Gå til innhold

Plastfornyer vil ikke sitte på støtfangere.


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

har nå testet flere ganger med litt forskjellige produkter som bla. Pneu, SV protectant, SV nanoexpress Bare bones, DJ RMT og VP protectant uten at jeg får dette til å sitte. Det som har fungert best hittil er faktisk SV nanoexpress.

Fler av disse produktene (Pneu, VP protectant og Bare bones) har jeg brukt på innv. plastmatter med stort hell.

I noen tilfeller, så ser fangerene fortsatt ubehandlet ut etter at produktet har tørket.

Igår påførte jeg VP protectant og idag ser det slik ut. Dette har skjedd kun etter en fuktig natt (uten regnvær)

IMG_0462_1024x683.jpg

IMG_0463_1024x683.jpg

Noen som vet hva det kommer av?

Har ikke testet Polytrol pga jeg er redd for at noe av det samme vil skje og at jeg ikke får det bort igjen. Har brukt Polytrol på andre lister på bilen tidligere uten at jeg har blitt så imponert som mange andre her MTP holdbarheten. Holder ca 2 mnd hvis ikke jeg husker feil.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Polytrol må vel være bedre enn dette uansett om holdbarheten er noe dårligere..

Så lenge det ikke blir skjollete så. Denne plasten er helt glatt. Vet ikke om det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke blir skjollete så. Denne plasten er helt glatt. Vet ikke om det har noe å si?

Er den ikke ru for en 5'er? Er det som lakk?

Dersom den er noe ru, så er det bare å føre på noe tynnere så det ikke renner, det gjorde jeg på en Volvo V70 Cross Country og fungerte veldig godt.

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Noen som vet hva det kommer av?

Veldig viktig å rengjøre nøye før man påfører noe i hvert fall. Med så mange produkter påført over tid som potensielt har blandet seg med inngrodd møkk ville jeg vasket med sterk SurfexHD 1:1 på en mikrofiber og skylt med rent vann. Deretter ville jeg eksperimentert med det du har av produkter til du finner en vinner.

Polytrol holde nok lengst, men så var det å få det til å ikke bli skjoldete etter en del vask og en del uker, da. Jeg har litt blandede erfaringer med Polytrol. Det holder lenge, men kan gi omtrent samme finish som oljebeis på plast hvis en er uheldig å får lagt det ujevnt. Å legge jevnt er ikke så lett, siden det ser jevnt og bra ut men en gang, men over tid vaskes det ut der det er tynnest og det er ikke verken lekkert eller lett å jevne ut igjen...

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en 240 i helga og der opplevde jeg det samme bare med polytrol, lykken ble CG G6 over der igjen, da ble det jevnt og rant ikke. Hvordan det holder i lengda kan jeg oppdatere med etterhvert hvis ønskelig, er bil i familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er den ikke ru for en 5'er? Er det som lakk?

Dersom den er noe ru, så er det bare å føre på noe tynnere så det ikke renner, det gjorde jeg på en Volvo V70 Cross Country og fungerte veldig godt.

Den er helt glatt, men ikke lakkert.

Fangerene var fine igår. Rennemerkene er fra vann som har dratt med seg produkt iløpet av natten.

Veldig viktig å rengjøre nøye før man påfører noe i hvert fall. Med så mange produkter påført over tid som potensielt har blandet seg med inngrodd møkk ville jeg vasket med sterk SurfexHD 1:1 på en mikrofiber og skylt med rent vann. Deretter ville jeg eksperimentert med det du har av produkter til du finner en vinner.

Polytrol holde nok lengst, men så var det å få det til å ikke bli skjoldete etter en del vask og en del uker, da. Jeg har litt blandede erfaringer med Polytrol. Det holder lenge, men kan gi omtrent samme finish som oljebeis på plast hvis en er uheldig å får lagt det ujevnt. Å legge jevnt er ikke så lett, siden det ser jevnt og bra ut men en gang, men over tid vaskes det ut der det er tynnest og det er ikke verken lekkert eller lett å jevne ut igjen...

Jeg vasket fangerene med Surfex 1:5 igår. Mulig jeg må blande litt sterkere da.

Akkurat det du sier ang. Polytrol jeg er redd for.

prøv med carpro perl

er veldig fornøyd med den,beade enda etter 3 4 mnd:)

Skal vurdere denne.

Tok en 240 i helga og der opplevde jeg det samme bare med polytrol, lykken ble CG G6 over der igjen, da ble det jevnt og rant ikke. Hvordan det holder i lengda kan jeg oppdatere med etterhvert hvis ønskelig, er bil i familien

Ta gjerne å oppdater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke å bruke varmluft pistol på fangerne på Volvo?

Har gjordt det selv mange, mange ganger på andre fangere i plast, men ikke Volvo. Veldig enkel og grei jobb.

Resultatet blir veldig bra og holder seg mye lengre enn noe plastfornyere jeg har testet.

Hvis en bruker litt tid og er nøye, blir det veldig lite skjolder også.

Et eksempel her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Går det ikke å bruke varmluft pistol på fangerne på Volvo?

Har gjordt det selv mange, mange ganger på andre fangere i plast, men ikke Volvo. Veldig enkel og grei jobb.

Resultatet blir veldig bra og holder seg mye lengre enn noe plastfornyere jeg har testet.

Hvis en bruker litt tid og er nøye, blir det veldig lite skjolder også.

Har hørt at mange gjør dette, men de som har sagt dette er ikke akkurat noen detailere. Hvordan er det å få dette jevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må som sagt være nøye når du gjør dette. Ta det pent og rolig.

Det som skjer er at oljene i plasten trekker ut.

Når du jobber med varmluften vil du se at fargen "kommer tilbake" og ser ut som det blir vått. Når plasten får god varme i seg blir det lettere og føre pistolen og få det jevnt.

Kan også gå over flere ganger og få det jevnere hvis det blir skjolder.

I tillegg kan du toppe det hele med en god plastfornyer.

Legger ved 2 bilder av en Transporter som jeg gjorde dette på for ikke lenge siden.

På denne gjorde jeg det i full fart og bare 1 "strøk".

Varmet også ut bulken på denne fangeren.

post-1720-0-48140900-1344882116_thumb.jp

post-1720-0-40648600-1344882124_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

carpro perlen min bruker jeg på interiøret dekksider motorrom osv.veldig allsidig middel da den kan blandes ut.så du gjorde nok ikke noe bomkjøp uansett

Endret av skoda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ser mange i England er forbrukere av varmepistoler....

Men få her i Norge som benytter seg av det. Hvorfor ikke? Er jo "gratis" :)

Tror dette er undervurdert ja. Har som sagt hørt om dette før, men ikke her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Øyvind G

Mulig jeg har funnet rett produkt for denne plasten nå. Har ikke testet det så lenge enda, men den har holdt seg på plasten igjennom noen regnværsdager og en vask. På dette punktet har mange av de andre produktene gitt seg.

Produktet jeg tenker på og tester er T1 fra GT. God å jobbe med, drøy i bruk og en god evne for å friske opp plasten (kan være en tanke for blank den første tiden). Meget godt produkt til en ok pris.

Har til nå brukt Nano express som egentlig fungerer bra, men den frisker ikke opp fargen så mye som T1 gjør. T1 dekker på en måte bedre enn det NE gjør.

Nano express har holdt ca 1 - 2 mnd som egentlig er godkjent av meg da produktet er lettvint og fort gjort å legge. Varer T1 like lenge eller lenger så går jeg nok over til å bruke dette produktet da den har nesten halve prisen av NE og fordi den er laget for plast og dekker bedre.

Må også legge til at T1 har meget god vannskrekk. Ved vask oppfører støtfangerne seg som ny vokset lakk!

Det eneste jeg finner av negative ting med T1 er at den er litt for blank i begynnelsen og at den lukter klor. Dette er ubetydlig for meg så lenge produktet fungerer.

Har ingen skikkelige bidler av hvordan produktet ser ut på støtfangerene mine, men legger ved et bilde fra Volvotreffet på Torpomoen.

IMG_1284_1920x1280.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

C4 er drøy og har ekstrem holdbarhet

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

C4 gjør vel jobber her ja.

VP Talos Protectant er fin den og billig men holdbarhet på utvendige deler blir nesten like "bra" som de nye voksene til CG :P

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...