• 0
The Mogul

Første håndvask av ny bil.

Spørsmål

Hei.

Har sittet og lest et par kvelder de siste ukene her inne etter at jeg fikk overlevert nøklene til min splitter nye Audi A3 med lavagrå perlemorlakk i midten av juli. Har vært jevnt innom selvvaskanlegg og spylt av møkk osv med høytrykk og såpe. Men mangelen på vaskeutstyr har gjort at jeg ikke har fått vasket bilen skikkelig den siste uken, og jeg er livredd for at noen skal være uheldig å lage riper/swirls i lakken pga. at den ikke er ordentlig ren når man står parkert hvor det er trangt om plassen etc. Prøver alltid å parkere så langt unna andre på store parkeringsanlegg osv, men det er jo ikke bestandig mulig å unngå og havne ved siden av noen andre.

Men nå er tiden kommet for å vaske den ordentlig med vaskehanske og 2-bucket-wash. Jeg har dessvere ikke rotet meg til å bestille de produktene jeg ønsker å bestille fra nettet til denne første vasken, så jeg kommer trolig til å dra å kjøpe en flaske med meguiars nxt såpe og en flaske quick detail fra lokal forhandler til dagens forestående bilvask, som blir å betenge som en kattevask før jeg får alt jeg trenger av utstyr til en skikkelig S&S :)

Er dette produkter som bør fungere greit denne gangen? Prosedyren jeg har sett for meg å gå for er som følger:

- Skylle bilen med høytrykk

- Prickbort på felger

- Vask av felger

- Forvask/skylling av bil

- Såpevask av bil med vaskehanske og 2 bøtter

- Skylling

- Quick detail på bil og felg

Lurer også på hva det er vanlig at bilene blir klargjort med fra forhandler? Voks/polish? Er det noe spesielt jeg bør tenke på når bilen/lakken er såpass ny (gått 1500km) og bilpleie?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

• 0

Redigerte litt på listen din :)

- Prickbort på på tørr lakk og felger

- Skylle bilen med høytrykk

- Forvask/skylling av bil og felger

- Såpevask av bil med vaskehanske og 2 bøtter

- Vask av felger med resterende såpevann fra 2BM i egen "skittenbøtte" med eget vaskeredskap

- Skylling

- tørk

- Quick detail på bil og felg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for svar. Vasken ble gjennomført i den rekkefølgen som du skrev over, ble meget godt fornøyd med resultatet :D

Glemte å ta bilder underveis, OG glemte å bruke det gode kameraet. Men et par dårlige bilder ble det av den første vasken :)

Produktene som ble brukt

post-5084-0-87326900-1345143695_thumb.jp

Før vask

post-5084-0-69761300-1345143750_thumb.jp

post-5084-0-70847000-1345143767_thumb.jp

Etter vask

post-5084-0-63535000-1345143799_thumb.jp

post-5084-0-18679100-1345143811_thumb.jp

Nå er det bare å vente på pakke fra UK med CG blacklight, CG jetseal og voks ++ :D

Chemical Guys Blacklight Hybrid Radiant Finish (16oz)

Chemical Guys JetSeal 109 Paint Sealant (16oz)

Chemical Guys Pete's 53 Concours Paste Wax (8oz)

Collinite Liquid Insulator Wax (No. 845) (16oz)

Stjärnagloss Kokosnöt pH Neutral Snow Foam(500ml)

Bilt-Hamber Surfex HD (5L)

Carpro IronX Refill (1L)

Scholl Concepts RIM7 Wheel Cleaner Gel (500ml)

Rain-X Original Rain Repellent (200ml)

Dodo Juice Fantastic Fur Buffing Microfibre (single)

Shinearama Plain 16oz bottle (16oz)

Shinearama Standard Spray Head (single)

Shinearama Foam Trigger Spray Head (single)

Stjärnagloss See-Through Bucket with Red Grit Guard (2 items)

Shinearama Foam Applicator Pad (5-pack)

Tror dette skal bli godsaker å få på bilen nå på sensommeren, klar for møte med høstmørket :)

En god del av de forskjellige store MF-klutene til buffing og tørking som jeg hadde sett for meg å bestille var fortsatt utsolgt, og har vært det nesten en uke .. hvor lang tid bruker det å ta før slike varer er inne på lager igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive