Gå til innhold

Forskjellig hardhet på forskjellige farger?


gjelsvik

Recommended Posts

Jeg ser det er mange her som skriver at [fargenavn] kan være sånn og sånn.

Men er dette virkelig reellt? Altså ta Audi som et eksempel. De har sikkert 50 forskjellige farger på hver bilmodell. Men, jeg er rimelig sikker på at de ikke har 50 forskjellige klarlakker. Og det er jo klarlakken vi jobber "mot" når vi korrigerer? Altså burde alle disse fargene uavhengig av om det er en mørk blå eller lys brun?

Eller er jeg på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke på bærtur på noen måte, men det finnes jo flere typer klarlakk. På jobben hos oss så har vi 3 typer. Og vi lakkerer kun Volvo, men det er jo slik at fargen på basen har mye å si for fremgangsmåten under polering. Jeg tenker da på lyse farger i forhold til mørke. Her på jobben så korrigerer vi jo de fleste klarlakk feil, og her benyttes samme oppskrifta under polering uavhengig av farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige basefarger reflekterer forksjellige feil på forskjellige måter, en annen ting er at lakkens hardhet og egenskaper endres fra batch til batch, dag til dag (pga blanding er ikke 100%lik osv) Produsent kan byttes midt i et år osv som kan gjøre at f,eks en opel fra aug 09 har smørmyk lakk mens en fra sept har steinhard lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...