THolandsli

Verkstedet ripet opp 2 uker gammel bil :(

38 innlegg i emnet

Hadde i dag vår 2 uker gamle BMW 1-serie på verksted for å få utbedret noen reklamasjonssaker. Følgende ting skulle gjøres:

- Dekslet rundt ventilasjon til venstre for ratt var ikke skikkelig på plass.

- Plastdeksel bak på førersetet var oppripet etter at de hadde plassert pigghjulene bak i bilen før utlevering.

- Lo/hår i lakken på venstra bakskjerm skulle poleres bort.

Da jeg skulle hente bilen i ettermiddag gikk jeg en runde rundt bilen før jeg gikk inn for å hente nøklene. Da ble jeg møtt av et syn som gjorde at jeg måtte gå frma å sjekke om det virkelig var vår bil. Bilen var full av riper, delvis grove. Jeg gikk inn til verkstedsjefen og fortalte at jeg skulle hente bilen og lurte samtidig på hva i helvette de hadde holdt på med rundt A-stolpen. Det var ikke notert noe om dette og han ble med ut for å se på saken. De tok på seg skylda og skulle ordne opp i det, men jeg måtte komme innom senere fordi karroserimannen deres hadde gått hjem. Verkstedsjefen taklet dette forsåvidt fint og tok ansvar og ga meg kortet sitt slik at jeg skulle ta kontakt med han for oppfølging. Siden jeg reiser bort i helga, så har jeg ikke mulighet for å dra innom for å få de til å se på det før tirsdag.

Er redd for at dette ender med at noe av bilen må lakkeres opp. Noe som er sterkt mot min vilje siden jeg har slitt med mange reklamasjoner etter lakkering/karroseriarbeid før, i tillegg har jeg sett hvordan folk her inne har slitt med sine biler som har vært inne til garantijobber og lignende. Etter å hatt to mandagsbiler det siste året, samt en sak med en 1 mnd bil som har blitt skadet på verksted ifjor vinter så er jeg allerede luta lei av verkstedbesøk og krangling.

Her er litt bilder av skadene:

På framfanger.

IMG_2893-1.jpg

IMG_2894.jpg

Under speilet på førerdør. Disse kjennes godt med fingeren og sitter på kinkig plass så jeg frykter lakkering. :(

IMG_2895.jpg

IMG_2896.jpg

A-stolpen. Dette må lakkeres. Noe som vil si lakkskjøt en plass på stolpen.

IMG_2897.jpg

Vises ikke så godt her, men det er riper langs hele skuldra på pansret bort til A-stolpen.

IMG_2899.jpg

Oppe på framskjerm.

IMG_2900-1.jpg

Og atpåtil så hadde de montert deksel med lastenett bak på setet, noe bilen ikke hadde fra før. Ser bare dumt ut med det på bare en side. Så da må det skiftes igjen. Tror faktisk jeg foretrekker uten lastenett da jeg syntes det var litt busspreg over nettet.

IMG_1027.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OMFG! Jeg hadde reist tilbake, pekt på ripene mens jeg hadde skreket ut i frustrasjon; Hva i SVARTE er det her!?

Flott at de tar skylden og skal rette opp skadene. Spenningen nå blir å se om de klarer å få det bra igjen, uten fargeforskjeller og appelsinlakk.

Endret av Jac
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det bare til og klage!

Helt utrolig at de ikke kan si i fra når sånt skjer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår at det blir noe swirls i lakken etter verkstedbesøk. Det blir det nesten alltid. Men hvordan greier de å lage DYPE riper på så mange forskjellige steder på bilen? Sånne riper får man ikke av å "subbe borti". Man må virkelig ta i for å få til sånt.

Den eneste måten å få dette bra på er nok omlakkering av flere paneler. For å få det perfekt måtte hele bilen blitt omlakkert, for skiller og nyanseforskjeller blir det omtrent alltid.

OMFG! Jeg hadde reist tilbake, pekt på ripene mens jeg hadde skreket ut i frustrasjon; Hva i SVARTE er det her!?

Det er ikke noen annen løsning enn å dra tilbake og klage, slike skader er uakseptabelt!

Hvis du leser før du svarer så ser du at ts allerede har klaget og at verkstedet har tatt på seg ansvaret :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jac: var vel omtrent det jeg sa. Oppdaga jo akadene før jeg gikk inn for å hente bilen.

Rune90: Tidligere i sommer hadde bror min sin 7-serie på samme verkstedet. Da hadde de klart kjørt arma på 2-søyleren inn i førerdøra og løftet. Døra ble så ødelagt at den måtte byttes.

Jeg forstår at det blir noe swirls i lakken etter verkstedbesøk. Det blir det nesten alltid. Men hvordan greier de å lage DYPE riper på så mange forskjellige steder på bilen? Sånne riper får man ikke av å "subbe borti". Man må virkelig ta i for å få til sånt.

Hvis du leser før du svarer så ser du at ts allerede har klaget og at verkstedet har tatt på seg ansvaret :)

Litt swirls må man nok desverre bare regne med ja. Har en teori om at de har spylt bilen i selvvaskeanlegget like ved og at det er slangen som forøvrig bruker å være full av sandkorn som er blitt dratt over bilen i flere omganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbanna talentløst idioti. Hadde aldri brukt en eneste krone igjen hos dette verkstedet hadde det der skjedd meg.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spola rett til bildene! Redigert posten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt utrolig. :thumbdown:

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert av å se disse bildene, dette er vel en av grunnene til at jeg ikke tørr å sende bilen min til et hvilket som helst verksted. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To uker gammel bil? Da kan du vel kanskje heve kjøpet (såfremt det er samme sted du kjøpte bilen fra)?

For etter å ha lest alle trådene om lakkeringsjobber utført via merkeverksted her på forumet, ville jeg ikke hatt så alt for store forhåpninger til noe slikt...

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok bare å stille krav, for her har de driti seg ut såpass at de kan miste mye kunder om dette blir godt kjent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette dårlige nyheter. SELV om de skal rydde opp etter seg så blir det jo "mye jobb" ettersom du må levere fra deg bilen og kanskje den må lakkeres flere ganger hvis de ikke klarer å gjøre det skikkelig første gangen. Håper det virkelig ordner seg, og at du stiller de kravene du har rett på.

Som Mighty sier: Her har de driti seg ut såpass at de kan miste mye kunder om dette blir godt kjent ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er leasingbil, så er redd for at de skal bruke det mot meg. "Er jo bare en leiebil" osv...

Verkstedbesøket var hos forhandleren vi kjøpte bilen. Bror min kjøpte en 2år gammel Saab med 30000km på telleren der for et par år siden. Da skulle de lakkere opp bakfangeren før de leverte den. Under kontraktsskriving ble det presisert muntlig at støtfangeren skulle tas av bilen under lakkering. Når vi kom for å hente bilen var det: delvis tørrsprøyting, fargeforskjell, sprøytetåke på nabodeler, sig rundt parkeringssensorer, fanger har ikke vært demontert og maskering var veldig dårlig utført og i tillegg bar det preg av garasjelakkering da lakken var full av støv. Så de hadde vel egentlig klart å gjøre alle feil som var mulig å gjøre på en simpel støtfanger. Vi påpekte dette under utlevering og selger ville ikke uttale seg så han kalte på en fra verkstedet som først prøvde å argumentere med at det bare var en bruktbil. Selgeren irettesatte han heldigvis før jeg rakk å si noe. Etter mye om og men, samt økonomiske bekymringer fra deres side så fikk vi avtalt at broren skulle få et annet verksted til å utbedre det og at de kunne sende regning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette krever nok en hel-lakkering og på en så ny bil så hadde jeg prøvd å se om du kan heve kjøpet... jeg ville aldri hatt en brand ny bil som var omlakkert... det blir uansett ALDRI det samme... så får de ta tapet med å selge den, levere deg en ny. Hvor langt er bilen din gått?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellakkering vil bare by på problemer. Bilen har gått 6-700km.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er leasingbil fra samme forhandler som nå ripet den opp? Du skrev "kjøpt" for noen poster siden så usikker på om jeg forstår det rett.

Jeg ville helt klart undersøkt mulighetene for å få "omlevert" bilen. Hvordan det blir med leasing vet jeg ikke, men det må jo være en form for kontraktsbrudd når de ødelegger deler av bilen.

Alternativt kan jo forhandler gi deg gratis leiebil inntil du er fornøyd med lakkjobben, men det er vel ikke sikkert de vil skrive under på noe slikt. Det blir jo uansett ikke det samme som fabrikklakken som andre har nevnt.

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg kjøpt meg en flunka ny bil, og firmaets verksted hadde forårsaket stor skade på lakken etter utbedreing av andre ting hadde jeg krevd ny bil. Verdien faller etter "flekklakring" eller hellakering etter min mening! Da er det ikke lenger en ny bil etter mitt syn...

Kipe greier

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdifall er ikke noe som bekymrer oss siden det er leasing. Men uansett så er det vi som har ansvaret for bilen og skal leve med og være fornøyd med den i fortsatt 2 år og 50 uker. Nybilfølelsen forsvinner ganske fort om den blir et lappeteppe. På A-stolpen må lakken skjøtes en eller annen plass, for et trent øye så vil det som oftes bli synlig.

At vi er ekstremt nøye med bilholdet tjener vi på i form av at vi ikke må betale for skader når vi leverer tilbake bilen og forhandleren tjener på det i form av at de sparer seg for mye klargjøringsjobb og kan selge bilen dyrere pga. mindre slitasje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette vært meg, så hadde jeg krevd en ny bil. Lakkering av en bil som ikke er eldre skal ikke forekomme. Da er den i mine øyne ikke ny lenger. Og om skadene ikke blir utbedret bra nok, så er det antakelig du som leaser som får fratrekk for dette når bilen leveres inn igjen etter endt leasingperiode. (Ihvetfall tror jeg nok at de kommer til å prøve seg på det).

Så jeg mener at du bør få hevet kontrakten/ny bil. Ikke ta til takke med en bil som blir omlakkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig. Synes synd på deg THolandsli. Ikke bare med denne bilen, men sånn som du har sliti med den nye Volvoen din også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive