trondw 59 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 (endret) Min første S&S og helpolering av bil! Bilen er en Audi A4 2009 modell eid av en kompis av meg. Lakken er en sort blank uten metallic i. (LZ9W) Bilen har gått sørpå og har nok ikke vært tatt så godt vare på med tanke på at det har vært en kjøreskole bil. Mye steinsprang rundt om bilen og rust i begge forskjermer + sinkblærer nederst på bakskjermer. Har ikke tatt så veldig mye detaljerte bilder, mest generel tilstand og arbeid på bilen. Skal nok inn på rustkontroll å få utbedret lakkdefektene. Den har nok også vært kjørt en del i statoil's "polerings" vask.. Bruker forøvrig poleringsutstyr levert av Swisswax men har kun 1 stk DA poleringsmaskin derfra, så måtte få lånt meg en roterende siden DA maskinen ikke klarte tilfredsstille kravene mine på fjerning av riper. Fikk også fort vite her inne at lakken er veldig harde på tyske biler og derfor fikk jeg ikke korrigert bort alt. Fikk lånt en Hitachi roterende og grønn 3M med pad fra jobben. Har kjørt med ca 1200-1500 RPM og blå 3M Holofjerning med blå pad. Kan også nevnes at jeg jobber til daglig som billakkerer så har litt peiling ang lakk! Personlig synes jeg ikke 3M sin rubbing var særlig bra, vet at "det kreves litt av en" for å bruke produktene, men synes det var i meste laget mye "spytting". (?) Brukte normale doseringer med produkt på pad, men det ble "spyttet" uvanlig mye biter som kom fra den grønne paden. Hjalp ikke å sette ned RPM eller påføre mer produkt, for da begynte den å "spytte" produktet å den klompet seg pga varmgang. Så til neste bil skal jeg få tak i; Roterende maskin, scholl S03 og andre/flere pads pga varmgangen. Fikk heller ikke til tider bilen så bra rubbet som jeg ønsket men det var også en HEL del riper på denne så ble gjennomsnittlig bra. Bilder tatt med Canon Powershot G12. Utstyrsliste: Utvendig vask: Surfex HD 1:5 Swissvax Car Bath Swissvax Waschpudel XL Drying Towel Vaskebøtte m/gritguard Innvendig vask: Turtle Wax Extreme Textile Clean m/børst Meguiars Quik Interior Detailer Swissvax Nano Express (På plastdetaljer.) Swissvax Leather Cleaner Swissvax Leather Milk Swissvax Lær Børste "Elefant" lærfett De fire sistnevnte ble brukt på ratt/girkule. Ble som ny! Lakkrens/rubbing: HItachi roterende Grønn 3M m/pad Swissvax Paint Rubber Elite Super Premium microfiber kluter fra Swissvax. Polish / Hologram fjerning: Blå 3M m/pad. Elite Super Premium microfiber kluter fra Swissvax. LSP: Swissvax Shield Voks Swissvax Voks Microfiber Krom Detaljer: Autosol med en stiv tannbørst og en klut Utvendig plast og gummi fornyer: Swissvax Pneu Swissvax Nano Express Før vask: Innvendig: Vask med Surfex HD: Motorrom: har blitt spylt, tørket og fått plastfornyer + litt autosol! Innvendig vask: Ble like ren over alt så orker ikke legge ut dongevis med bilder av det samme. Turtlewax rensen funket overraskende bra i setene! Eksosrørene fikk og litt gnikking med autosol, skal sies at de så MYE verre ut før dette, glemte å ta bilde av de før jeg spylte å vasket de med silikonfjerner. Polering: Ferdig maskert! Begynte med bakluke. Hadde desverre ikke lakkmåler enda det så helt jævlig ut. Ble ikke så aller verst selv om de dypeste ripene vises visst du "sikter" i lakken ved Audi ringene. Bakskjerm Kjørt 1 runde. Ikkjeee bra. Skal også nevnes at jeg valgte å slipe ned venstre bakskjerm,bakdør og panser pga sykt mye riper. Så gikk fortere å bare pusse alt vekk og rubbe opp igjen, enn all tida som hadde gått med på korrigering. Forskjellen sees lett og nå begynte det å bli artig! Bakskjerm/Bakdør Har ikke rubbet nedre del her. Jobber meg rundt bakfangern! Grei forskjell? Tak, kommer noen 50/50 nå som jeg har prøvd meg på. Takstolpe 50/50 Ferdig rubbet tak. Dag 2. Slipt ned dør med P2000 og rubbet opp igjen. All "appelsinhud" ble borte! Klar for rubbing. Swirls/riper fordør, hele bilen så slik ut. Kjørt litt rubbing! Forskjerm next. Ser vel ut som polishvasken til statoil det her?? :thumbs: Ble direkte fargeforskjell til fanger/panser etter lakkrens på forskjerm. Panser! Her var det bare å gjøre det beste ut av det. Mye riper og steinsprang. Tidligere eier har også penslet hakk i en ripe som faktisk, nesten ble borte! Penslet ripe fra tidligere. Pusset ned hele panseret med P2000. Skal få lagt ut etterbilde. Spytting fra paden på frontruten og en del produkt på pansere som ble tørket av pga for mye. hehe.. "50/50" panser Alle de hvite prikkene der panseret er polert er steinsprang.. Spylt av etter lakkrens. Hadde bare høyre forskjerm og støtfanger foran igjen. Men måtte bytte garasje først. Har heller ikke bilder fra rubbing derfra. Perler fint av etter lakkrens. Hadde desverre ikke flere bilder fra rubbingen og hologram fjerningen. Har heller ikke fått tatt noen "finish bilder" av 3 grunner.. Regn og atter regn. Og er blitt forkjølet. Så det kommer nok bilder til helgen! Skal vaske den og gjøre klart til photoshoot Har 3 bilder jeg fikk tatt før det begynte å regne. Shield Voks påført. Har også noen kjappe spørsmål! Hva bruker dere til å polere med inni dørhåndtakene og i audilogoen på bakluken? Demonterte handtakene men paden var aaaaltfor stor så turte ikke prøve der. Tips på å unngå "spytting" under rubbing? Som sagt, kommer flere bilder av resultatet både innvendig og utvendig! Håper sola kommer fram snart! Mye drittvær i nord for tia Endret 29 August, 2012 av trondw 21 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune90 24 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Tok du ikke berøringsvask etter surfex? Hvilke produkter brukte du til polering? Inni dørhåndtak kan du bruke for eks Mequiars håndpad med poleringsmiddel, inni Audi logoen kan du bruke qtips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 29 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 (endret) Jo vasket med Swissvax's Car Bath; Vaskebøtte m/gritguard og Waschpudel etter Surfex, har bare ikke bilder.. Gikk også over hele bilen med clay.. Grønn og blå 3M? Oki, takk Endret 29 August, 2012 av trondw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune90 24 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Det er bra Ble en veldig bra S&S til og være første gang! Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Voldtatt lakk blir vel ikke kraftig nok uttrykk her....steike som den så ut Du har hvertfall gjort grundig arbeid ser det ut til og ut i fra de bildene så ble jo resultatet veldig bra også Spytting fra pad kan være for mye produkt som ligger igjen i pad`en. Bruk en litt stiv børste til å rengjøre pad ofte, gjerne for hvert panel. Cred! 1 Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Absolutt credverdig S&S! Stå på videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 29 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 (endret) Voldtatt lakk blir vel ikke kraftig nok uttrykk her....steike som den så ut Du har hvertfall gjort grundig arbeid ser det ut til og ut i fra de bildene så ble jo resultatet veldig bra også Spytting fra pad kan være for mye produkt som ligger igjen i pad`en. Bruk en litt stiv børste til å rengjøre pad ofte, gjerne for hvert panel. Cred! heheh, ja så helt jævlig ut.. Men sykt morro når man så resultatene begynte å komme Da føltes det riktig å gi den litt liv igjen! Takk for tips, må nok få det til med de rubbe padene ja Absolutt credverdig S&S! Stå på videre! Takktakk! Det skal jeg! Endret 29 August, 2012 av trondw 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Kjempeløft dette. Likte å lese om sliping med papir, noe jeg har planer om å utføre selv på egen bil... Cred avgitt med største selvfølge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen 236 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Utrolig bra løft på den bilen! Cred er levert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 fyyy søren for en jævlig bil, du fiksa denne rimelig bra creds i bøtter å spann, bileier kan vell ikke kjent igjen bilen etter dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 29 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 Hadde det ikke vært for at jeg hadde kunnet Audi sine karosserier hadde jeg ALDRI kommet til å trodd dette var en bil fra 2009. HERREGUUUUD som den så ut da!!!! Men resultatet ble jo greit tatt i betraktning hvordan det var fra før, her trenger virkelig eier en ukes detailingskole Godt jobba, Creds! Ble det gjort noe med felgene / dekkene? Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 29 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2012 (endret) Takk ! Nei ble ikke gjort noe med de siden han skal kjøpe nye felger Ang våtsliping så blir det ingen struktur i klarlakken, pluss at om du har litt flimmer/støv ++ i lakken etter reparasjons lakk å du pusser med P2000 og kloss så kan de bli fjernet! Det blir ett sinnsykt fint resultat! Men vær forsiktig og å bruk helst en lakkmåler.. Endret 30 August, 2012 av trondw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanR 169 Skrevet 30 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 30 August, 2012 Dæven steike, credverdig i lange baner!! Gratulerer med vel utført jobb !! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 30 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 August, 2012 Dæven steike, credverdig i lange baner!! Gratulerer med vel utført jobb !! :D Takk Kom fram litt sol idag! Men så det var litt skjolder på dørene på høyre siden, forslag til å fikse det? Med tank på at jeg allerede har vokset bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 31 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 31 August, 2012 Takk Kom fram litt sol idag! Men så det var litt skjolder på dørene på høyre siden, forslag til å fikse det? Med tank på at jeg allerede har vokset bilen? Hvis skjoldene du snakker om er kjørespor/kjøregater/hologrammer, er det bare å ta en runde til med DA-maskin og legge ny voks etter at du er ferdig Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 31 August, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 August, 2012 Hvis skjoldene du snakker om er kjørespor/kjøregater/hologrammer, er det bare å ta en runde til med DA-maskin og legge ny voks etter at du er ferdig Okei, takk :thumbs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonytic 48 Skrevet 31 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2012 helt sykt hvordan den så ut før du begynte! ble veldig bra etter da cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 1 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 1 September, 2012 OMG! For jeg har en likens stående ute i garasjen her nå... (riktignok ikke 2009) Lurer nesten på om jeg skal hoppe elegant over å polere på skrapene, frem til jeg får flekklakk! Sikkert enklere å fylle i skadene _før_ jeg jevner kantene med poleringsmaskin. Du burde nesten fått straffekred for å få våtslip til å se så lettvint ut "jeg bare slipte hele panseret jeg, blir så lekkert uten appelsinlakk atte" Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondw 59 Skrevet 4 September, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 September, 2012 Hehe, penslingen kan bli en del penere om du sliper over penslingen med litt P2000/3000 før du rubber Brukte ca 3-4t bare på panseret og total arbeidstid på bilen ble forresten på ca 45t +. Glemte å nevne d Har en del erfaring med våtsliping så er nok der det ligger..hehe Men panseret på denne bilen skulle absolutt vært lakket :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasDaaland 13 Skrevet 5 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2012 For det første. Hvordan i alle dager kan enn så ny bil være så jæævlig stygg i lakken, og se så jæævlig ut innvendig? det var virkelig et ekstremt tilfelle! for det andre. Bra jobba Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.