Gå til innhold

Lakk som gjør bilvask unødvendig.


Tonyl

Recommended Posts

Dette har jeg vanskelig for å tro.. Den blir sikkert enklere å holde ren, men tviler på at det er nok å bare "spyle den ren". Men rent nok for folk flest blir det sikkert. Dvs folk flest som vasker bilen sin i børsteautomaten på bensærn, altså. :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. :P

Har sett selvrensende vinduer blitt spylt også. De blir ikke rene de heller, synes jeg. Ser en "grå film" over de selv om de er spylt, samt rennemerker fra skittent vann og slikt. Mulig det er forskjeller innad i modellene på disse vinduene, men likevel.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også tro det kommer mye an på øyet som ser. Mange ser jo blant annet på en frossen Grandiosa som et godt eksempel på en pizza...

En ting som blir spennende å se dersom lakk som dette blir vanlig er hvor mye mer utbredt rust vil bli. Dersom det plutselig blir normalt å ikke vaske bilen så får salt og skitt virkelig ligge og godgjøre seg, lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo spyle bilen for at den skal bli "ren", men kriker og kroker vil fortsatt ha litt saltsuppe liggende om man ikke går grundig tilverks.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Man må vaske bilen for at den skal bli ren, ikke bare spyle. Spyling fjerner bare det som sitter ytterst på skittlaget og henger dårligst fast. Skal man få bilen ren må man til med bøtte, vann og såpe og en god vaskeredskap. Og det skjer først etter en skikkelig forvaskrunde.

Personlig tror jeg ikke "selvvaskende" lakk blir noen slager denne gangen heller, og uansett har bilen min "gammeldags" lakk som liker å bli tafset på. ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo spyle bilen for at den skal bli "ren", men kriker og kroker vil fortsatt ha litt saltsuppe liggende om man ikke går grundig tilverks.

Mente jeg leste at de skrøt av et lite regnskyll skulle være nok til å holde bilen ren :P

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

"Den nye lakken skal også være i stand til å reparere små overflateskader på egenhånd"

lurer på hvordan det fungerer

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvreparerende lakk er noe som har vært på markedet lenge, i flere varianter. Selvvaskende lakk derimot. I believe it when I see it.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

"Den nye lakken skal også være i stand til å reparere små overflateskader på egenhånd"

lurer på hvordan det fungerer

Selvhelende lakktyper finnes jo allerede, og etter hva jeg har lest fungerer det sånn noenlunde greit-ish...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Denne lakken håper jeg blir forbudt! :P La meg få beholde gleden av å drive med bilpleie! Hva slags hobby skal jeg få meg da? :lol:

Tror ikke det kommer til å bli no' problem!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holyshit! Har du noen release dato på denne?

Mid 2012 sier dem, men det har jo passert, så satser på at det kommer snart, og at prisen er hyggelig ;)

Tror ikke det kommer til å bli no' problem!

Litt striper her og der blir det vel uansett, men om lakken blir like hydrofobisk som NeverWet lover, så lurer jeg litt på hvordan man skal få poleringsmiddelet nære nok lakken til at man faktisk klarer å polere noe som helst?

Og med 2-3 års levetid så vil det klø noe jævlig i fingra etter hvert :P

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Og med 2-3 års levetid så vil det klø noe jævlig i fingra etter hvert :P

Da kjøper man gamle biler på Finn, polerer, og selger ;-) Hehe

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vaske bilen for at den skal bli ren, ikke bare spyle.

Jeg tenkte på ang. produktet i artikkelen. Det trenger vann for at det skal bli rent. Er klart det ikke holder å spyle ellers (og heller ikke med denne type lakk, tipper jeg). :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...