Gå til innhold

I dag fikk selvtilliten min seg en knekk!


Hulders

Recommended Posts

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Hulders

    10

  • Bernhard

    7

  • virtual

    6

  • bjorke

    4

Mest aktive i dette emnet

Hei,

Det er faktisk en violett farge på bilen. Tok kontakt med Hulders da jeg ikke klarte å få korigert lakken på den Vento 95 modell. Var sikkert jeg gjorde noe feil + at jeg ikke har noe god maskin (Einhell). Så det gikk som det gikk. Jone og jeg snakken litt om våtslipping. Hva syns dere, bør vi kanskje prøve med det? Tenker på det som en snarvei til relativt bra resultat i stedet å gå til innkjøp av dit og dat uten å være sikker på at det kom til å funke.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Jone og jeg snakken litt om våtslipping. Hva syns dere, bør vi kanskje prøve med det? Tenker på det som en snarvei til relativt bra resultat i stedet å gå til innkjøp av dit og dat uten å være sikker på at det kom til å funke.

Vet ikke helt om jeg ville sett på det som en snarvei da dere allerede er godt i gang med korrigeringen, slipepapiret lager en del riper det også (naturligvis).

Men resultatet etter våtsliping er jo ikke å forakte, også er det jo gøy å lære/prøve på noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere, men så lenge bilen blir mer eller mindre stilt til disposisjon til testing er det vel ingenting i veien for å prøve begge deler??

Jeg har fått ullpad fra Scholl fra Ketil, venter på noen prøver av Powergloss og Megs 105, så skal vi se om vi ikke får knukket "koden" med den knallharde Ventolakken :)

Blir spennende å se hva vi får til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere, men så lenge bilen blir mer eller mindre stilt til disposisjon til testing er det vel ingenting i veien for å prøve begge deler??

Jeg har fått ullpad fra Scholl fra Ketil, venter på noen prøver av Powergloss og Megs 105, så skal vi se om vi ikke får knukket "koden" med den knallharde Ventolakken :)

Blir spennende å se hva vi får til :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tror den komboen skal gjøre jobben, og om du kanskje prøver som Virtual sa å blande hypercompound med pg så den støver mindre...

Scholl ull er ihvertfall kos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man klipper hårene i midten, eller eventuelt slår et hull midt i padden.. Er den perfekt :)

Sånn som den er "original", kan hårene i midten tvinne seg, og lage dype spor..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Godt tips Virtual, jeg har ikke gjort det, så jeg har vært heldig så langt, men får ta de med en tur til frisøren nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man klipper hårene i midten, eller eventuelt slår et hull midt i padden.. Er den perfekt :)

Sånn som den er "original", kan hårene i midten tvinne seg, og lage dype spor..

Hæ?? Må jeg "modde" paden før jeg begynner å bruke den, eller kan jeg bruke den slik den er?? Har du egne erfaringer med dette Virtual?

Edit: Hvor stort bør dette hullet evt. være i min Medium ullpad?

Endret av Hulders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi et område med en diameter på en kronesmynt, eller en femmer?? Tror jeg tar saksa fatt og friserer litt før jeg begynner å bruke paden iom at så mange har hatt samme erfaring, men det er dumt å fjerne for mye ull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laga hull i alle mine wool pads, utenom den fra Lake Country... Den har hull :)

Det man kan gjøre, hvis man absolutt ikke vil lage hull.. Er å polere et par runder, for da vil hårene tvinne seg i midten.. Da kan man bare ta saksa frem, og klippe vekk den delen.

Men på mine pads, har jeg banka hull med en slags hul dor, vet ikke helt hva den heter.. Og jeg finner ikke bildet jeg tok :P

Hullet på mine er vel ca 15mm.

Har også modda litt på LC foamed wool padden, da jeg syns at 6,5" wool fungerer dårlig på min 5" backingplate.

Festa den bare på bakplata, og satte maskinen på laveste hastighet. Deretter fant jeg frem en Olfakniv (tapetkniv), og holdte den på padden.. Da fikk jeg den størrelsen jeg ville ha :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Virtual! Da skal jeg prøve å tvinne trådene før jeg bruker paden "seriøst". Smått utrolig at det ikke står noe om dette noen plass, eller at de selger pader uten utsparing i midten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...