Geir

Er det håp for disse felgene?

Tjena.

Er det noe håp for disse felgene? De skal ikke bli perfekte, men jeg kunne tenkt meg å få vekk rusta slik at de hvertfall kan se rene ut. Slik jeg ser det er det kun overflaterust.

Er det noe fra Ferrobet som kan gjøre jobben eller må jeg kjøre stålbørste og full pupp? Jeg kan svært lite om bekjempelse av demonene fra rustverdenen, så jeg setter pris på gode tips her.

post-77-0-81422300-1344432545_thumb.jpg

post-77-0-51797400-1344432552_thumb.jpg

- Geir

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør være mulig å få rensket opp de der ganske godt, ja. Sandblåsing eller FerroBet Rustfjerner ("kjemisk sandblåsing" som de kaller det) er sikkert beste stedet å starte. Så lenge det bare er overflaterust vel å merke. Det ser ut som rusten rundt den indre "ringen" har fått holde på en god stund, så forsikre deg om at stålet ikke er altfor svekket i hjulmutterområdet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det jeg tenkte selv også. Hva ville du gjort dersom Ferrobet ikke gjorde jobben? Hva blir riktig fremgangsmåte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok sand/glassblåsing neste steg. Bortsett fra syrebad (FerroBet kan vel regnes som syrebad light) o.l. er det det nærmeste du kommer 100% rustfritt resultat. Stålbørster og sånt er fint til å ta det groveste før og kanskje underveis i behandlingen, men du kommer ikke ned i porene der kreftcellene ligger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det tar alt, men du kunne jo testet med Deox gel eller Deox-C. Bilnerden selger begge disse produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive