WernerH

Hva må jeg gjøre?

Mulig jeg poster i feil avdeling her, men fikk nye skilter til bilen i dag, og nye skiltplater fra erato.no

da jeg skrudde av skiltplata på bagasjeluka så la jeg merke til at den var skrudd direkte i luka med selvborende karosseriskruer :eek: og det var begynt å bli rustbrunt rundt åpningen på ene skruhullet.

jeg har tenkt å rengjøre skikkelig der og feste plata med rutelim eller noe lignende, MEN hullene må jo tettes og sikres mot rustdannelse... HJELP :(

og nei det var ikke noen form for originale festeanordninger på luka...hadde det på gammelbilen, så ble litt paff nå....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip vekk rusten med diamantbor eller annen egnet sliperedskap og påfør ruststopper (Brunox el.l), etterfulgt av lakk i bilens farge. Tett hullet med karosserilim, Sikaflex eller tilsvarende og fest skiltet med 3M Dual Lock.

Jeg har samme problem på min bil (at skiltplaten er skrudd rett i luken), så jeg må gjennom samme prosedyre før vinteren. Er livredd for hvordan det ser ut på innsiden, og jeg må inn på baksiden av luken for å få festet en mutter som har løsnet og ligger og skrangler. Oppsiden er at jeg får mulighet til å kline på noe guffe fra innsiden også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe må også på innsiden da det er noe som klirrer der :P ja skal ned på verkstedet å få lakkkoden/ bestilt lakkstift...tenkte å spraye litt sink på toppen før lakk :P men tenkte å feste hele skiten med rutelim da jeg ikke har tanker om å ta det av :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å kunne ta det av for å gjort rent bakom der... og jeg er ikke fan av å lime ting fast i lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er rust under lakk må det slipes vekk først. Da ville jeg hatt på Owatrololje mot rust - det er fortsatt noe av det beste mot rust hvis man ikke trenger strøken finish. Er det bare rust i gjenger/skruehull hadde jeg fylt hullene med kobberpasta og festet skiltet over med borrelås.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sink har ingenting og gjøre på en bil.

Skal du ha ny lakk på dette, så sørg for og bruke 2 komponent, 1 komponent varer ikkje noe særlig.

Er en kjapp og dårlig løsning fra mitt syn ivertfall.

Skal jo gjerne vare i mange år også :)

Din lokale billakkerer butikk, ala lakkspesialisten eller andre som forhandler dette gir deg ofte gode tips og veiledning.

Reinslip til all rust er vekke. Og tett gjerne med karosserilim etter behandling. 3M borrelås er knall på skilt som "Christer" nevner oppi her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive