Gå til innhold

S&S Audi a4 b6 Nogaroblå metallic


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Etter min kjære audi a4 b5 ble stjålet fikk jeg meg endelig en bil jeg kunne trives med. Nemlig en godt brukt a4 b6. Dette syntes godt i form av div skavanker, deriblandt en forrige eier som hadde prøvd seg på våtsliping... med ALT for grovt papir.. og slett ikke avsluttet jobben. Jobben ble utført i lånte lokaler.

Først noen tilstandsbilder:

P1010052.jpg

frdcn.jpg

Bilen ble så vasket grundig. Ved vask ble følgende brukt: Prickbort, Rapid, Ironx, Maxi suds i bøtte med GG, Jif bilshampo i kanon. Etter vask ble bilen sjekket for nupper, og deretter clayet med stjärnagloss mild clay.

P1010059.jpg

P1010058.jpg

P1010057.jpg

Det var endel dritt og ta av her ja ;)

P1010061.jpg

Lakktilstand ble sjekket, og combotesting ble utført på panser.

DSC_1119.jpg

Slik så mer eller mindre hele bilen ut. enkelte plasser værre enn andre.

P1010062.jpg

Fant etterhvert ut att her var det roterende som gjalt. DA klarte ikke hamle opp med den mishandlede lakken. Enkelte steder var bilen så ille att man måtte frem med våtslipe utstyr.

Combo som ble brukt på stort sett hele bilen var: Litt blanding av grønn 3M, s03g og s17+

Maskinparken bestod for anledningen av: Flex DA, Rupes bigfoot, bosch og aeg roterende.

IMG_5086.jpg

Panseret ble våtslipt for og bli kvitt mange steinspurt + en del våtslipe merker etter forrige eier. Som han selv sa: han hadde vært litt "uheldig" noen plasser.

IMG_0632.jpg

1x grønn 3M og 3x s03g for og få litt lenger kjøretid, da jeg fort opplevde 3m som tørr, men absolutt nødvendig for og få korrigert alle skavanker i lakken.

IMG_5076.jpg

Siste finish på panser ble Rupes bigfoot, gul scholl pad og s17+. Dette fjerne holos rimelig effektivt på denne lakken. Under veis fant jeg også ut av flere plasser er bilen opp lakkert, da lakken reagerte annerledes fra plass til plass. Enkelte steder ble det fort micro swirls av buffing om man buffet før panelet var helt kaldt, mens andre plasser kunne man gå på med en gang etter korrigering.

DSC_1120.jpg

Ingen problem og være litt liten når man har plasser og klatre.

IMG_0637.jpg

Bagasjeluka fikk en omgang med grønn 3M, s03g og spiderpad på roterende for og klare få bukt med alle ripene som har blitt opp gjennom tida. enkelte plasser måtte jeg også her til med våtslip. Wipedown er tatt underveis med 3M kontrollspray.

DSC_1113.jpg

Våtslip med 3000 grit.

IMG_0638.jpg

DSC_1115.jpg

Ble blank til slutt denna også.

IMG_5120.jpg

50/50 bakfanger etter en runde med aeg roterende og ull + s03g, tok det meste, men ikke alt da mange av merkene er så dype att de sitter i plasten.

IMG_5126.jpg

Av LSP ble det lagt: swissvax crystal rock på panser, pete's 53 på tak, Swissvax shield på høyre side, Swissvax concorso på venstre og Celeste detaligo (populært kaldt "vaskekjærring pga lukten) på bagasje luka.

IMG_5140.jpg

IMG_0641.jpg

siste rest av klargjøring før utkjøring, og ferdig bilder. I denne omgang ble det ikke gjort annet innvendig enn og tørke litt støv og vaske vinduer. På grunn av litt tidsbrist ble også fremfanger satt igjen til en senere anledning.

IMG_5133.jpg

En liten detalj på ferdig bil

IMG_0642.jpg

Nyvasket og grei vannskrekk ja.

IMG_5152.jpg

Blank og fin bil klar for hjemreise

  • DCN Poeng 30

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Ble delt opp for og teste voksene mot hverandre. Greit og teste litt når det er egen bil man kan følge med på fortløpende. Og takk så mye for tilbakemeldinger :)

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Takker og bukker for alle creds! Hyggelig med tilbakemeldinger på jobben man legger ned.

Dansken: jepp jeg dukker opp en tur i kveld så du får sett hva jeg har jobba med. hehe

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Cred til deg Lena for en fin SS ;)

Resultatet ble jo også veldig bra! :thumbup:

Ser at jeg må få lært meg roterende selv snart.. sliter veldig å få bort noen få swirls med DA ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et skikkelig løft denne ja. Stilig farge er det også. Blir spennendes å høre hvordan holdbarheten er på de div voksene. Hvor lang tid brukte du?

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Lena Kristin

En liten oppdatering på denne. jeg ble jo påkjørt av semi 29/1-13, men før jeg ble påkjørt fikk jeg tatt en sjekk på hvordan det lå ann med voks holdbarhet. Pete's har overrasket meg stort.. den har kun gitt seg i fremkant av taket. Hadde trodd denne skulle gi seg mye tidligere, og i større grad. Celeste detalgio ligger like fint som når den ble lagt, så dette er absolutt en holdbar voks. Shield vs colonite, her lå concorso bedre enn shield.. shield'n begynte gi seg i ner kant av dører langs hele siden, mens concorso lå like fint, dette til tross for daglig 14 mil pendling til oslo. Crystal rock ligger også fortsatt bra på bilen.

får ikke fugt med på concorso lenger da den siden av bilen er relativt ny lakkert.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...