Gå til innhold

Ford F250


Torby

Recommended Posts

Heisann!

Har nettopp oppdaget forumet, og tenkte jeg skulle starte med å legge inn worklogen fra en 3-dagers oppfriskning av en Ford F250.

Startet dag 1 med vask:

  • Avfetting med Biltema Mikroavfetting
  • Høyttrykksvask
  • 2 x "foaming" med Biltema High Pressure Detergent
  • Felger vasket med Biltema felgrens og diverse børster
  • Tanklokk, emblemer etc vasket med diverse børster
  • Vask med Megs Microfiber vaskevott, Megs NXT shampo og 2BM
  • Tørket med Jobdone Microfiber kluter

Ble litt snaut med bilder, da det var ekstremt utrygt for regn..

SG1L0858.JPG

SG1L0859.JPG

SG1L0860.JPG

SG1L0862.JPG

Tørket det vi rakk og rullet bilen inn i garasjen, rett før det begynte å regne...

SG1L0864.JPG

Skrudde av skjermbredderene, og der var det visst ikke rent...

SG1L0871.JPG

Vasket av støvet som hadde lurt seg unna med Multiclean spray og Microfiber kluter.

Et lite bilde av døra før vi satte igang..

SG1L0865.JPG

More to come... :)

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja ser frem til mer bilder av denne her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og takk for kommentarene!

Dag 2 ble omtrent som følger: (litt tilfeldig rekkefølge på bildene)

  • Tørket av hele bilen med fuktige Microfiber kluter for å fjerne støv
  • Alle plastdetaljer behandlet med Megs All Season, så blir det enklere å fjerne polishrester fra Makitaen..
  • Dekk behandlet med Megs All Season
  • Motorrommet fikk en runde med Megs Hyper dressing
  • Undersiden av panser, døråpninger etc ble tatt for hånd med Megs 80/7 og forseglet med Megs 20
  • Felger vasket med Megs APC (1:35) og Microfiber kluter
  • Felger forseglet med Megs 20
  • Korreksjon med Megs 105 og Makita, fulgt av Megs 80 og cyclo
  • Lakken ble forseglet med Megs 20 og satt til tørk over natta

Siden det bare er et år siden jeg gikk bort fra svamp og pusseskinn, så måtte jeg kalle inn forsterkninger.. Produktutvalget mitt er heller beskjedent også, så da er det greit å få hjelp av noen med peiling og det rette utstyret...

Lakken var relativt stygg, så vi regnet ikke med å klare 100% korreksjon. Målet ble å få til en bra forbedring, og samtidig gi skikkelig beskyttelse til vinteren. Bilen skulle på EU kontroll like etterpå, og da gjør det heller ikke noe om bilen ser bra ut.. :)

Her kommer bilder...

Panseret før:

SG1L0872.JPG

SG1L0873.JPG

Relativt ripete som dere ser...

50/50 med Megs All Season på 'spoileren' bak:

SG1L0875.JPG

Dekk behandlet med All Season:

SG1L0877.JPG

Hyper Dressing i mottorrommet (genialt produkt forøvrig):

SG1L0881.JPG

Dette fikk stå å tørke til dagen etter.

Prøvde meg med Biltema Chrome Polish på den rustfrie kufangeren. Hjalp ikke stort...

SG1L0884.JPG

Tok felgene med APC:

SG1L0889.JPG

Dette er polerte felger uten klarlakk.

Skrudde av skvettlappene og gav de en runde med All Season:

SG1L0890.JPG

Panseret under 'kniven':

SG1L0885.JPG

Panseret etter Megs 105:

SG1L0891.JPG

La Megs 20 på felgene og lot det stå over natta:

SG1L0896.JPG

SG1L0897.JPG

Steinsprut! Ikke så lett å gjøre noe med...

SG1L0899.JPG

Selv etter bare Megs 105 så ble det fine refleksjoner..

SG1L0901.JPG

Eksoshalen fikk en omgang Chrome Polish. Her funka den!

SG1L0902.JPG

Mer korreksjon. Stor bil = laaangtekkelig arbeid:

SG1L0905.JPG

Siden Biltema Polishen ikke ville bite på kufangeren, så fikk den en omgang 105 også:

SG1L0907.JPG

SG1L0909.JPG

80/7 under panseret og innmed dørene etc:

SG1L0910.JPG

Etter 105'en var det tid for Megs 80 og cyclo:

SG1L0913.JPG

Og litt motivasjon...

SG1L0914.JPG

Et bilde av panseret etter at 80'en er pusset av. Ikke 110%, men vesentlig forbedret!

SG1L0915.JPG

Her har jeg lagt 80 på bakskjermen/planet:

SG1L0918.JPG

Oversiktsbilde (stor bil!):

SG1L0919.JPG

Fin refleksjon etter at 80'en var pusset av:

SG1L0920.JPG

Samme på baklemmen:

SG1L0922.JPG

80 på frontfangeren:

SG1L0928.JPG

Etter at vi var ferdige med all korreksjonen, og hadde tørket rent bilen, så var det tid for Megs 20:

SG1L0934.JPG

Samme på undersiden av panseret etc:

SG1L0935.JPG

Dermed var klokka blitt 3 på morgenen, og da tok vi kvelden...

More to come! :D

  • DCN Poeng 1

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Velkommen hit og gratulerer med en kjempejobb :) Ble jo utrolig bra dette her.... Hvordan synes du det funket å polere kufangeren med 105?

Takk, takk. Skal legge ut bildene fra dag 3 i løpet av dagen. :)

Jeg synes 105 funket kjempefint på rusfritt, siden overflata er knallhard. Biltema Chrome Polishen ville ikke bite for alt i verden (riktignok bare med håndmakt). Fikk ikke vekk alle småripene, selv med 105, men det ble betraktelig mye bedre! Skal se om jeg ikke har noen flere bilder av resultatet på kufangeren liggende. :)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Til å være selverklært nybegynner så var jo dette en meget bra utført jobb! :)

Takk for det. Jeg er nok bare nybegynner ja, men det er brorsan som har utstyret og kunnskapen. Prøver å lære så mye jeg kan.. :)

Det ble litt dårlig med bilder fra dag 3, sikkert fordi vi begynte å se lyset i enden av nutellen. :)

Bilen er nok Moss regga ja, men den går ikke der lenger..

Oppskrifta:

  • Pusset av Megs 20 som hadde tørket over natta (Megs Microfiber kluter). Når denne får tørke lenge, så er den veldig lett å 'buffe' av
  • La et lag nr 2 med Megs 20, som fikk tørket et par timer (ikke fullt så lett å få av)
  • Skjermredderene fikk en omgang med Makitaen og Megs 85, deretter et lag med 20
  • Vi valgte Maxwax Maxglans som LSP. Gir en utrolig glatt og skinnende finish. Buffet av med Megs Microfiber
  • Fjærene foran og alle fire støtdemperene fikk en runde 80/7 (kanskje litt OTT, men det ble jo p0rno)
  • En dusj med All season inni skjermene (varer nok ikke lenge, men det så bra ut!)
  • Alle plastikkdetaljer fikk en ny runde med Megs All Season

Bilder følger:

Startet med å gi sykkelen min litt TLC:

SG1L0941.JPG

Det så ut som om det ikke var klarlakk på skjermbredderene, derfor turte vi ikke gå på med 105, og valgte 85 istedet. Vi hadde rett ang klarlakken, for paden ble relativt svart. Glemte seff å ta bilde av det. La som sagt et lag 20 utenpå til slutt.

SG1L0943.JPG

Inni skjermene. Bilen er skikkelig understellsbehandlet, så det ser ikke nytt ut. Men det ble ganske bra synes vi. :)

SG1L0944.JPG

Så kommer noen bilder av det endelige resultatet. Var selfølgelig overskyet, så bildene er deretter. Skjermbredder og skvettlapper montert igjen på disse bildene.

SG1L0945.JPG

SG1L0947.JPG

SG1L0948.JPG

SG1L0950.JPG

SG1L0956.JPG

Finn fotografen ;)

SG1L0957.JPG

SG1L0959.JPG

Og det måtte jo komme noen regndråper også..

SG1L0961.JPG

Takk for titten! :)

  • DCN Poeng 1

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt...

Takk! :)

Kjempejobb! Fin worklog også :)

Takk! :)

Fy f...dette kan du.Kjempe jobb.Ble trafikk farlig blankt dette :P

Hvordan er holdbarheten til all season ?

Takk! :) Det er nok heller min bror som kan dette, jeg var med som håndtlanger, fotograf og læregutt.

Dette var første gang jeg har prøvd All Season, så jeg kan ikke uttale meg om holdbarheten enda, men det som er fint med den er at den ikke renner av ved vasking/regnvær etc, noe som andre produkter kan gjøre.

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...