Bassan

SmSmartwax NoSwirls 900WDualAction-Erfaringer ?

Det er vel lignende Das-6pro og lignende som har 850-900w motor og ikke 500w som f.eks das-6/meguiarsg220v2. Det gjør at den er en god del sterkere, og tar riper/defekter lettere enn de med 500w. Rett å slett mer fart i maskinen:)

Så er du på jakt etter denne type maskin, er vel denne kurrant. Sjekk ut Flex sin Da-maskin også:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man Flex maskiner i denne pris klassen da?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, må nok opp et par-tre tusinger hvis du skal ha Flex. Das-6 pro, Krauss 900w pro (og sikkert fler) er den samme maskinen slik jeg har forstått det (korrekt me if I'm wrong). Dvs en maskin som vanligvis koster rundt 1600-1900kr.

Uansett, det er en kurrant maskin som gjør jobben den skal. Grei i bruk, men hastighetsjusteringen kunne vært litt hendigere plassert. På min Krauss DA er den plassert bak rett under ledningen, som altså er litt knotete å justere på når den er påslått.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke ny iallefall:)

Skal ikke prøve å "lede" deg bort fra krauss, men om du kun skal ha 1stk maskin. Flex er en litt annen type Da-maskin som du kan ta mye mer riper/defekter (innen rimelig tid) enn f.eks das-6pro.. Denne maskinen koster vel rundt 4000.- pluss/minus avhengig av gruppekjøp osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Flex DA har tvungen rotasjon - noe som medfører bedre korrigerings-evne, men som også er mer tricky å bruke på sensitiv lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de das-6 type maskinene er det ikke tvungen rotasjon på, dvs når du presser nok på maskinen, vil bakplate stoppe opp i kontakt med lakken. På flexmaskinene er det som sagt i tillegg til sidebevegelsene rotasjon, så bakplate stopper ikke opp ved mye press. Det kan jo som nevnt lage kjørespor, men det er vel skjelden i forhold til en roterende..

Ja takk begge deler:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke råd til flex nå unasett =P men er dette en kurrant maskin i forhold til konkurentene eller burde jeg velge en anen ?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme selv (Krauss 900w DA), og jeg trives med den. Dog, om det er litt hard lakk vil du bruke tid å få fjernet det groveste. I tillegg blir bakplaten ganske varm når man holder på, så det anbefales å ta pauser og å bytte pad ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er sikkert ikke noe dårligere enn das-6pro etc..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive