Gå til innhold

Vasking av matte felger.


Slippern

Recommended Posts

Har noen sort-matte felger som jeg vasket her om dagen.

Sprayet på prickbort og lot det virke noen få minutter, og spylte av.

Felgene ser ikke ut, men hvite vann-årer over alt..

Hvordan bør jeg rengjøre dem for å unngå disse vann-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg prøvd en ny runde med prickbort, felgrens og berøringsvask. Ellers har du jo Swissvax Pre-Cleaner Opaque som renser den matte lakken, som du kan prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene kan da ikkje væra altfor nylakkerte når du bruker avfetting for å ta vekk asfalt på dei?

Kva slags lakktype og når vart felgene lakkerte?

Man bør vente ca 1 måneds tid før ein bruker avfetting og voks på nylakkerte deler.

Har du fått merker etter avfetting som ikkje går vekk med håndvask, er det lakkrens du må teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Gammel tråd, men vasket felgene igjen, med prickbort og spylte av..

Samme forbannede vann-årene, er berøringsvask som er tingen, prickborten "setter" seg i lakken på et vis.

Er sort biltema felglakk, har vudert og sandblåse dem og lakkere dem med noe to komponents lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar jeg fingeren borti, så går disse vann-årene bort.

På første felg så testet jeg motstandsdyktigheten med og ta en klut og smøre lynol på, tok meget lite, så tviler på at prickborten tar noe mere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har sort matte felger selv. Prickborten løser seg ikke i vann som nevnt over. Det må enten foam eller håndvask til for å løse den opp. Som kjent zalo løser opp olje, shampoo løser Prickborten. Hvis du enda slitee med årene bruk prickbort igjen(likt løser likt som oftest) for å så skumlegge eller håndvaske kjapt etter så den ikke tørker inn. Hvis ikke det fungerer så har de andre over nevnt hva som skal gjøres! Håper det løser seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...