våtslipt med 2000 grit

IMG_0475.jpg

Etter sliping

IMG_0476.jpg

Ferdig polert, og borte.

IMG_0477.jpg

Så var det på tide å bli kvitt noen hologrammer og microswirls etter grovpolishen. Ladet Flex DA med gul MG pad, med Swissvax cfp, og kjørte den på trinn 4 med middels press.

IMG_0478.jpg

Før

IMG_0479.jpg

Etter.

IMG_0481.jpg

Trange plasser ble tatt for hånd med Swissvax cf strong

IMG_0482.jpg

50/50 av baklykt

IMG_0483.jpg

Jobber med DA

IMG_0484.jpg

50/50 av carbon deler. disse ble tatt med gul MG spotpad, med Swissvax cfp på roterendes på ca 1000 rpm

IMG_0485.jpg

IMG_0486.jpg

IMG_0487.jpg

IMG_0488.jpg

Bakvingen ble også tatt med samme kombo

IMG_0489.jpg

50/50 av vingen

IMG_0491.jpg

Så ble det tatt en wipedown med Carpro eraser

IMG_0492.jpg

Etter dette så fant jeg frem Swissvax DA maskin, med sort scholl pad og Swissvax cleaner fluid finish. Detter ble kjørt på trinn 3 over hele bilen, for prevax oljer, og i tilfelle det skulle være noen antydninger til holos.

IMG_0493.jpg

IMG_0494.jpg

IMG_0495.jpg

50/50 av innstegslist

IMG_0497.jpg

Så var det klart for LSP, og valget falt på Swissvax crystal rock

IMG_0498.jpg

Ligger å hazer

IMG_0499.jpg

Buffes av etter 15-20 min

IMG_0500.jpg

Eksos før

IMG_0502.jpg

Etter en runde med metal polish og autobahn

IMG_0508.jpg

Felgene renses med Opaque pre cleaner

IMG_0509.jpg

Så legges Swissvax Opaque. Denne blir brukt, ettersom autobahn kan lage skjolder på matt lakk.

IMG_0510.jpg

Pneu på dekk

IMG_0511.jpg

Seal feed på gummiliter

IMG_0512.jpg

RainX på vinduer

IMG_0513.jpg

Motor rommet var ikke spesielt møkkete, så her ble det tørket over med en MF og apc, så ble det lagt SV autobahn på carbon og lakkerte flater, og MG rubber og vinyl på plast og gummi

IMG_0522.jpg

Etter

IMG_0523.jpg

Tech Art nøkkelringen så litt sliten ut

IMG_0515.jpg

Så den må få litt pleie

IMG_0516.jpg

50/50 etter skinnrens

IMG_0518.jpg

Så en runde med leather milk

IMG_0519.jpg

Detailsticks og apc i nøkkelsporet, for å få bort litt rusk

IMG_0520.jpg

Dette ser bedre ut

IMG_0521.jpg

Så noen ferdigbilder, å beklageligvis så er det lite med sol på denne tiden av året

IMG_0524.jpg

IMG_0525.jpg

IMG_0526.jpg

IMG_0527.jpg

IMG_0528.jpg

IMG_0529.jpg

IMG_0530.jpg

IMG_0531.jpg

IMG_0532.jpg

IMG_0533.jpg

IMG_0534.jpg

IMG_0535.jpg

IMG_0536.jpg

IMG_0537.jpg

IMG_0538.jpg

IMG_0539.jpg

IMG_0540.jpg

IMG_0541.jpg

IMG_0542.jpg

IMG_0543.jpg

IMG_0544.jpg

IMG_0545.jpg

Eieren har en ny frontleppe til bilen. Denne som er tapet sammen, blir brukt ved f.eks banekjøring ol.

Tidsforbruk lå tett oppunder 30 timer.

*** BILDER TILLATES IKKE BRUKT UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ***

83

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei for ett rått eksemplar av en bil!!! :thumbup: Cred for atter en gang enestående jobb ^_^

Hørte rykter om at du skulle ta litt ferie fra bilpleie jeg? Fristet det for mye med fete biler? :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på ein drømmebil! :)

Eg er heilt sikkert ikkje den einaste som har sikla på denne bilen når den har vært til salgs.

Viss eg ikkje hugser feil, so har bilen ein toppfart på 360km/t!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen: Fantastisk. Cred gitt. Spm: Er det nødvendig å kjøre CFP Finish, etter å ha kjørt CFP? Kan du ikke legge LSP etter CFP?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyk bil,og meget pen jobb:)!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen: Fantastisk. Cred gitt. Spm: Er det nødvendig å kjøre CFP Finish, etter å ha kjørt CFP? Kan du ikke legge LSP etter CFP?

Kan fint legge LSP etter cfp. Jeg har bare brukt finish, for å få den siste "boosten" i lakken.

Hei for ett rått eksemplar av en bil!!! :thumbup: Cred for atter en gang enestående jobb ^_^

Hørte rykter om at du skulle ta litt ferie fra bilpleie jeg? Fristet det for mye med fete biler? :thumbs:

Takker. Tar ikke helt ferie, men det sjer ikke så mye i vinterhalvåret, borsett fra med mine egne kjøretøy.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil, nydelig jobb! Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømme bil, syns den er fin i hvit :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gullegodt Tommy...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fytti feite for en bil :-) Kjempebra jobb også!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb på en rå bil.

Alltid en fryd å lese dine S&S Tommy. Strøkent og på et meget høyt nivå!

Cred er selvsagt gitt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fenomenalt! Du har hatt sinnsykt mye kjekke biler på besøk denne sesongen. Og det skjønner jeg godt med nivået på arbeidet ditt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldig du som får alle disse grommbilene innom garagen din.

nokk en gang kannonbra jobba :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb igjen, Tommy! Herlig bedre enn ny-resultat :thumbup:

Og jeg har allerede skaffet meg en Glass Master så jeg skal slippe å klemme meg innimellom buret på den GT3en jeg har på venteliste.. og den er testet på en frontrute med lav hellingsgrad mot dashbordet og funket fint for å komme til nedi der fingrene mine var for tjukke

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldig du som får alle disse grommbilene innom garagen din.

Det har nok lite med "heldig" å gjøre - det har han jobbet hardt for ;)

En nydelig detail og S&S, Tommy! Helt opp til din høye standard :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb igjen, Tommy! Herlig bedre enn ny-resultat :thumbup:

Og jeg har allerede skaffet meg en Glass Master så jeg skal slippe å klemme meg innimellom buret på den GT3en jeg har på venteliste.. og den er testet på en frontrute med lav hellingsgrad mot dashbordet og funket fint for å komme til nedi der fingrene mine var for tjukke

Takker.

Må kansje bestille en slik sak.

Det har nok lite med "heldig" å gjøre - det har han jobbet hardt for ;)

En nydelig detail og S&S, Tommy! Helt opp til din høye standard :thumbup:

Takker Øyvind

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakkert :) cred gitt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! Alltid gøy å lese dine S&S. Rå bil som ble bedre enn ny etter du fikk jobba med den ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bilder av denne på facebook, og gledet meg til å få sett S&S i natt :) Veldig bra utført detail! Cred for å få til noen gode 50/50 bilder på hvit lakk, og for tålmodighet på all den alcantaraen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åhhh. Detaljene i jobbene dine tar detailing til nye høyder. Leather cleaner på nøkkelen... Helt rått!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive