Gå til innhold

PERMASHINE.


Øystein H

Recommended Posts

Hei :)

Nå ble jeg endelig vip-medlem her, har fått gode svar på spørsmål her tidligere, og fant ut at en så flott club som denne, trenger også min støtte. :thumbup:

Det jeg vil spørre om nå er: Jeg kjøpte en 2011 VW Tiguan i februar og leverte den til behandling med permashine. Bilen er blank og fin den, men ser jo litt små riper. Når jeg vasker bilen, så bruker jeg foam lance med foam skum, lar det sitte på og spyler godt og tørker bilen.

Er det andre ting jeg bør gjøre også?

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vaskepakken synes jeg burde vært et greit utgangspunkt.

Så kan du eventuelt supplere med denne og denne, så burde du være godt i gang for en ren bil.

Surfex'en er genial da den kan blandes ut med store mengder vann, f.eks 1:20 ved lite skitten bil. Prickbort trenger du ikke bruke ved hver vask på sommerstid. På vinteren er det dog lurt å peise på med den også før du kosevasker :)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvasken løsner den løseste møkka og myker opp resten. Når du da tørker bilen gnir du den gjenværende skitten inn i lakken. Forvask er nettop det, forvask. Den er kun for å gjøre bøttevasken mer skånsom.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du trenger begge to, Prickbort er en asfaltløser, den bruker du ikke hver gang du vasker bilen, bare når den er skikkelig ille eller om vinteren for å fjerne asfaltrester, tjøre og andre ulumskehter som setter seg i/på lakken.

Da legger du prickbort først på tørr bil, venter 5 min og så legger du autofoam over denne og venter yttligere 5 minutter før du høytrykksvasker bilen, så er det bøttevask osv etterpå :)

(husk å ikke la noe tørke på lakken)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått de opplysningene jeg trenger, tusen takk.

Dere er gull :-)

Da har jeg fått de opplysningene jeg trenger, tusen takk.

Vil det si at om sommeren, så blir det Surfex HD i stedet for Prick bort før jeg bruker auto foam, og å håndvask?

Litt treg jeg, smiler

Dere er gull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Tips, hvis du bruker surfex i skumlancen så blir det så fint og gildt skum atte, virker gjør det også :fun: , og hvis du har det ublandet i flaska så kommer det ut ca 1:25 på sterkest innstilling ( på min foamlance)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tips, hvis du bruker surfex i skumlancen så blir det så fint og gildt skum atte, virker gjør det også :fun: , og hvis du har det ublandet i flaska så kommer det ut ca 1:25 på sterkest innstilling ( på min foamlance)

Min kanon gir 1:13 på sterkest innstilling, så da er det litt forskjeller ute å går. Kan være lurt å måle selv for å være på den sikkre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...