Gå til innhold
hmsilset

S&S67: Kjeda meg i ferien! BMW 535d.20 t eksteriør

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

0000001.jpg

God kveld alle detailere og detailerinner :) Denne bilen tok jeg på meg på kort varsel rett og slett fordi jeg er blakk etter ferien..Nesten ;) Holdt på med 2 ande biler denne uka, men man kan ikke ta bilder hele tiden. Ikke fått nytt speilrefleks etter at jeg mista mitt i bakken, så beklager noen dårlige bilder med 12mp sony experia s.

Litt musikk i tilfelle denne S&Sen er litt tam ;)

Her er gliset.Godt stelt, men har masse vaskeriper.Dette er en dieselbil med 270hk.Det bærer bakdekkene preg av.

001.jpg

002.jpg

Prickbort in action.virker godt på tørr lakk!

004.jpg

Surfex 1:5.

005.jpg

Se Surfexen virker :)

006.jpg

Bileier er med!

007.jpg

Jeg også gjør litt når det trengs!

008.jpg

Iron x.Skal vel ikke brukes på krom, men det går oftest fint.glemte rim7 hjemme så..

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

Avspyling!Håkon er innom å låner rensemaskin til taxien sin.han kjører for ett selskap i Trondheim.Er grei, så lar han låne maskina og rensevæske til de 16 setene gratis.Stod opp på rett fot i dag :)

014.jpg

015.jpg

Eier prøver bøttevask for første gang!Det var nesten ett litt romantisk øyeblikk å se han dyppe den for første gang!

016.jpg

017.jpg

018.jpg

Clay etter halve panser.Aldri gå løs på en bil uten å ha clayet først..Helst :)Selv etter grundig vask!

019.jpg

020.jpg

Lakkdybden var helt grei den!

022.jpg

023.jpg

024.jpg

Maskerer en halvtimes tid.

025.jpg

Testpunkt på panser siden det og tak har mest riper. Dessverre får jeg ikke til noen gode 50/50 med dette kamera..

026.jpg

Går på med godsakene!

027.jpg

029.jpg

Vel, dette tok det aller meste.Heldigvis!

030.jpg

Kommer en kunde på besøk.Må altid ta bilder av denne bilen jeg :)

033.jpg

Collinite 845 på ganske rene felger.

034.jpg

Fikk ikke dokumentert dette heller, men lyktene var veldig ripete..Fikk bort alt unntatt steinsprut med liten pad og s03 gold.

035.jpg

Eier bruker Flex DA og S17 på de områdene jeg ikke rører med roterende.han gjorde en god jobb!

036.jpg

Bruker kun vekta på maskina på ca 800rpm siste minuttet for hvert pass.

037.jpg

038.jpg

Orange scholl og S40 blir brukt på hele bilen.

039.jpg

Hjemme å henter S2 orange.Den går litt raskere tørr enn s3gold, men jeg likte den!Tok alikevel nok før den gikk tørr!

040.jpg

041.jpg

042.jpg

043.jpg

045.jpg

047.jpg

Vasker hele bilen med dette :) Eier tørker over med mf like etter meg!

050.jpg

Blåser også bort støv.

051.jpg

Valgte Crystal Rock jeg!Må ha det beste for å få frem litt refleksjoner på en sølvfarget bil ;)

Eller kanskje det var fordi jeg elsker lukten!!

053.jpg

Varmer den litt forran ei lampe.Mykere å jobbe med da.

054.jpg

055.jpg

056.jpg

Så ferdigbilder! Synes den ble bra,Skulle ønske jeg hadde skikkelig kamera..Men ville vise denne bilen :) Ha en fin kveld videre, og takk for titten!

059.jpg

060.jpg

061.jpg

062.jpg

063.jpg

064.jpg

066.jpg

067.jpg

068.jpg

070.jpg

071.jpg

074.jpg

076.jpg

077.jpg

078.jpg

079.jpg

080.jpg

081.jpg

082.jpg

084.jpg

085.jpg

087.jpg

088.jpg

090.jpg

091.jpg

092.jpg

093.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 25

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Ser meget pent ut, selv om bildene kanskje er litt så som så. Alltid moro og inspirerende å se på S&S, synes jeg. Gir meg noe å sikte etter! :D Og ikke minst, fet bil! Cred gitt, selvfølgelig!

Kan jeg spørre om hva tidsforbruket på denne var?

EDIT: Står jo i tittelen.. 20timer, ja. :D

Endret av Klykken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 849
Tommy

Ble greit blankt å fint dette. Å akkurat passe lang S&S til at jeg fikk kverket en øl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Ser meget pent ut, selv om bildene kanskje er litt så som så. Alltid moro og inspirerende å se på S&S, synes jeg. Gir meg noe å sikte etter! :D Og ikke minst, fet bil! Cred gitt, selvfølgelig!

Kan jeg spørre om hva tidsforbruket på denne var?

EDIT: Står jo i tittelen.. 20timer, ja. :D

Takk skal du ha :) Ja, ble litt så som så med noen av bildene.Kommer sterkere tilbake når jeg har penger til nytt objektiv igjen ;)

Ble greit blankt å fint dette. Å akkurat passe lang S&S til at jeg fikk kverket en øl.

Takk Tommy :) Ja, leste igjennom nå.Gikk akkurat en øl her også ;) Skål og kos deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torkild    141
Torkild

Enda en godbil der ja...

Cred for godt arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Enda en godbil der ja...

Cred for godt arbeid.

Tusen takk Torkild! du får bli med en gang om det dukker opp flere fete skuter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torkild    141
Torkild

Tusen takk Torkild! du får bli med en gang om det dukker opp flere fete skuter ;)

Det hadde vært show det... ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Veldig pent resultat :) Bruker du ren blårens som wipedown?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Takk mighty:) ja, og blandet med batterivann. Går fint. Jobber fort for det er jo ikke sunt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Litt kort S&S, men likevel får man sett forskjellen. Syns det ble et pent resultat og at det uten tvil er credverdig. Godt jobbet! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Stødig detailing som alltid. Mobilkamera dugde greit det synes jeg. I hvert fall nok til at en fikk frem et solid løft. Tipper eier var fornøyd med både egen innsats og resultatet du fikk frem. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

pent, Sjef! :)

Takk skal du ha :)

Litt kort S&S, men likevel får man sett forskjellen. Syns det ble et pent resultat og at det uten tvil er credverdig. Godt jobbet! :thumbup:

Takk! Jeg legger ut samme hvor dårlig det blir jeg, men da med mindre bilder ;)

Stødig detailing som alltid. Mobilkamera dugde greit det synes jeg. I hvert fall nok til at en fikk frem et solid løft. Tipper eier var fornøyd med både egen innsats og resultatet du fikk frem. :thumbup:

Takk! Joda bildene ute gikk for det meste fint :) Vi var begge fornøyde! ble ikke perfekt, men jammen ikke langt ifra etter min mening :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig