Gå til innhold

Hvordan behandle VW plast krom?


Olecns

Recommended Posts

Jeg er helt ny her inne på forumet å har relativt dårlig peiling på polering og voksing av bil, men har nå kjøpt meg en Swissvax pakke, clay, iron x, vaskebøtte med grit guard, vaskehanske og en haug med div. Microfiber kluter. Så jeg håper at det endelig kan bli litt skikk på bilen min.

Men over til det jeg lurer på.

Jeg har en 2007 passat med en del plast krom og noen tak rails i en form for børstet aluminium. Jeg vasker å vasker kromen, men så snart det tørker kommer det hvite flekker som sikkert ingen andre en meg legger merke til, men det irriterer meg voldsomt.

Har noen tips til rengjøring av plastkrom? Vil det hjelpe å polere og så vokse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol har grove slipekorn i seg, så på plastkrom (ser for meg det store partiet i grillen) ville jeg heller gå på med en som renser heller en sliper. Meguiar's All Metal Polysh, Chemical Guys Metal Shine og Swissvax Metal Polish, i tillegg til Autosol Anti-blau, er først og fremst rensende. Av disse er det vel kun førstnevnte som er vanlig å finne over disk (med mindre du bor rett ved en av samarbeidspartnerne her på forumet)

Selv har jeg forsøkt mildeste polishen til Scholl (S40) og det tok bort rennemerker som kom fra parkeringssensoren (rift i "krommen") uten at jeg så det kom riper.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se om jeg ikke finner en av disse polishene. Men bruker dere å ha voks på kromen etter poleringen? Har swissvax onyx, er denne brukendes til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Chemical Guys, Meguiars og Swissvax har metal polish feks.

Jeg bruker den NXT All Metal Polish fra Megiuars, og den beskytter også overflaten i ettertid, så du trenger ikke vokse etterpå.

Tar heller ikke skade om du legger voks over, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takrailsene på Passat er ikke av plast. De er av stål med krom utenpå. Problemet med å korrigere disse er at de er klarlakket utenpå kromen. Når bilen er noen år så vil forurensing trekke under lakklaget. Jeg sliter fortsatt med å bli kvitt dette på min Passat. Har prøvd autosol men det blir ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...