Simen

Wolf's Glass Guard - ny påføring?

Prøvde denne for første gang igår. Preppa alle rutene med aggressiv clay og S3 Gold på roterende (måtte fjerne en del lakkstøv etter hellakkeringen), så tok jeg wipedown med Scholl sin kontrollspray. Så prøvde jeg å påføre slik som på videoen ovenfor, men fikk ikke til en skikkelig grålig hinne så jeg må prøve igjen idag.

Så er spørsmålet om jeg må rense/polere rutene på nytt først? Noen som vet om jeg trenger det, eller om jeg bare kan legge et nytt lag nå? Han i videoen sier jo at glassforseglingen inneholder "cleaners", og kanskje dette er som løsemidlene i voks som løser opp tidligere lag...

Takk for alle svar. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har null erfaring med denne, men jeg får nesten aldri en grå hinne med nanolotus sin forsegling, selv om det står at det skal bli det i bruksanvisningen, men den fungerer som den skal uansett.

Har du testet med vann for å se om den fungerer, eller har du bare konkludert med at det ikke fungerer og må påføres på nytt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet med vann på flask ja, og la merke til at det perla seg fint der det hadde blitt skikkelig grått. Er litt annerledes denne, virker som at man må bruke mer produkt og jobbe lenge med det. Får bare prøve et nytt lag oppå? :)

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil neppe skade med et nytt lag nei. Wolf's anbefaler vel to lag med de fleste av sine nanoprodukter. RainX, som riktignok er i en litt annen klasse enn WGG, trenger etter min erfaring tre lag før man har fått full effekt og får den grå hinnen/haze instruksjonene sier man skal få. Ville ikke overrasket meg om WGG er ca. tilsvarende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 lag er anbefalt ved bruk av Wolf´s Glas Guard.

Du trenger ikke polere ruten før påføring av nytt lag, men du bør vaske den for å få vekk løs skitt som kan ha lagt seg på ruten over natten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge skal denne vare? På konebilen er effekten så å si helt borte etter bare etpar måneder og en vask... dog ganske mye regn, men regn i seg selv skal vel ikke klare å fjerne forseglingen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde på nytt, og nå fikk jeg til bedre. Noen detaljer her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11129-simens-bilpleielogg-galant-g8/page__st__200#entry293575

Nå har jeg vel påført cirka 1,5 lag på alle rutene, så får vel legge enda et lag for å være sikker. Takk for svar! :)

Christer: Det hørtes IKKE bra ut. Sikker på at du gjorde alt riktig? Sjekka du beadingen når den var nylagt? Beklager, men om den har så dårlig holdbarhet i tillegg til at den er vanskeligere å påføre, kommer jeg nok til å gå tilbake til Nanolotus sin forsegling...

Og hvor mange lag la du?

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer: Det hørtes IKKE bra ut. Sikker på at du gjorde alt riktig? Sjekka du beadingen når den var nylagt? Beklager, men om den har så dårlig holdbarhet i tillegg til at den er vanskeligere å påføre, kommer jeg nok til å gå tilbake til Nanolotus sin forsegling...

Og hvor mange lag la du?

Jeg la to lag som bruksanvisningen sa jeg skulle, og buffet med fuktig klut, som bruksanvisningen sa jeg skulle. Tørket så forsiktig av med en tørr klut etter den fuktige.

Sjekket beading på nylagt forsegling og vannet forsvant fra ruten med en gang slik alle videoer viser.

Kom på at jeg vasket bilen til mamma for en stund siden også, og der så jeg det samme. Ca en måned gammel forsegling, så å si ingen effekt (og det var rikelig med regn for å teste effekten).

Rutene ble rengjorte med Surfex, såpe og vann og spylt, deretter tørket og påført forsegling. Ingen spesiell glassrens eller polering eller noe sånt i forkant. Kan prøve igjen med Nanolotus eller GTechniq glassrens før neste forsøk, men om det er like dårlig holdbarhet da blir det å bruke veldig mye produkt på sideruter for å få brukt det opp, og så bytter jeg til noe som funker bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la et ekstra lag søndag kveld. Har vært mye regn i starten av uka nå og det er hvertfall ingenting å si på vannskrekken, begynner jo forsvinne fra frontruta i 50-60 km/t. Men er veldig spent på holdbarheten nå, pga det du sier her Christer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la et ekstra lag søndag kveld. Har vært mye regn i starten av uka nå og det er hvertfall ingenting å si på vannskrekken, begynner jo forsvinne fra frontruta i 50-60 km/t. Men er veldig spent på holdbarheten nå, pga det du sier her Christer...

Jeg skal rense frontruten på konebilen og legge et lag eller to til når den er tilbake fra mekanikeren og se om det blir noen bedring... men egentlig burde bilen hatt ny frontrute først som sist.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive