Gå til innhold

Utvendig/innvendig shine av 2004 MB C200CDI


Style

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nylig kjøpt meg en 2004 modell MB C200CDI som snart har rundet 170 000km. Den skinner fint i lakken på avstand, men det er en del asfaltflekker og noen små lakk skader rundt omkring. Bakruten er preget av 3 markante riper fra vindusviskeren og frontruten med 1000 bittesmå hakkskader etter stein-/saltsprut antakeligvis. Innvendig er det delskinnseter som ser helt greie ut, men kunne godt freshes opp litt. Det lukter også noe i bilen, antar at det kan ha noe å gjøre med AC anlegget. Forrige eier hadde en hund så det kan også være en årsak...

Jeg har brukt noen timer på å støvsuge hunderhår og fjerne møkk, og tatt noen enkle utvendig/innvendig vask av bilen. Men jeg må ærlig innrømme at jeg har lite peiling på ordentlig bilvask og polering etc. Opprinnelig hadde jeg tenkt å ta bilen til en av de mange bilvaskhallene og fått polert den der, men det var helt til jeg kom over dette forumet og ble veldig inspirert av bildene i S&S tråden. Her er det virkelig dyktige folk uten tvil!!!

Jeg aner ikke hvor mye dere tar for å shine opp en bil både innvendig og utvendig, men det hadde vært morro om noen ville prøve seg på min. Jeg bor i Oslo så foretrekker noe nært, men bilen har jo 4 hjul så det er mulig å flytte på seg litt :) Håper på en bra pris og et enda bedre resultat :)

Legger ved noen bilder av bilen, kan ta flere om ønskelig:

bil_1.jpg

bil_2.jpg

bil_3.jpg

bil_4.jpg

bil_5.jpg

bil_6.jpg

bil_7.jpg

Mvh

Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Dette er helt klart en jobb for ØHN her på forumet, han er MB entusiast, og har meget god kontroll på lakken på disse. Han holder til i nedre eiker.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du vil fjerne de asfaltflekkene selv er det bare å kjøpe seg en flaske prickbort.. Begynner å renne med en gang du spruter på, eneste er at lakken må være tørr for å få et godt resultat. Må kanskje på med to runder på denne:)..

Dette er en avfetting som ikke tar trafikkfilm og generel møkk noe særlig, men til asfalt er den vel den beste. Brukes ikke hver vask.

Riper/lakkdefekter og kanskje en vask/ac-rens, er kanske greit å sette bort til folk som har gjort det før. Tror ikke du blir skuffet om du går for "massøren" som er nevnt ovenfor:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...