Steinar33

Liten bulk på bakluken, hva tåler lakken?

Kom borti .. kremt, en båt forleden :unsure: og fikk en liten bulk på bakluken mellom vinduet og baklykt.

Bulken presset metallet inn ca 0,5 cm og er relativt rund. Bulken er ca 4 cm lang og 3 cm høy kanskje. MEN: over bulken er det en kant der bakrutens nedre del begynner og her har lakken sprukket ca 3 cm, denne sprekken er ikke på selve bulk området, men rett over bulken.

Jeg har 2 muligheter, en er kanskje bedre enn den andre derfor spør jeg her :)

1. Ta av bakluke trekket og presse ut bulken selv.

2. Bruke en liten sugekopp til å trekke ut bulken.

Spørsmålet er: tåler lakken denne påkjenningen i og med at lakken er sprukket? hva anbefales, om noen har vært borti samme situasjon? Lakken på selve bulken er lett ripet opp.

Har også mulighet når jeg åpner bakluken til og ta vekk et lite plast deksel slik at man ser koblingen til baklyset, men trenger noe som er smidig som kan lirkes inn og presse ut bulken, det er for trangt til å få inn en hånd, og bakstykket på et skrujern treffer rett over bulken slik det ikke er mulig å treffe bulkens bakside med unntak av at man har noe som er bøyd. Tips mottas med takk :)

Og ja, det gikk bra med den lille båten :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken sprekker neppe mer av at du trykker ut bulken. Varm gjerne opp området litt før arbeid for å være sikker. Legg gjerne ut bilde av bulken så blir det enklere å gi råd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei THolandsli, takker for responsen.

Legger ut bilde senere i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Særdeles mye skader på bilen din synes jeg Steinar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på litt bulkretting her. Vet ikke om det kan funke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Særdeles mye skader på bilen din synes jeg Steinar :)

Jau det har da blitt noen ufrivillige park bulker i ene døren og den på bakluken, men baklukebulken skal være kurrant å trekke ut pga formen på bulken. Blir smart repair mest sannsynligvis. :) ellers er bilen strøken den :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder fra bulken:

baklukebulk3.jpg

baklukebulk2.jpg

baklukebulk1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, en detailer med skitten bil. ;)

Fra spøk til revolver. Sprekka i lakken er veldig ugustig med tanke på fuktinntrengning som kan føre til rust. Vann som kommer inn i sprekka i løpet av vinteren kan også fryse å gjøre at den ekspanderer. Så for beste og tryggeste resultat så vil jeg anbefale deg å få lakkert opp bakluka.

Om du på en eller annen måte klarer å få ut bulken selv så kan du spare noen kroner på oppretting, men vær forsiktig om du presser bakfra så du ikke lager mer arbeid for lakkerern.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skitten bil ja, får ikke låne mere vann med de vi leier med og ser etter å kjøpe hus, noe jeg tror ligger rett rundt hjørnet ;)

Sprekken er dekket med klarlakk, to lag for å være sikker. Vært i kontakt med en smart repair kar som heter Willy fra Nor Teknikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er nok å få lakkert opp bakluka med tanke på at det er sprekk i lakken. Kjenner til Smart Repair fyren, bruker å være innom hos jobben vår av og til. Gjør ikke så verst arbeid men blir nok best med retting uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bulket med en båt, så har du nok kjørt i for dypt vann. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bulket med en båt, så har du nok kjørt i for dypt vann. :lol:

Lol :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bulken fikset av Nor Teknikk og resultatet er perfekt. kan ikke se bulken og lakken ble litt sprukket men tror det kan våtslipes. god at bulkjævelen er borte :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig du kan fylle med en lakkstift, for og så våt-slipe?

Jeg hadde noe av det samme med gamle bilen.. en omega b..

ble angrepet av en lyktestolpe mitt på vinteren :shocking2:

Jeg fylte bare med lakkstift jeg hadde liggende, fungerte greit lenge det.. men opel er opel så ruster jo alle andre steder :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig du kan fylle med en lakkstift, for og så våt-slipe?

Jeg hadde noe av det samme med gamle bilen.. en omega b..

ble angrepet av en lyktestolpe mitt på vinteren :shocking2:

Jeg fylte bare med lakkstift jeg hadde liggende, fungerte greit lenge det.. men opel er opel så ruster jo alle andre steder :thumbdown:

Hei :)

Tanken var det ja, blir nok til sommern, har nettopp kjøpt hus som skal pusses opp både her og der..

Smart Repair eksperten fylte i med klarlakk som han strøyk utover så det ble en fin og glatt finish, så rust blir det heldigvis ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive