Gå til innhold

DA og Scholl på sølv Navara


Per Anders Olsen

Recommended Posts

Per Anders Olsen

Hei har blitt bitt av basillen så nå er hyllene fulle av kjente å ukjente produkter for meg, så mitt spørsmål er som følger; etter kun å ha brukt DA og Meg,Deep Chr Shine på min sølv farga navara 2006 ønsker jeg nå å gå over på Scholl sine S3Gold S17 og S30, er det noe jeg bør være obs på? tenker litt på at disse produktene har jo slipemiddel i seg ift det jeg tidligere har brukt.

Bruker Uber gul, grønn å blå puter på DA maskinen.

Er dette bare å gi gass med??

Endret av Per Anders Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Anders Olsen

Ok så bør egentlig holde meg til s30+ til vanlig rubbing for å få vekk vaskeriper etc og heller kanskje kjøpe inn s40 hvis det kan bli litt hologram etter s30+ i denne myke lakken.. Jeg ingenting å kunne sjekke lakk tykkelsen med ei heller få lånt så greit å safe det litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man starter uansett på mildeste kombo når man ikke kjenner lakken. Tar det ikke nok så prøver du med S17 eller S3. Med DA skal det uansett mye til å gjøre ugang. Min erfaring er at S40 ikke avslutter noe penere enn S30+.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Anders Olsen

Man starter uansett på mildeste kombo når man ikke kjenner lakken. Tar det ikke nok så prøver du med S17 eller S3. Med DA skal det uansett mye til å gjøre ugang. Min erfaring er at S40 ikke avslutter noe penere enn S30+.

Ok kjører du over med noe mer/annen polering enn s30+ før voksing da siden s40 ikke avslutter noe bedre? Ut i fra hva jeg ser er jo S30+ og S40 di to fineste rub/polish fra Scholl som selges rundt om.Må jo spørre for å bli klokere...=)

Endret av Per Anders Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S30+ og S40 er ikke rubbing, nei, det er siste stegs polering, finpolering, avslutningssteget/hologramrydding/glansheving. (S3 gold er rubbing, tenk SKrubbing. Grovt, med andre ord! Du kjenner det hvis du gnir litt mellom fingertuppene)

Jeg har ikke fått sammenlignet S30+ og S40 på ett og samme panel, men har grei erfaring med å avslutte med begge to.

Avsluttet med grønn Uber og S30+ på en sort solid V70 (ganske myk og ømfindtlig lakk som var lettkorrigert)

På min egen blå Avensis med supersoft lakk, som får etseflekker selv av bjørkesevje, så avsluttet jeg nylig med oransje scholl og S40. DA-maskin på begge selvfølgelig (jeg klarer ikke få hologramfritt resultat uten).

Putevalg og poleringsmiddel var mest påvirket av hva som var nærmest ;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Anders Olsen

Har lest at s30 og s40 er polish fikk bare inntrykk s30 tok så mye og antok ville etterlate seg hologram som en rubbing ala S03g. Men siden jeg har så myk lakk trenger jeg jo ikke å bry hodet mitt med annet en S30 og kanskje S17 hvis det er noen riper som en tørr ta litt på.

Da har jeg fått litt input, å har jo Gry prøvd en kombo jeg selv har mulighet til mtp produkt og pad så og en lignende lakk type med hell så da har jeg noe å navigere ut i fra.

Endret av Per Anders Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S30 er en polish som avslutter pent, men som likevel har litt korrigeringsevne. Har aldri helt sett poenget med S40, utenom at den er litt glattere å jobbe med.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Jeg brukte S30+ og S40 på Caravellen jeg ikke har skrevet writeup for, og klarte ikke å se forskjell på områdene jeg hadde brukt de forskjellige. Så jeg ser ikke helt poenget jeg heller...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...