Gå til innhold

Biltema trykksprøyte, fungere helt fint.


Kratoxy

Recommended Posts

Kjøpte meg 2 trykksprøyter fra Biltema her om dagen og fikk brukt de endel i dag.

45-578_l.jpg

Trykk på bilde for link.

Fungerer ganske bra, veldig billig er de også, koster bare 40 kr. Det er jo ett fint alternativ til Kwasar sprøyta.

Pumpa fungerer bra, må pumpe litt, men da holder trykket en stund.

De er tett, fungere i de fleste vinkler, det er skrevet mål på siden og plasten føles bra og solid.

Den svarte plasten øverst er kanskje litt skjør, men de skal jo ikke akkurat kastes veggimellom, eller? :P

Spraydysa foran er laget av metall, så vær litt forsiktig med den så du ikke kommer borti lakken og lager riper. Det er heller ingen sikring på avtrekkeren, så ikke sleng de i bagasjerommet.

OBS! Det er biltema så jeg kan ikke garantere kvalitet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de bruker akkurat samme pumpe og spraydyse som clas-o, som jeg har to av, og samme flaske(-form) som kwazar og einszett, som jeg har én av. Den sorte plasten er skikkelig slapp, men den virker i det minste fleksibel og myk så den tåler kanskje en støyt. Spraydysen synes jeg er rævva. Vanskelig å få akkurat riktig sprut når forskjellen på full stopp og full flodbølge er 1mm rotasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraydysen synes jeg er rævva. Vanskelig å få akkurat riktig sprut når forskjellen på full stopp og full flodbølge er 1mm rotasjon :P

Har samme erfaring. I tillegg synes jeg det går veldig mye produkt med disse kannene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Mye produkt går det. jeg kjøpte meg en slik kanne (i Sverige) og syns den er genial til påføring av Surfex HD. Går på mye produkt så ikke det tørker inn, og jeg kommer meg rundt bilen kjappere enn før

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg kjøpte meg også en sånn her en. Jeg helte prickbort nedi kanna jeg, var dritt lei av å pumpe på denne prickbort-flaska så jeg fikk krampe i fingra.. Det går vel egentlig ikke så veldig mye mer produkt enn når du bruker originalemballasje syntes nå jeg, men. Jeg går jo bare fort over bilen med denne trykksprøyta..

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

De gule som biltema hadde tidligere (mulig de fortsatt har noen igjen) synes jeg var bedre enn disse. Grunnen til dette er pga spredninga på dysa som det blir nevnt over her.

Du kan skru på tuppen på denne trykksprøyta her. Fyll den med vann og lek deg litt. Jeg får veldig god spredning med denne trykksprøyta.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Du kan skru på tuppen på denne trykksprøyta her. Fyll den med vann og lek deg litt. Jeg får veldig god spredning med denne trykksprøyta.

Vet den kan justeres, men synes den gule har bedre spredning enn den orange.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Den gule funker mye bedre enn den oransje, men heller ikke den har sikring på avtrekkeren. Det resulterte i ca en liter Surfex HD-blanding rett i... bøtten. Litt flaks skal man ha :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "off topic" men..

Noen som har testet denne?

http://www.jula.no/t...oyte-2-l-759004

Har en kollega som har denne til PrickBort og SurfexHD og synes de funker bra.

Endret av hoffern

Mvh

Andre Hoff

VCDS/VAGCOM

Biler:

2016 VW Golf GTE

2008 VW Transporter

Mine S&S:

1. S&S VW Caravelle 2009

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS
Litt "off topic" men..

Noen som har testet denne?

http://www.jula.no/t...oyte-2-l-759004

Har en kollega som har denne til PrickBort og SurfexHD og synes de funker bra.

Pumpa er helt grei. Men liker ikke sikkerhetsventilen i den.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Litt "off topic" men..

Noen som har testet denne?

http://www.jula.no/t...oyte-2-l-759004

Har en kollega som har denne til PrickBort og SurfexHD og synes de funker bra.

Ser ut som samme kanna som denne tråden handler om bare med andre farger.

Edit:

Ser nå at den har en litt anne form iforhold til biltema sin, men den CO sin er så å si identisk som jula sin bortsett fra fargen.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her for par uker siden skulle jeg fjerne tapet i en leilighet og hadde glemt igjen kwazarflaskene hjemme, gikk da til biltema og kjøpte en slik trykksprøyte.

Etter å ha blitt brukt et par timer er den ikke lenger tett.

Pumper opp trykket og det står en svak sprut av væske ut av tuten.

Synes ikke det er holdbart selv om den var billig, noen liter vann gikk det jo igjennom men var ikke mange dagene før den var helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske høy feilprosent på alle slike "billige" trykksprøyter, egentlig redskap generelt, uansett om du kjøper de på Biltema eller Bauhaus etc. Virker de, så virker de tlfredsstillende. Om ikke, så er de jo så billige at de fleste ikke gidder å reklamere, slik man gjør med.dyre merkevarer. Min konklusjon er at det er lite å spare på billig redskap man skal bruke mye. Har tre slike gule fra Biltema, to virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i den at det går mye produkt ved og bruke denne. Har en selv. Det jeg liker med denne som helt sikkert er med kwazar og einszett er at man slipper og trykke inn og inn for hver gang, man bare pumper og trykker ned låsen så kan man sprøyte og få produkt over området raskt. Dysa der i mot er ganske "ræva" som sagt lenger opp, vanskelig å bli fornøyd med hvordan den skal stå. Jeg selv har den nesten helt lukket slik det blir som en "blomst" eller en sirkel. Men helt kurrant til 40kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Vi bruker en del av disse på jobben, ettersom biltema er naboen, og og sjefen min liker de tydligvis..

Vi gar hatt en hozelock kanne til felgrens, i over ett år. Den blir brukt flere ganger daglig, og får juling. Detter i bakken hele tiden, og null "vedlikehold" av kanne. Vi har vel i samme periode brukt 8-10 biltemakanner, både den gule og den orange typen..

De biltemakannene er helt greie men tåler ikke så mye. Men om man behandler de forsiktig, kan de fungere en god stund.

Som nevnt over er det vel også en del feil på diverse kanner,men biltema her på gol pleier å være rause med reklamasjon etc..

Kwazar sprayflasker er jo ganske solide, så lavtrykkskannene dems er sikkert gode å bruke:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...