Gå til innhold

biltema sin dobbelsidig teip


TomRabb

Recommended Posts

Roy Inge

Kan gjøre jobben den tapen der også tenker jeg. Polstring får du også på kjøpet :) så lenge det du henger på tapen er rent og pent, og du lar det henge der, ikke plukker det ned igjen, så skulle det holde. Jeg feste spoileren på bilen min med denne tapen i anledning en bilutstillingen for noen år siden. Den hang på ca en dag, og da var det vanskelig å skille spoileren fra bakluka.

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller gått for Clas Ohlson sin 3M Dual Lock kopi, eller 3M sin Dual Lock. Dette er en type borrelås som gjør at du enkelt kan ta av og på skiltet dersom det kreves, og det sitter sabla bra. Teipen på denne DL er også meget sterk så du slipper å tenke på at det skal løsne med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x2 på Dual Lock! Ifølge Jac funker den like bra som 3M sin originale. :)

... uten at jeg har prøvd 3M sin originale, så kan jeg ikke helt se hvordan den fra CO skal være noe dårligere hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Da blir det tur på Clas Ohlson i morgen.

BTW..det er flere varianter på clas O. Hvilken er det som funker?

http://www.clasohlson.com/no/Borrelåsbånd/Pr344680001

http://www.clasohlson.com/no/Duotec-borrelåsbånd/Pr344682000

http://www.clasohlson.com/no/Borrelåsbånd/Pr344681001

Endret av TomRabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Biltematapen er faktisk veldig god. Men den krever forarbeid. Selvsagt helt ren overflate. Og så pleier jeg varme opp tapen bittelitt med en lighter før jeg fester det jeg skal feste. Skal love deg at det sitter. Bruker denne til å feste bombrikke, diskanter på dash og annet som krever slikt.

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld folkens. Dette er mitt første innlegg på dette forumet. Kan fortelle at det er brukt mange tusen kroner på utstyr-maskin. Så dere har helt klart negativ påvirkning på økonomien min :rofl1:

Så til trådstarter. Biltema tapen er fantastisk. Har stort akvarium der bakveggen ble festet med denne for fire år siden. For omlag tre mnd siden hadde jeg storrengjøring i karet..kort fortalt..bakveggen satt så godt at jeg måtte bruke en kniv mellom glass og vegg for å få av skiten :thumbup: kjør på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld folkens. Dette er mitt første innlegg på dette forumet. Kan fortelle at det er brukt mange tusen kroner på utstyr-maskin. Så dere har helt klart negativ påvirkning på økonomien min :rofl1:

Så til trådstarter. Biltema tapen er fantastisk. Har stort akvarium der bakveggen ble festet med denne for fire år siden. For omlag tre mnd siden hadde jeg storrengjøring i karet..kort fortalt..bakveggen satt så godt at jeg måtte bruke en kniv mellom glass og vegg for å få av skiten :thumbup: kjør på!!

Så dersom han skal fjerne skiltet så må han bruke kniv? hmfhmf...

Det er snakk om skilt og lakk her, så er greit å ha en funksjon som gjør at han kan fjerne skiltet enkelt om det er nødvendig - som f.eks ved vasking og polering bak skiltet :)

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! stemmer det Jac. Viktig at skiltene sitter godt, men har ikke lyst til å bruke vinkelsliper for å fjerne dem heller. Borrelås funksjon passer nok best. Skiltene skal kunne fjernes for storvask/polering.

Spør igjen. hvilken av de 3, er det som er 3m dual lock kopi?

Endret av TomRabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom han skal fjerne skiltet så må han bruke kniv? hmfhmf...

Det er snakk om skilt og lakk her, så er greit å ha en funksjon som gjør at han kan fjerne skiltet enkelt om det er nødvendig - som f.eks ved vasking og polering bak skiltet :)

Ærlig talt. Han spurte om han måtte gå for en sterkere variant!! Biltema teipen fortalte jeg deg var sterk nok. Ingen idiot bruker kniv mot lakk.

BTW..Takk for velkomst hilsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Han spurte om han måtte gå for en sterkere variant!! Biltema teipen fortalte jeg deg var sterk nok. Ingen idiot bruker kniv mot lakk.

BTW..Takk for velkomst hilsen..

Kjempe fint at den er sterk nok, men det er vesentlig enklere å bruke borrelås enn sterk dobbeltsidig teip ;) jeg mener at den borrelås funksjonen er en veldig sterk variant, derfor foreslo jeg den.

Vel, hvis man er idiot så kan det hende man bruker kniv mot lakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Biltema har en blank, gjennomsiktig en med rød beskyttelsesfilm, som fungerer veldig bra. Har festet vindaviseren på panseret på transporteren med denne, og den fungerer like bra som den orginale fra 3M som satt der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...