Gå til innhold

Vaske håndpoleringspute


MBarne

Recommended Posts

Øyvind G

Alle mine aplikatorer legger jeg i en 5 l bøtte med en liten sprut zalo og fyller den med passende mengde varmt vann (alt etter hvor mange og hvor store aplikatorer jeg skal vaske). Lar de ligge i bøtten en stund for så å skylle de. Er det mer voks igjen i aplikatoren lager jeg en ny zalo blandig og legger de i bøtta igjen. Er de rene så legger jeg de til tørk etter at all såpe er ute av de.

Det hender også at jeg "primer" de med Surfex før jeg legger de i bøtta.

Denne metoden synes jeg fungerer ok. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ble jeg henvist til en brukbar tråd! Skal vaske en del aplikatorer og puter jeg og, så da prøver jeg zalotrikset! Får se om det funker...

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Se der ble jeg henvist til en brukbar tråd! Skal vaske en del aplikatorer og puter jeg og, så da prøver jeg zalotrikset! Får se om det funker...

Putene som du har på maskinen pleier jeg å spraye med Surfex 1:5, gni litt med tommlene for så å skylle de i springen. Når de er rene klemmer du puten mellom hendene (ikke vri), rist de litt og legg de til tørk. Poleringsputene må ligge en stund for å bli helt tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putene som du har på maskinen pleier jeg å spraye med Surfex 1:5, gni litt med tommlene for så å skylle de i springen. Når de er rene klemmer du puten mellom hendene (ikke vri), rist de litt og legg de til tørk. Poleringsputene må ligge en stund for å bli helt tørre.

Det skal jeg gjøre! Zalo fungerte faktisk ypperlig til å rense voksaplikatorene. Ble gullende rene!

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...