Gå til innhold

Fjerne rust på deler i hjulbue området


oppdatert

Recommended Posts

Har endel overflate rust på enkelte deler i hjulbuer div. stag ag andre store og små detaljer som jeg ikke kjenner navnet på. Tenkte på om jeg kunne fjerne dette med Ferro Bet rustfjerner.

Spørsmålet er om dette er grei jobb, om andre her har forsøkt dette tidligere og hva slags beskyttelse man kan bruke på de delene man har 'behandlet'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Legg ut bilde av noen av skadene så er det lettere å få kloke svar om hva man skal gjøre

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sjekket dette med garantien? min er også 06 modell også. Jeg får 4 nye dører, bakluke, og nytt panser. Mye rust på disse modellene.. Men hvis ikkje du kjenner noen på møller, så må du finne rusten selv, og vise de, slik at de kan ta bilder av dette å sende inn ;) De leter ikkje selv :P

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er snakk om rust på kalippere, felgnav osv. Steder det ruster uansett hvilken bil det er, omtrent... :P Ikke rust på karosserideler.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Må da gå an å fjerne litt? Iron x, rustløser og skrubb for å fjerne rust. Polering med Autosol eller tilsvarende metallpolish, og med Swissvax Autobahn eller tilsvarende som forsegling i etterkant.

Tenkte å prøve noe lignende på min bil etterhvert også, da jeg sliter med samme. Ser ikke pent ut når det meste annet på bilen ser bra ut!

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bakstilling og eksos med S3 Gold på Kraussen. Ble blankt det :) Stålull først på bakstilling, og Surfex - PB på resten :) Se i tråden min for resultat :) Skal pusse med stålbørste, vaske med rødsprit og lakke nav med Hammerite om ikke lenge, alt kjøpt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På volvoen brukte jeg stålbørste, av typen man setter på vinkelsliperen. Så vaska jeg med rødsprit før jeg spraya to lakk med slikematt sort fra Rust-o-leum, det holder den dag idag, 3 år etter, selv med ca 10000 på salta veg hvert år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin
Jeg tok bakstilling og eksos med S3 Gold på Kraussen. Ble blankt det :) Stålull først på bakstilling, og Surfex - PB på resten :) Se i tråden min for resultat :) Skal pusse med stålbørste, vaske med rødsprit og lakke nav med Hammerite om ikke lenge, alt kjøpt inn :)

Hvorfor vaske med rødsprit?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvorfor vaske med rødsprit?

For å fjerne alt av fettrester og eventuell annen forurensing som kan hindre lakken i å få heft, mest sannsynlig. Og fordi det er billigere enn silikonfjerner :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne alt av fettrester og eventuell annen forurensing som kan hindre lakken i å få heft, mest sannsynlig. Og fordi det er billigere enn silikonfjerner :)

Stemmer det :) Har ikke kjøpt det fordi det er billigere enn noe annet, men fordi det er det som er blitt brukt av andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om rust på kalippere, felgnav osv. fungerer Ferro Bet rustfjerner til en vis grad .

Det kommer litt ann på om det bare er overflaterust .....

Ferro Bet rustfjerne funger veldig bra vis enn får lagt delen i et kar med Ferro Bet rustfjerner i :)

Du kan eventuelt prøve eddik (konsentrat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...