Gå til innhold

ANMs lekebil


ANM

Recommended Posts

Tenkte jeg kort skulle presentere den nye lekebilen min, en 1978 Ferrari 308 GTB.

post-4226-0-98965300-1345806936_thumb.jp

Den har en herlig 3l V8 med påståtte 245Hk, den gang da. Dette er en US versjon, men alt av effektstjelende miljøtilbehør, påbudt over dammen, er fjernet.

post-4226-0-35711700-1345806655_thumb.jp post-4226-0-42510100-1345808151_thumb.jp

Det er en lang liste av ting som skal gjøres,(materiale for en logg). Motoren skal dissekeres, den skal strippes og hellakkeres, (anbefalinger på lakkerere mottas med takk), samt en del småtteri.

Denne sesongen bare vaskes og poleres den.....Og kjøres!!

post-4226-0-22992300-1345807448_thumb.jp post-4226-0-00146500-1345807899_thumb.jp

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Gratulerer med ny bil :) Vær forsiktig når du fyller bensin.Jeg måtte slukke en sånn Ferrrari på esso stasjonen her en gang :)Tror det var eksosanlegget som var varmt, men husker ikke akkurat hva eieren mente.Eksosanlegget ligger jo litt unna tanken, men mulig han sølte litt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden bil å se langs veiene ja! Knall tøff bil dette :) Gratulerer!

Anngående lakk til motor så ville jeg sjekket på www.Gasolin.no , de har mye bra produkter til slikt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden bil å se langs veiene ja! Knall tøff bil dette :) Gratulerer!

Anngående lakk til motor så ville jeg sjekket på www.Gasolin.no , de har mye bra produkter til slikt ;D

Tror ikke jeg skal lakke motoren, det er karosseriet som trenger et nytt lag, men takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

fantastisk stykke bil dette, en av favoritt klassikerne mine.

Har vurdert å kjøpe en selv tidligere...

Jeg har gode erfaringer med både Råde lakkering og Autolakk A/S. Så lenge en sier at det skal være "top notch" og at en betaler for det.

BTW: "magnum P.I kjørte 308GTS ig senere GTSi

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råde lakkering gikk for å være et gode før i hvertfall, de lakkerte Il Tempo Gigante ved en restaurering når jeg var guttunge, var stas å sykle ned å se på den husker jeg.

Har ikke egne erfaringer med de.

Endret av Kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Råde lakkering har jeg hørt nevnt tidligere og siden vi skatter til samme kommune skal jeg oppsøke dem først. Viktig å støtte opp om lokal næring vettu!

Ja Tyggern, Magnum kjørte spyderen og endte til slutt opp med QV. Har seff Magnum på i garasjen når jeg pusler med bilen og jeg har anlagt skjegg siden jeg har tak. :)

Den er dritkul å kjøre! Og for en lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg synes virkelig at 308en er en av de vakreste Ferrari har produsert, to tre andre jeg synes også tar seg svært godt ut, kanskje jeg klarer å slå kloa i en av disse i fremtiden. Man skal uansett ikke være sky,(noe jeg ikke er B) ), når en viser seg ute med denne. Men valgte seff med tak, slik at folk slipper å se den gamle, stygge sjåføren så tydelig. (Lært av Top Gear)

post-4226-0-51918400-1346050511_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men valgte seff med tak, slik at folk slipper å se den gamle, stygge sjåføren så tydelig. (Lært av Top Gear)

:rofl1::thumbup:

Flott bil dette! Har også bestemt meg for at en gang i livet skal jeg ha en Ferrari, men det blir nok en stund til ennå... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg synes virkelig at 308en er en av de vakreste Ferrari har produsert, to tre andre jeg synes også tar seg svært godt ut, kanskje jeg klarer å slå kloa i en av disse i fremtiden. Man skal uansett ikke være sky,(noe jeg ikke er B) ), når en viser seg ute med denne. Men valgte seff med tak, slik at folk slipper å se den gamle, stygge sjåføren så tydelig. (Lært av Top Gear)

post-4226-0-51918400-1346050511_thumb.jp

Men da får du jo ikke kastet søppel ut av takluka, slik som du liker så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da får du jo ikke kastet søppel ut av takluka, slik som du liker så godt...

Nei, å kjøpe bensindreven bil med tak og treige vindusheiser var et miljøbevisst valg. Vi kan alle bidra vet du. :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke vært i Mjøndalen/Hokksundsområdet den senere tiden? Lå etter en slik her om dagen, og mener det var AS skilter på den også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært i Mjøndalen/Hokksundsområdet den senere tiden? Lå etter en slik her om dagen, og mener det var AS skilter på den også..

Nei, da er det noen som tyvlåner den. Skulle egentlig ikke forundre meg, tanken er nesten alltid tom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Må bare fortelle om noen observasjoner jeg har gjort meg når jeg er ute på veien med den røde. Som vi alle vet anses ofte de som kjører de 3 premium-merkene, fra broderfolket som bosatte seg her en liten periode for en stund siden, som rasshull i trafikken. Jeg vet det stemmer siden jeg er med i den klubben. Anyways... De gangene jeg er ute i trafikken med Ferrarien og er kongen i gata merker jeg meg at sjåførene av et disse merkene som tilhører premiumklubben utpeker seg som ekstra ufine.

Gjett hvilket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...