Gå til innhold

Swisswax Nano Express


FatLaces

Recommended Posts

Fikk info om et nytt produkt i dag, kanskje til interesse for noen av dere;

Swissvax lanserer med Nano Express den ultimate løsningen for å opprettholde nyvokset utseendet mellom hver voksing. Nano Express er en detailer og sprayvoks i samme produkt - det vil si at den både renser og beskytter - og er ideell å benytte etter vask.

Du vil oppnå en fantastisk fin glans på få minutter og kjøretøyet vil få en ”nylig vokset” finish i løpet av kort tid. Swissvax Nano Express er det savnede leddet mellom voksingene og et produkt du garantert vil bli fornøyd med å bruke. Prisen er 329,- inkl. mva + evt. frakt.

Produktet er helt trygt å bruke på en Swissvax voks finish og på all annen lakk finish - uavhengig av hvilket bilpleieprodukt man bruker - og den kan med fordel også benyttes på kjøretøyets plastdetaljer! Settet inneholder, ved siden av selve produktet, også påføringspute og en spesialtilpasset mikrofiberklut. Settet varer til flere behandlinger.

Da vi ønsker at flest mulig av dere skal forsøke dette flotte produktet vil alle som kjøper Swissvax Nano Express i perioden 22. - 27. januar 2008 få med en Swissvax MicroWash mikrofiberklut (verdi kr 109,-) på kjøpet.

Denne skal testes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal testes ja......autobahn voksen gav mersmak mht Swissvax merket...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • Forhandlere
Bernhard

Denne er helt kanon, jeg prøvde den i høst og den beadet lenge, tror det var 5 uker etter påføring jeg, så denne er verdt hver eneste krone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kan allvarligt inte fatta hypen över Swisswax? Visste, det är bra produkter men satta med ett sjukt överpris(jag är Svensk och har inte lika mkt pengar som er norrmän ;) ). Jag skulle aldrig betala 6K för en burk med vax. Jag tror inte att det är många som ser skillnaden på crystal rock mot BOS, och ser man skillnaden så skulle man aldrig säga att BOS såg bättre ut då man har betalat mkt mer för att annat vax - det dyraste vaxet måste alltså se bäst ut

Kemikaler är billigt, så länge man inte sätter dekaler på dem så är det bara. Marketing, hype, trogna följerslagare se bara på (the zaino cult, Zymöl och Swisswax) är något som spelar stor roll på priset. Kostar ett par jeans från Seven mer att tillverka än ett par jeans från H&M? Tveksamt men man betalar ändå 10 ggr mer för dem.

Scholl tillverkar en hel del för Swisswax, såsom cleaner fluids m.m. Testa Scholl SW20 mot Swisswax nano express, jag skulle tro att ni ser en del likheter. Själv så lägger jag pengarna på ordentliga polermedel - det är där man lägger grunden till glansen. It´s all about the prepp!

Endret av porta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostar ett par jeans från Seven mer att tillverka än ett par jeans från H&M?

Jeg kan nesten garantere at de koster ganske mye mer å produsere ja..

(Beklager OT ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jag kan allvarligt inte fatta hypen över Swisswax? Visste, det är bra produkter men satta med ett sjukt överpris(jag är Svensk och har inte lika mkt pengar som er norrmän ;) ). Jag skulle aldrig betala 6K för en burk med vax. Jag tror inte att det är många som ser skillnaden på crystal rock mot BOS, och ser man skillnaden så skulle man aldrig säga att BOS såg bättre ut då man har betalat mkt mer för att annat vax - det dyraste vaxet måste alltså se bäst ut

Det er jo smak og behag hva man ønsker å betale for en voks, men det gjenspeiler seg igjen i glans, varighet, dybde osv..

Det jeg har brukt fra Swissvax(omtrent alt) er jeg kanonfornøyd med og utrolig drøye i bruk.

Kemikaler är billigt, så länge man inte sätter dekaler på dem så är det bara. Marketing, hype, trogna följerslagare se bara på (the zaino cult, Zymöl och Swisswax) är något som spelar stor roll på priset. Kostar ett par jeans från Seven mer att tillverka än ett par jeans från H&M? Tveksamt men man betalar ändå 10 ggr mer för dem.

Et par bukser ser man også stor forskjell på spør du meg, det tar muligens like lang tid og pebger å lage det, men jeg har mine tvil. Men kvaliteten på stoff, tråd, knapper o.l merker ihvertfall jeg stor forskjell på.. Både Zymol og Swissvax bruker råvarer av høy kvalitet, da kan man like godt gå på Biltema og kjøpe polermidlene sine der da hvis det koster det samme å produsere det og alt er omtrent likt..

Truls er vel den som er best egnet til å svare ang tekstiler...

Scholl tillverkar en hel del för Swisswax, såsom cleaner fluids m.m. Testa Scholl SW20 mot Swisswax nano express, jag skulle tro att ni ser en del likheter. Själv så lägger jag pengarna på ordentliga polermedel - det är där man lägger grunden till glansen. It´s all about the prepp!

Såklart har forberedelsene mye å si, det gjenspeiler seg i alt, se på f.eks. ski, det er stor forskjell på en godt preppet ski en som er dårlig preppet, men samtidig så er det det siste laget av glider man legger på som avgjør..

Og vi alle forskjellige, så om Arnfinn og jeg er fornøyde med Swissvax Nano Express så er vel det bare vel og bra? Der følger det også med Microfiber og påføringspad, som også koster penger, så i bunn og grunn ligger nok produktet fra Swissvax i samme pris sjikt som Scholl sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mener også at prepp er mye om ikke det meste av resultatet du oppnår mht polering av en bil, å sminke en pen gris gjør den aldri pen uansett hvor dyr sminke du benytter.

Men å benytte en Crystal rock eller BOS kan nok som du sier ikke gi den største forskjellen på bilen, uansett er det litt hva du vil ha som avgjør det valget, samme som med jeans, noen syntes billigs er best andre syntes det å kjøpe noe spessielt er mer morro og betaler gjerne mer for det, samme gjelder for en bil, alle biler uansett pris tar deg fra A til B men det er opplevelsen imellom punktene som du betaler ekstra for.

Personlig er både klær og voks/bilpleie en lidenskap, så jeg ønsker derfor å bruke litt ekstra på det, på samme måte som jeg mener at å bruke penger på sydenturer er tull og tøys da det er "brukt" opp på 1 uke eller 14 dager, og minnene vil ikke holde deg varm på vinteren uansett. Det ser jo jeg på som sløsing, andre må ha 1 eller 2 turer i året for å i det hele tatt ha mot til å gå videre i livet.

moralen her er vel at det er opp til hver enkelt hva en syntes er viktig å bruke penger på, og at det en ser på som tull ser en annen på som himmelen..

Bare må bemerke Jeanse utsagnet ditt også Porta (selv om jeg skjønner poenget med det du sier/mener der ;) ) å produser feks en jeans i kina med billig denim er en helt annen sak en å lage feks en jeans i italia med japansk denim metervare, tetthet i veving, doble tråder, detaljer på jeans, vask av jeans etc etc etc, det er HIMMELVID forskjell, men alt har en grense da, jeans til feks 1000 kr er noe av det som er best mht pris/kvalitet, jeans til 5000,- eller 10000,- er mer gimmik, eller for de som ønsker å ha en jeans som 5 stk til i landet har....men sef er det i moteverdenen merkevarer som selger navnet også ikke bare kvaliteten, men det er med på å hjelpe deg med å gi det signalet du ønsker å gi også, bedre å ha på en jeans alle ser og vet er svin dyr en å gå rundt og si til folk at ja har bare HM på meg men jeg har mye penger i banken da, om folk liker det eller ikke er en annen sak, noen er Olav Thon typen, andre er Stordalen type.

Om alle skulle gått etter "mest for pengene" i verden, hadde det blitt kjedelig, alle hadde hatt samme bil, samme klær, samme voks på bilen, samme type hus osv osv, ingenting ville blitt inndividuelt, utviklingen ville gått mye mye treger også da ingen ville søke etter noe nytt, men var fornøyd med det de allerede hadde, da ville det vært lite DAB radioer og flatskjermer... noen startet jo å kjøpe de når de kostet 100.000,- da andre sa "er du blåst i hodet? tv til 100.000,-?"

Så jeg takker meg til valgfriheten jeg har, og er verken skuffet eller føler meg snytt ang noe som helst fra Swissvax (men Scholl SW20 er gOOd shit det)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Helt enig i det Truls skriver :)

Vet om flere som har flat 42" TVer til 4000-5000kr som jeg personlig synes har ganske dårlig bilde, men de er kjempe fornøyd. De legger ikke merke til forskjellen slik som en entusiast gjør. Fargene kan være blasse, dårlig sort nivå++ men en vanlig bruker legger ikke merke til slikt og tven er evig bra nok sammenlignet med 32" bilderørs tven de mest sannsynlig hadde før.

Blir det samme innen bilpleie, mange synes bilen blir kjempe blank bare med å vaske den med svamp med voks :P

Har flere ganger sett biler med masse vaskeriper og ser skikkelig matt ut i lakken. Sier til eieren at den trenger polering, men de ser det ikke "ååå neida den er jo helt strøken" Dette fordi de har ikke sett noe bedre. De legger ikke merke til detaljene slik som vi gjør.

Er ikke mange år siden jeg selv synes vask med svamp var evig nok. Jeg la ikke merke til ripene før jeg fikk se forskjellen. Bare i det siste jeg legger merke til alle vaskeripene i sola på bilene på parkeringsplassen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hvis dere har sjekka ut den store voksteseten av Dave på detailingworld, det er umulig å se forskjell! Anbefales å lese helt ut alt han og andre har skrevet om testen :) Utrolig flinke karer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Ja, dyktig kar det - og der ser man også at konklusjonen ble at Swissvax BOS vart best ("with notable margin" måtte bare få det med)... Om det var det lille ekstra man tilførte lakken eller mest psykologisk var han personlig ikke sikker på, men er det så nøye da? ;)

Konklusjonen må kanskje bli at totalen utover det faktiske produktet er viktig for mange, herunder kvalitet, hvordan det er å jobbe med, varighet på produkt etc. helt over på det utvidede produktet slik som servicegrad, marketing (merkeoppfattelse), osv. - uansett om det gjelder bilvoks eller jeans :)

I utgangspunktet kommenterer jeg prinsipielt ikke diskusjoner rundt egne produkter om jeg ikke blir spurt om det, men i og med at det ble referert til et konkret tilfelle over - hvor konklusjonen var litt mer nyansert enn det kom fram av innlegg - så syns jeg det rettferdiggjorde unntak.

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min avsikt var inte att klaga på alla som använder Swisswax, självklart skall man få lägga sina pengar på vilka produkter man vill. Analogin med jeans blev kanske inte så lyckad, det kan jag hålla med om.

Visst kan Swisswax nano express för 329 nok vara bra, men Scholl SW20 för 159 nok är lika bra...

Kan bara hålla med om att vaxer och olika "look" är väldigt subjektivt. Själv kan jag inte säga att ett vax ger en särskild "look" t.ex. att chemical guys 50/50 ger en sådan look och petes 53 ger en annan look. Det kan jag helt enkelt inte. Jag kan avgöra om det är blankt eller blankare - knappt det. Jag har skrivit det förr och jag gör det igen. Allt handlar om förarbetet. Gör man en ordentligt polering så är man i hamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hadde jeg sett Meguiar's#16 og 26 vedsiden av hverandre, da hadde jeg nok ikke sett forskjell i dagslys, men kansje sett noe forskjell i mørket med litt brun belysning.. Kansje

På Corsaen jeg prøvde MG16 mot div turtle wax på, der så jeg en liten forandring fra Meguiar's#16 til Top Coat sealer, men da snakker vi jo to forskjellige produkter da..

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...