Gå til innhold

anbefaling til polering maskin


bui_johnny

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Øivind

    34

  • kris1986

    16

  • truhaa

    14

  • Bernhard

    10

Mest aktive i dette emnet

Oki! Makitaen lå 600 kr over hitachien tror jeg når jeg hørte.. Men prisene varierer sykt! Gode maskiner hvertfall, jeg merker 0 forskjell

Fornøyd med Flex?

"Normal" pris på Makita'n ligger vel stort sett rundt 3500,- ute hos forhandlere, så den prisen BernieBoy har fått den for er nok billigere enn det mange forhandlere betaler inn for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex er kanon, super på loddrette flater... Samt at den er sterk..

Men ikke på ikke-loddrette flater mener du? Jeg synes den er litt vrien på annet enn loddrette flater faktisk, men nå skal det sies at jeg har den originale platen med Sonus-puter da. Jeg går utifra det blir en helt ny verden med Scholl bakplate og puter.

Ørjan:

Testet du med den originale platen i det hele tatt?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA
Ørjan:

Testet du med den originale platen i det hele tatt?

Nei gjorde ikke det. Kjørte kun på med Scholl platen. Flex med Scholl bakplate funket i hvertfall ypperlig synes jeg.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
"Normal" pris på Makita'n ligger vel stort sett rundt 3500,- ute hos forhandlere, så den prisen BernieBoy har fått den for er nok billigere enn det mange forhandlere betaler inn for dem...

Var kampanjepris på den samt at jeg kjøpte den i en butikk hvor en kompis jobber, så jeg ba han om dra til med det han kunne... Noe han gjorde..

Men ikke på ikke-loddrette flater mener du? Jeg synes den er litt vrien på annet enn loddrette flater faktisk, men nå skal det sies at jeg har den originale platen med Sonus-puter da. Jeg går utifra det blir en helt ny verden med Scholl bakplate og puter.

Ørjan:

Testet du med den originale platen i det hele tatt?

Den fungerer like fint på vannrette flater også, men det jeg mente med at den var god på loddrette var at den er så lett, spesielt i.f.t Makitaen, som veier nesten det dobbelte... Men absolutt kanonmaskiner begge 2... Gled deg til Scholl bakplata, bare vær forsiktig når du tar av paden ellers er det fort gjort at halve plata følger med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Viktig å dele borrelåsen mellom bakplate og pute ja, så man ikke river av skummet. Gått på den smellen en gang selv.

Solgte metaboen og kjøpte heller 1 flex til jeg. Mest pga at metaboen har hastighetsjusteringen bak på håndtaket, litt dum plassering. Samme med porter cabel. Makitaen er god, men kan fort bli sliten i håndleddene på en hel bil. Men så tåler den mer bank, pga størrelsen. Får mer luft igjennom og går ikke like lett varm.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Normal" pris på Makita'n ligger vel stort sett rundt 3500,- ute hos forhandlere, så den prisen BernieBoy har fått den for er nok billigere enn det mange forhandlere betaler inn for dem...

www.jegard.no selger Makita'n for 3090;- inkl frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

handa di 0 kg.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handa di 0 kg.....

Skal si du har lett hand. Bare luft den, eller?

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men dårlig med rpm på handa. Jeg er riktignok født med "oscillerende tommeltotter," men tror jeg hadde slitt ut ledda fort dersom jeg forsøkte å leke DA med tomlene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

muskeler som holder den oppe, kan jo legge den på en vekt og oppnå 0 kg ved hjelp av muskelene, polerer jo ikke med en slapp hand/arm da.... blir jo 2-3 kg lettere en en maskin uansett da.. ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Kjøpte Makitan idag, da har jeg sendt en mail til Ketil for litt Scholl produkter også, nå skal BMW swirls bort B)

Gratulerer! Du kommer ikke til å bli skuffet over den ;) super maskin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vurderer å kjøpe en polermaskin og håpet å spare noen kroner gjennom jobbens bedriftsavtaler.

Hitachi sp18va for 3125,- inkl mva og 43% rabatt, skulle normalt ha 5475,-

Nå skal man vel være litt varsom i bedriftsmarkedet også på hvordan forhandlere bruker veiledende (villedende) priser og store rabattavtaler for å gjøre seg attraktive, men dette virker jo ikke helt rett. Så når man kan lese her at ned mot 2000 er en grei pris for denne maskinen snakker vi om 65-70% avslag :blink: Høres jo mer ut som et konkurssalg.

Makita 9227cb fant vi priset til 3437,-. Her må jeg få bekreftet at det er inkl rabatt, men han som sitter med innkjøpene trodde det. I så fall er det litt rart når Jegard selger til 3090,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hørtes dyrt ut for Hitachien, er en knall maskin, men tror mange har skaffet den langt billigere en det... 5.500,- er jo tegneserie pris.. hinsides all sunn fornuft, sier litt om hvor "snytt" du blir som privatperson innimellom om du handler verktøy til ord priser på feks maxbo etc...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...