Gå til innhold

2000 Audi A4


cyanide

Recommended Posts

Her er noen bilder av en bil jeg polerte forrige uke. Audi A4 med knallhard lakk :)

Eier hadde allerede vasket bilen når jeg kom, så det var bare å sette i gang med polering.

Testa først med S17 og wool. Det korrigerte litt, men ikke mye på bare ett pass, så jeg gikk litt hardere til verks :)

Scholl S3+

Scholl S30+

Duragloss #111

Et par bilder av panser og skjerm før korrigering.

DSC_0004.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0009.jpg

Var litt å ta tak i her. Tror ikke denne bilen har sett mye vedlikehold..

Noen 50/50 bilder fra pansret:

DSC_0010.jpg

DSC_0011.jpg

DSC_0014.jpg

Ble litt ivrig, så jeg glemte faktisk å ta et før-bilde av bagasjelokket, men her er et 50/50 :)

DSC_0018.jpg

Ene bakskjermen før korrigering:

DSC_0030.jpg

DSC_0033.jpg

Etter en runde med S3+ og S30+

DSC_0036.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0066.jpg

Sukkertøyfarge på denne bilen :D

Bakdøra korrigert:

DSC_0048.jpg

Hele siden ferdig korrigert:

Litt mye poleringsstøv på taket :P

DSC_0068.jpg

DSC_0069.jpg

Front og forskjerm:

DSC_0071.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0074.jpg

Hele bilen fikk en runde med S3+ og S30+ tilslutt. Steinhard lakk som det tok lang tid å få bra syns jeg..

Brukte 7 timer på denne.. Men så er det første gang jeg polerer en hel bil da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl er konge :D Tja, det er vel kanskje det :) Men slapp jo å vaske pluss at interiøret skulle heller ikke gjøres noe med. Pansret var opplakert på denne bilen og det gikk som en drøm og polere. Men på resten av bilen måtte man holde godt fast i maskinen da den dreiv å hoppa og gikk sine egne veier.. :huh: Prøvde både med mer og mindre produkt, fukte padden og ny pad.. Ble aldri noe forskjell. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det samme, men den oppførte seg likedan når jeg kom på bagasjelokket og andre rette flater som hadde orginal lakk.. Kun pansret som gikk smooth :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, 3camaro!

Skal teste det :)

Merkelig det med den maskinhoppingen, men en flott jobb, med mye korrigering, har du ihvertfall gjort der :thumbup:

Takk takk :)

Både jeg og eier - som forøvrig er en jente - ble fornøyde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk virtual :) S3 tar det meste har jeg inntrykk av :D

Ja, kanskje det? Det virka litt som at padden satt seg fast på en måte.. Håper jeg ikke treffer på sånn lakk altfor ofte. Tungt i armene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka du noe spesielt med produktene du jobba med da? Tørka dem ut fort, eller klumpa seg eller noe slik?

Er veldig tungt å jobbe med sticky paint ja.. Men det er viktig å lære seg å jobbe så avslappet som mulig :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Merka du noe spesielt med produktene du jobba med da? Tørka dem ut fort, eller klumpa seg eller noe slik?

Er veldig tungt å jobbe med sticky paint ja.. Men det er viktig å lære seg å jobbe så avslappet som mulig :)

Nei, produktene oppførte seg fint på hele bilen. Ja, får vel litt mer øvelse etterhvert :) Tenkte jeg skulle ta merca en runde snart. Jobber skift, så det går mot langfri snart :D

Kjempebra jobb her altså! Nydelig korrigering :thumbs: Og nice farge ;)

Takk :) Syns fargen er litt kul ja. Er jo en jentebil så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl er konge :D Tja, det er vel kanskje det :) Men slapp jo å vaske pluss at interiøret skulle heller ikke gjøres noe med. Pansret var opplakert på denne bilen og det gikk som en drøm og polere. Men på resten av bilen måtte man holde godt fast i maskinen da den dreiv å hoppa og gikk sine egne veier.. :huh: Prøvde både med mer og mindre produkt, fukte padden og ny pad.. Ble aldri noe forskjell. :wacko:

Hvilken hastighet kjørte du på? Hvis du kjører en hard pad og høyt turtall så er det fort at det hopper litt.. En annen ting er at du må føre maskinen, og ikke legge for mye press på den. La maskinen gå av seg selv, og du styrer den dit du skal. Er også viktig at den holdes rett inn mot flaten du jobber med, ellers kan den også hoppe. Det var en av erfaringene jeg gjorde meg i dag. Jeg fuktet padden litt, så kjente jeg på den etterpå. Hvis den ble for bløt, kjørte jeg den på lavt turtall og holdt handa på den slik at den tørket litt. Deretter er den klar til bruk, og hvis du bruker for lite produkt så har den en tendens til å hoppe rundt.

Er bare noen erfaringer jeg gjorde meg i dag! Kan jo godt tenkes at du har prøvd disse tingene, men kanskje jeg har nevnt noe som kan hjelpe deg neste gang!

Ha en fortsatt fin helg!

Edit:

Kjempe flott jobb du har gjort, samt en skikkelig spesiell farge! Ble skikkelig bra!

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk hyggelige tilbakemeldinger folkens! :)

Hvilken hastighet kjørte du på? Hvis du kjører en hard pad og høyt turtall så er det fort at det hopper litt.. En annen ting er at du må føre maskinen, og ikke legge for mye press på den. La maskinen gå av seg selv, og du styrer den dit du skal. Er også viktig at den holdes rett inn mot flaten du jobber med, ellers kan den også hoppe. Det var en av erfaringene jeg gjorde meg i dag. Jeg fuktet padden litt, så kjente jeg på den etterpå. Hvis den ble for bløt, kjørte jeg den på lavt turtall og holdt handa på den slik at den tørket litt. Deretter er den klar til bruk, og hvis du bruker for lite produkt så har den en tendens til å hoppe rundt.

Er bare noen erfaringer jeg gjorde meg i dag! Kan jo godt tenkes at du har prøvd disse tingene, men kanskje jeg har nevnt noe som kan hjelpe deg neste gang!

Ha en fortsatt fin helg!

Edit:

Kjempe flott jobb du har gjort, samt en skikkelig spesiell farge! Ble skikkelig bra!

Vel, brukte den vanlige zenith metoden, med peak på 2000rpm.. Men hoppinga var uansett turtall man kjørte på. Litt enklere å kontrollere den på rundt 1500rpm. Ja, var nøye på å holde den rett inn mot flaten. Fuktet også med litt vann før jeg tok produkt på padden. Prøvde både med mindre og mer produkt, men det var ingen forskjell.. Virker veldig som at det var noe rart med lakken. Men takker for tips! Skal prøve litt mer hvis jeg kommer over dette problemet flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...