Skulebollen

Hvordan vaske microfiber tørkehandklær?

Har brukt mine til og buffe voks sist. Men når jeg prøvde og vaske det, så loa noen utav dem etterpå.. Har fulgt guiden til og vaske MF

60 grader uten skyllemiddel..

Noen som har tips til hva jeg har gjort feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland i litt ren Surfex HD, i skyllekammeret f.eks. Evt spray MFene inn med det og la det virke litt, før du slenger dem i maskina. Pleier å fungere greit for min del. Men litt loing blir det uansett hos meg, men ikke noe som jeg anser som "mye" eller "sjenerende".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig: 40-60 grader u/skyllemiddel. Prøv å tilsette 2-3 ss med vanlig eddik.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40-60 grader og milo :)

eller bare søk ;)

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha surfex i maskinen så ha det for all del i vaskemiddel kammeret. Har du det i skyllemiddel kammeret så blir det jo liggende i stoffet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. That I did not know! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 60 grader bomull og en halv kopp milo i vaskekammeret.. Noen av handklærne loa så mye at di var ubrukelige.. Er riktignok første gang dei blei brukt, har dette noe å si?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker 60 grader og over i tørketrommel etterpå

Har tørketrommel med MF program. Og alt er like mykt etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det kan ha noe med kvaliteten å gjøre? På microfiberene altså:)

Men igjen, de loer jo altids litt:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker de på 60-90 grader og bittelitt milo.Fungert bra på alt av mikrofiber til nå.De klutene brukt til buffing av voks ligger en liten dag i salo eller surfexblanding først.Gjør ikke noe som helst ekstra for vask av mf :) Synes de er gode som ny etter hver vask og gjør jobben uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man bruke samme fremgangsmåte på Quick Dryer og Miracle Dryer? :-D Syns det loer litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bruke samme fremgangsmåte for alt av mikrofiber, men kluter brukt til voks bør ligge en stund i Surfex-vann for å få mest mulig av voksen ut av stoffet før de vaskes - og da bør de også vaskes separat. Jeg liker å tro at jeg vasker vokskluter på 90 grader, men synder hver gang og trakker alt i en bøtte med Surfex-vann i en times tid før alt havner i maskinen.

Jeg bruker Chemical Guys Microfiber WASH+ (aka Microfiber Rejuvenator) og er godt fornøyd med den. Pinnacle har et tilsvarende produkt som sies å være like bra; billigere er det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke mf'en blir skikkelig ren på 60 grader så i dag prøvde jeg meg på 90grader..vaskelappen på mf sier 90 og det ser ut til å gå bra og de ble ordentlig rene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker mine på 60 grader med forvaskprogram, da med surfex enten i forvaskkammeret eller rett i maskinen, ikke noe skyllemiddel. Funker knall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker nesten alltid på 95 grader, går fint det. ;) Surfex som vaskemiddel og eddik i skyllemiddelkammeret. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kjøres alt inkl wash mitt på 90 grader og Milo. Fungerer utmerket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vasket 1 av 2 CG wooly mammoth på 60 grader med milo....og den ble noe lignende en vanlig hånnduk inntill at den fikk en runde med bankern :P merkelig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive